Είσοδος μελών

Χρήστης:
Κωδικός:
Να με θυμάσαι 

Απόκτηση πρόσβασης
Yπενθύμιση στοιχείων πρόσβασης στο e-mail σας.
 

 
e-shop

Tags

ΑΓΡΟΤΕΣ & ΔΗΜΟΣΙΟ

ΑΜΠΕΛΙ & ΔΕΝΔΡΑ

ΑΡΟΤΡΑΙΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΚΤΡΟΦΕΣ

ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΑ

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΦΟΡΕΙΣ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

 
Περιοδικό

 
Για συνδρομητές

Αγροτύπος Forum

Προοπτικές για το ελαιόλαδο στην ινδική αγορά αλλά δεν γνωρίζουν οι καταναλωτές τις ποιοτικές διαφορές του

Προοπτικές για το ελαιόλαδο στην ινδική αγορά αλλά δεν γνωρίζουν οι καταναλωτές τις ποιοτικές διαφορές του


Η ινδική αγορά είναι μια δύσκολη αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο. Η άγνοια των ποιοτικών χαρακτηριστικών, όσο και οι καταναλωτικές συνήθειες της χώρας, συρρικνώνουν τα κριτήρια εισαγωγής, εμπορίας και αγοράς ελαιολάδου σε ένα και μοναδικό γνώμονα λήψης αποφάσεων, την τιμή.

Τα τελευταία χρόνια, η Ινδική Ομοσπονδία Ελαιολάδου, από κοινού με τους Ισπανούς και Ιταλούς εξαγωγείς προέβησαν σε μεγάλης κλίμακας διαφημιστικές καμπάνιες για την ανάδειξη του οφέλους στην υγεία των ανθρώπων από την κατανάλωση ελαιολάδου. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Γραφείο ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας στο Νέο Δελχί, τα λάθη της καμπάνιας αλλά και η αδιαφορία των ανταγωνιστών μας (Ιταλών και Ισπανών) να προωθήσουν το ποιοτικό ελαιόλαδο, έφεραν σύγχυση στους καταναλωτές σχετικά με την ποιοτική διαφορά των διαφόρων τύπων ελαιολάδου, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα να εξομοιώνεται το πυρηνέλαιο (pomace) με το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο και, ως εκ τούτου, να προτιμάται το πρώτο λόγω τιμής.

Πάντως η αγορά της Ινδίας έχει προοπτικές. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης άνω του 7%, την μεσαία και ανώτερη εισοδηματική τάξη σε πορεία διεύρυνσης και την αυξανόμενη διάθεση ενημέρωσης των Ινδών καταναλωτών σχετικά με την υγιεινή διατροφή, διαμορφώνονται συνθήκες, που  μελλοντικά θα πρέπει να  οδηγήσουν στην κατακόρυφη αύξηση της ζήτησης ποιοτικού ελαιολάδου.

Για την επιτυχία του εγχειρήματος εισόδου στην ινδική αγορά ελαιολάδου, το Γραφείο ΟΕΥ θεωρεί απαραίτητες τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Θεωρούμε σκόπιμο η ενδιαφερόμενη εξαγωγική εταιρεία να διαθέτει τόσο έξτρα παρθένο όσο και απλό ελαιόλαδο ή και «pomace» σε μεγάλες ποσότητες, έτσι ώστε να έχει περιθώριο ελιγμών στην τιμή πώλησης. Αυτό είναι το πιο ευαίσθητο σημείο των ινδών εισαγωγέων και ο λόγος της αποτυχίας των έως τώρα προσπαθειών πολλών ελληνικών εταιρειών ελαιολάδου στην Υποήπειρο.
  • Εξίσου σημαντική με τα ανωτέρω είναι η επιλογή από τον έλληνα εξαγωγέα ενός εισαγωγέα με μεγάλο δίκτυο διανομής σε τουλάχιστον δύο με τρεις από τις κύριες πόλεις της Ινδίας, μεταξύ των Δελχί, Μουμπάϊ, Μπενγκαλούρου, Τσεννάϊ, Χαϊντεραμπάντ και Αχμένταμπαντ, για την ευρύτερη προώθηση του προϊόντος τους.
  • Επιπλέον, πρέπει να διασφαλιστεί η προβολή του προϊόντος με in-store προώθηση (που είναι ο πιο εύκολος τρόπος προβολής, αλλά με περιορισμένους αποδέκτες).
  • Ιδανικά, θα έπρεπε να διασφαλιστεί η προβολή του προϊόντος στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπου οι Ιταλοί και Ισπανοί εξαγωγείς διαδραματίζουν τον κύριο ρόλο, με από καιρό σε καιρό επιθετικές διαφημίσεις, όπου θα υπερτονίζεται η ποιοτική ανωτερότητα του ελληνικού ελαιολάδου. Για τον σκοπό αυτό ο Έλληνας εξαγωγέας θα πρέπει να επιλέξει έναν δυναμικό Ινδό επιχειρηματία. Αυτός πρέπει να  έχει διάθεση να φέρει «κάτι καινούργιο» στην αγορά της χώρας του, αρκεί να πεισθεί, με τη βοήθεια του έλληνα εξαγωγικού διευθυντή, για τη δυνατότητα του δικού του μακροπρόθεσμου οφέλους από τη στροφή του προς προϊόντα ανώτερης ποιοτικής αξίας. 
  • Οι Έλληνες εξαγωγείς θα πρέπει να συμβιβαστούν με την ιδέα του επιμερισμού του κόστους για τις ανωτέρω ενέργειες προβολής και την χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) για την διείσδυση / προώθηση των προϊόντων τους στους καταναλωτές της τεράστιας  ινδικής αγοράς.

Σταύρος Παϊσιάδης

 
 

Επιστροφή

1990-2019 © www.agrotypos.gr. All rights reserved. XE: 0,21875 sec | Top
English version | Facebook | Twitter | Youtube | Olive clima | Credits | Xρήση Cookies / Πολιτική Απορρήτου | Τρόποι Πληρωμής | Bug report Αναφορά σφάλματος | Mobile version