Είσοδος μελών

Χρήστης:
Κωδικός:
Να με θυμάσαι 

Απόκτηση πρόσβασης
Yπενθύμιση στοιχείων πρόσβασης στο e-mail σας.
 

 
e-shop

Tags

ΑΜΠΕΛΙ & ΔΕΝΔΡΑ

ΑΡΟΤΡΑΙΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΚΤΡΟΦΕΣ

ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΑ

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΦΟΡΕΙΣ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

Αγροτύπος Forum

 
Περιοδικό

 
Για συνδρομητές

 
ΑγροΠροϊόντα

Quick Search Tip: Γράψτε τα αρχικά ή τμήμα της επωνυμίας του παραγωγού.


Προϊόντα κατά σύστημα παραγωγής:

Άλλες επιλογές:

 
Επιχειρήσεις

Quick Search Tip: Γράψτε τα αρχικά ή τμήμα της επωνυμίας της επιχείρησης.


Επιχειρήσεις κατά κατηγορία:

Άλλες επιλογές:

Σαντορίνη: Κερδίζει βραβεία το Ασύρτικο σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά δύσκολα θα το βρει ο τουρίστας στο νησί

Σαντορίνη: Κερδίζει βραβεία το Ασύρτικο σε Ελλάδα και εξωτερικό αλλά δύσκολα θα το βρει ο τουρίστας στο νησί


Συνολικά πέντε βραβεία κέρδισαν τα κρασιά της SantoWines στον 17ο Διεθνή Διαγωνισμό Οίνου και Αποσταγμάτων Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε η Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Βορείου Ελλάδος (ΕΝΟΑΒΕ). Όμως αν και τα κρασιά της Σαντορίνης έχουν κερδίσει βραβεία σε πολλούς διαγωνισμούς και έχουν γίνει γνωστά στις αγορές του εξωτερικού, δύσκολα τα βρίσκουν οι χιλιάδες τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο το νησί. Στα περισσότερα μαγαζιά εστίασης πωλούνται κρασιά «χύμα» που δεν είναι σίγουρο ότι προέρχονται από τα οινοποιεία του νησιού.

Όπως δήλωσε στον ΑγροΤύπο ο Μάρκος Καφούρος, Πρόεδρος της SantoWines, «δεν είναι έκπληξη για μας η βράβευση των κρασιών μας, καθώς τα τελευταία χρόνια και στο διεθνή διαγωνισμό της ΕΝΟΑΒΕ - που είναι ο μοναδικός του είδους του στην Ελλάδα - αλλά και σε αντίστοιχους του εξωτερικού, τα κρασιά του συνεταιρισμού μας καταφέρνουν να βρίσκονται στην κορυφή.

Χρυσές διακρίσεις απονεμήθηκαν στις ΠΟΠ ετικέτες Σαντορίνη Ασύρτικο 2016, Σαντορίνη Ασύρτικο Grande Reserve 2014, καθώς και στον ερυθρό φυσικώς γλυκό οίνο από λιαστά σταφύλια Κρατήρας 2002 με την εντυπωσιακή ωρίμαση 13 ετών σε δρύινα βαρέλια. Παράλληλα, δύο ακόμη Ασημένια μετάλλια κέρδισαν το Νυχτέρι 2016 και το Vinsanto 2010.

Οι διαγωνισμοί αυτοί θεωρώ ότι είναι ένα «εργαλείο» για την προώθηση του κρασιού μας. Την πορεία όμως των πωλήσεων την καθορίζει το εμπορικό δίκτυο και το τμήμα marketing του συνεταιρισμού. Στην Σαντορίνη τα τελευταία χρόνια έχουμε το προνόμιο και από την Ένωση και συλλογικά από κοινού με τα άλλα ιδιωτικά οινοποιεία να έχουμε κάνει μια πολύ καλή δουλεία στο θέμα της απόκτησης «ταυτότητας» των κρασιών του νησιού μας.

Στοχεύουμε κυρίως στις ξένες αγορές επειδή στην ελληνική αγορά υπάρχει μεγάλη μείωση στην κατανάλωση εμφιαλωμένου κρασιού. Στο εξωτερικό γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια μέσω της Διεπαγγελματικής οίνου με τα προγράμματα της ΚΟΑ, με την βοήθεια συνεδρίων, εκθέσεων γευστικών δοκιμών (roadshow) και ενημέρωση δημοσιογράφων. Η Σαντορίνη έχει μια μεγάλη εξωστρέφεια και θεωρώ ότι είναι ο καλύτερος πρεσβευτής του ελληνικού κρασιού στις αγορές του εξωτερικού.

Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα. Στα μαγαζιά εστίασης της Σαντορίνης το ντόπιο κρασί δέχεται «πιέσεις» από το ανώνυμο χύμα κρασί, που τις περισσότερες φορές δεν είναι από κανένα οινοποιείο του νησιού. Αυτό δημιουργεί μια σύγχυση στους τουρίστες που έρχονται στο νησί για να θαυμάσουν τα όμορφα τοπία αλλά και να δοκιμάσουν τα τοπικά προϊόντα. Πολλοί από τους χιλιάδες επισκέπτες που έρχονται στον τόπο μας θα έχουν την ατυχία να μην καταφέρουν να δοκιμάσουν το αυθεντικό κρασί της Σαντορίνης.

Δυστυχώς πολλοί από τους Έλληνες επαγγελματίες στην εστίαση δεν έχουν την «κουλτούρα» που έχουν οι Ιταλοί να προωθούν τις ετικέτες της χώρας τους. Επίσης πολλές φορές και οι τιμές λιανικής είναι πάρα πολύ υψηλές.

Οι επαγγελματίες της εστίασης πρέπει να καταλάβουν ότι η εξισορρόπηση των τιμών θα φέρει αύξηση στην κατανάλωση. Όταν δίνεις την δυνατότητα στον τουρίστα να γνωρίσει ένα καλό κρασί από την Σαντορίνη τότε τον κάνεις «πρεσβευτή» και όταν θα πάει στην πατρίδα του θα το αναζητήσει. Ακόμη και οι ασκοί που πουλάμε σε προσφορά στο νησί δέχονται τον ανταγωνισμό ενός χύμα κρασιού σε χαμηλή τιμή από κάποια άγνωση περιοχή, που πουλάνε το σταφύλι στα 10 λεπτά το κιλό, όταν εμείς δίνουμε τιμή παραγωγού για το Ασύρτικο από 2,5 ευρώ και πάνω.

Επίσης θα πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξουν ευρωπαϊκά προγράμματα προώθησης οίνων, που να απευθύνονται και στην ελληνική αγορά και μάλιστα σε περιοχές που είναι «πρωταθλητές» του τουρισμού μας».

Σταύρος Παϊσιάδης

 
 

Επιστροφή

1990-2017 © www.agrotypos.gr. All rights reserved. XE: 0,5625 sec | Top
English version | Facebook | Twitter | Youtube | Olive clima | Credits | Xρήση Cookies | Bug report Αναφορά σφάλματος | Mobile version