Είσοδος μελών

Χρήστης:
Κωδικός:
Να με θυμάσαι 

Απόκτηση πρόσβασης
Yπενθύμιση στοιχείων πρόσβασης στο e-mail σας.
 

 
e-shop

Tags

ΑΜΠΕΛΙ & ΔΕΝΔΡΑ

ΑΡΟΤΡΑΙΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΚΤΡΟΦΕΣ

ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΑ

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ & ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΦΟΡΕΙΣ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

Αγροτύπος Forum

 
Περιοδικό

 
Για συνδρομητές

 
ΑγροΠροϊόντα

Quick Search Tip: Γράψτε τα αρχικά ή τμήμα της επωνυμίας του παραγωγού.


Προϊόντα κατά σύστημα παραγωγής:

Άλλες επιλογές:

 
Επιχειρήσεις

Quick Search Tip: Γράψτε τα αρχικά ή τμήμα της επωνυμίας της επιχείρησης.


Επιχειρήσεις κατά κατηγορία:

Άλλες επιλογές:

Κοινωνικό μέρισμα: ποια τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την χορήγησή του


Τα ξίφη τους για την προέλευση του ποσού αλλά και τον τρόπο διανομής του κοινωνικού μερίσματος (που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.350 ευρώ) διασταύρωσαν κυβέρνηση και αντιπολίτευση κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του σχετικού νόμου, ο οποίος πάντως ψηφίστηκε από όλα τα κόμματα πλην της ΧΑ. Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση, που κατά τη διάρκεια της συζήτησης δέχθηκε έντονη κριτική για μη σαφή ορισμό των δικαιούχων, κατέθεσε νομοτεχνικές βελτιώσεις βάσει των οποίων ορίζονται ακριβώς τα εισοδηματικά περιουσιακά και λοιπά κριτήρια που θα ισχύσουν για τη διανομή του μερίσματος.

Τελικά τα εισοδηματικά κριτήρια έτσι όπως ψηφίστηκαν είναι τα εξής:
Το εισόδημα του νοικοκυριού δεν πρέπει να υπερβαίνει:
-Τις 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος
-Τις 13.500 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη
-Τις 17.750 ευρώ για νοικοκυριά με δύο ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τέκνο
-Τις 18.000 ευρώ για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και δύο ανήλικα τέκνα
-Τις 20.250 ευρώ για νοικοκυριά με τρία ενήλικα μέλη και ένα ανήλικο τέκνο ή δύο ενήλικα μέλη και τρία ανήλικα τέκνα
-Τις 22.550 ευρώ για νοικοκυριά με τέσσερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και τέσσερα ανήλικα τέκνα
-Τις 27.000 ευρώ για νοικοκυριά με πέντε ή περισσότερα ενήλικα μέλη ή δύο ενήλικα μέλη και έξι ή περισσότερα ανήλικα τέκνα
Τα κριτήρια αυτά θα εξειδικευτούν για τους άνεργους με κοινή υπουργική απόφαση.
Σύμφωνα με τις νομοτεχνικές βελτιώσεις ως ευάλωτο νοικοκυριό νοούνται το σύνολο των προσώπων που μένουν κάτω από την ίδια στέγη, συμπεριλαμβανομένων και των φιλοξενούμενων.

Τα περιουσιακά κριτήρια καθορίζονται ως εξής:
Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία, η συνολική φορολογητέα αξία όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, όπως προσδιορίζεται από τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος. Προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000.

Όσον αφορά την κινητή περιουσία, το συνολικό ύψος των καταθέσεων όλων των μελών του νοικοκυριού (σε τράπεζες Ελλάδας και εξωτερικού, τρέχουσα αξία μετοχών, ομόλογα κλπ.) δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 9.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος, πολλαπλασιαζόμενο για κάθε πρόσθετο μέλος με τρόπο που θα προσδιορίσει σχετική ΚΥΑ.

Το συνολικό ποσό από τόκους των μελών του νοικοκυριού, όπως έχουν δηλωθεί για το φορολογικό έτος 2016, δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσό που προκύπτει από τον τύπο: Ετήσιος τόκος = 9.000 χ κλίμακα ισοδυναμίας νοικοκυριού χ μέσο ετήσιο καταθετικό επιτόκιο 2016/100.

Από το κοινωνικό μέρισμα εξαιρούνται, λόγω περιουσιακών τεκμηρίων, τα νοικοκυριά των οποίων τα μέλη βάσει της τελευταίας φορολογικής δήλωσης εμπίπτουν στις διατάξεις του φόρου πολυτελείας, δηλώνουν δαπάνες για αμοιβές πληρωμάτων σκαφών αναψυχής, για δίδακτρα σε ιδιωτικά σχολεία, οικιακούς βοηθούς, οδηγούς αυτοκινήτων, δασκάλους και λοιπό προσωπικό.

Τέλος οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος πρέπει να είναι νόμιμοι μόνιμοι κάτοικοι της ελληνικής επικράτειας κατά την τελευταία πενταετία, να είναι τουλάχιστον μία φορά ασφαλισμένοι σε φορέα κύριας ασφάλισης για διάστημα μεγαλύτερο του ενός μηνός και να έχουν υποβάλει δήλωση για το φορολογικό έτος 2016.

Διαβάστε ολόκληρο το νομοσχέδιο στη Βουλή

Έφη Αχτσιόγλου
Στην ομιλία της στη Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη διανομή του κοινωνικού μερίσματος, η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, τόνισε μεταξύ άλλων:

Για την προέλευση του πλεονάσματος
Η υπέρβαση του δημοσιονομικού στόχου οφείλεται:
Στην αύξηση των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία από τις εισφορές των μισθωτών λόγω της μείωσης της ανεργίας, της αύξησης της απασχόλησης και της καταπολέμησης της αδήλωτης εργασίας.
Στην αύξηση των εσόδων από την πάταξη της εισφοροδιαφυγής και τις ρυθμίσεις οφειλών, μέσω και της αποτελεσματικότερης λειτουργίας του ΚΕΑΟ.
Στη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης λόγω της εκκαθάρισης του μητρώου εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, αλλά και της ταχύτερης έκδοσης συντάξεων με αποτέλεσμα τη μείωση των αναδρομικών ποσών.
Τα ανωτέρω οδήγησαν σε θετική απόκλιση του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ ύψους άνω του €1,1 δις έναντι του στόχου.

Απαντώντας στον κ. Βενιζέλο για τα πρωτογενή πλεονάσματα
Μας καταγγέλλετε για υφεσιακή σύλληψη και εξοντωτικά πρωτογενή πλεονάσματα, όταν είχατε συμφωνήσει σε πολύ υψηλότερους στόχους, τους οποίους μάλιστα δεν επιτυγχάνατε.
Όπως προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 (ν. 3985/2011), το οποίο υπέγραψε και ο κ. Βενιζέλος, «Το μείγμα πολιτικών της Κυβέρνησης στοχεύει στη δημιουργία από το 2014 και μετά πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξεως άνω του 6% του ΑΕΠ».
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του δεύτερου προγράμματος, η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ συμφώνησε σε δημοσιονομικούς στόχους 4,2% και 4,5% για τα έτη 2016 και 2017 αντιστοίχως, τα οποία η παρούσα Κυβέρνηση μείωσε σε 0,5% και 1,75%.

Απαντώντας στον κ. Δένδια για τη νομοτεχνική βελτίωση
Αναφερόμενος στο κοινωνικό μέρισμα, μας κατηγορείτε για κακή νομοθέτηση και μη εξειδίκευση των προϋποθέσεων για τον καθορισμό των δικαιούχων.
Καταθέτουμε νομοτεχνική βελτίωση με σκοπό τον εξειδίκευση των ως άνω παραμέτρων, ιδίως των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των δικαιούχων.
Ωστόσο, επειδή η κριτική έχει και τα όριά της, στο πλαίσιο διανομής κοινωνικού μερίσματος το 2014, η σχετική διάταξη που έφερε στη Βουλή η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (ν. 4254/2014) είχε ως εξής: «Διατίθεται ποσό τετρακοσίων πενήντα εκατομμυρίων (450.000.000) ευρώ από το Πρωτογενές Πλεόνασμα Γενικής Κυβέρνησης έτους 2013 για την καταβολή κοινωνικού μερίσματος προς στήριξη των πολιτών και οικογενειών με χαμηλό συνολικό ετήσιο εισόδημα και ακίνητη περιουσία μικρής αξίας, με βάση ειδικά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, τα οποία καθορίζονται με την κοινή υπουργική απόφαση της περίπτωσης 3 της παρούσας». Ήταν αυτή η ρύθμιση αόριστη ή όχι;

Για  την επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων εισφορών υγείας

Παρά τα όσα ψευδώς υποστηρίχθηκαν στη Βουλή, ουδεμία δικαστική απόφαση έχει εκδοθεί για την επιστροφή παρανόμως παρακρατηθέντων εισφορών υγείας.
Η επιστροφή  των εν λόγω ποσών για την περίοδο 2012-2016, είναι αμιγώς πολιτική απόφαση, η οποία ποτέ δεν ελήφθη από τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.

 
 

Επιστροφή

1990-2017 © www.agrotypos.gr. All rights reserved. XE: 0,46875 sec | Top
English version | Facebook | Twitter | Youtube | Olive clima | Credits | Xρήση Cookies | Bug report Αναφορά σφάλματος | Mobile version