Είσοδος μελών

Χρήστης:
Κωδικός:
Να με θυμάσαι 

Απόκτηση πρόσβασης
Yπενθύμιση στοιχείων πρόσβασης στο e-mail σας.
 

 
e-shop

Tags

ΑΓΡΟΤΕΣ & ΔΗΜΟΣΙΟ

ΑΜΠΕΛΙ & ΔΕΝΔΡΑ

ΑΡΟΤΡΑΙΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΚΤΡΟΦΕΣ

ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ & ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΑ

ΠΛΗΡΩΜΕΣ

ΦΟΡΕΙΣ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ

 
Περιοδικό

 
Για συνδρομητές

Αγροτύπος Forum

Δημήτρης Γεώργας: Οι νέοι θα πρέπει να καλλιεργούν με στόχο την παραγωγή προϊόντων ξεχωριστής ποιότητας

Δημήτρης Γεώργας: Οι νέοι θα πρέπει να καλλιεργούν με στόχο την παραγωγή προϊόντων ξεχωριστής ποιότητας


Αυτός που παρήγαγε με κριτήριο ότι θα πουλήσει τη σοδειά του επειδή είναι ο φτηνότερος και έχει χαμηλή τιμή σήμερα έχει «πεθάνει», τονίζει στη συνέντευξη που έδωσε στον ΑγροΤύπο ο κ. Δημήτρης Γεώργας, αμπελουργός, οινοποιός και γεωλόγος από τα Σπάτα της Αττικής. «Ειδικότερα στα Μεσόγεια της Αττικής δεν μπορεί να ακολουθήσεις αυτή την συνταγή, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να παράγεις τις τεράστιες ποσότητες ώστε να ρίξεις το κόστος. Αντίθετα στην Αττική έχουμε το ιδιαίτερο μικροκλίμα της περιοχής, μια μεγάλη παράδοση στην αμπελουργία και οινοποιία και είμαστε πολύ κοντά στην Αθήνα».

«Αυτά αποτελούν τα τρία βασικά στοιχεία του κρασιού Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) της Αττικής. Το πρόβλημα είναι ότι στην περιοχή των Σπάτων η ένδειξη ΠΓΕ στην ετικέτα μιας φιάλης κρασιού δεν βοηθά την αύξηση των πωλήσεων του ούτε μπορεί να δώσει στο προϊόν προστιθέμενη αξία. Η περιοχή των Σπάτων δεν είναι Νεμέα. Τη δεκαετία του 60 είχαν τη δυνατότητα τα Σπάτα να πιστοποιήσουν τα κρασιά τους σαν ΠΟΠ αλλά δεν το εκμεταλλεύτηκαν. Οπότε η μόνη λύση για τον παραγωγό είναι να δημιουργήσει ένα σταφύλι υψηλής ποιότητας για την παραγωγή ενός οίνου που θα ξεχωρίσει στην αγορά. Εμείς αυτό που προσπαθούμε είναι να πείσουμε τον πελάτη να δοκιμάσει το κρασί μας.

Δεν είναι οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ και οι άλλες «γραμμές διάθεσης» που θα μας αναδείξουν. Αυτές θα τις χρησιμοποιήσεις βέβαια για να φτάσεις στον καταναλωτή αλλά με την ποιότητα του κρασιού που παράγεις θα τον «κερδίσεις». Όπως γίνεται με τα καπνά, που έχουν πολλές ποιότητες, έτσι και τα σταφύλια έχουν πολλές ποιότητες. Απλά σε μας τα κακής ποιότητας σταφύλια δεν βγαίνουν στην αγορά.

Σήμερα ο Έλληνας καταναλωτής είναι «σκληρός» και έχει υψηλές απαιτήσεις. Μπορεί να παραγγείλει κρασί από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου μόνο και μόνο για να το δοκιμάσει. Αλλά και όταν ακόμη σε βρει - και έχοντας το ελληνικά χαρακτηριστικά του - θα σου κάνει πολλές ερωτήσεις για το περιεχόμενο και τον τρόπο παραγωγής του κρασιού που του προσφέρεις. Όμως αν σε γνωρίσει και δει ότι αυτά που υποστηρίζεις ότι διαθέτει το προϊόν σου είναι αληθινά και ταιριάζουν με τη διατροφική του άποψη θα σε προτιμήσει. Και όταν σε προτιμήσει δύσκολα θα σε εγκαταλείψει. Άρα «χτίζουμε» σήμερα την πελατεία μας.

Στο ερώτημα αν ένα καλό και πολυβραβευμένο κρασί θα καταφέρει να «πωλήσει από μόνο του», σου απαντώ κατηγορηματικά ότι τίποτα δεν φυτρώνει μόνο του ούτε γίνεται «καλό» από μόνο του. Ότι είναι καλό διατροφικά θέλει πολύ σκληρή δουλειά. Εμείς ακολουθούμε τη βιολογική καλλιέργεια στα αμπέλια μας και στην οινοποιία χρησιμοποιούμε φυσικές τεχνικές. Παράγουμε βιολογικούς φυσικούς οίνους, επειδή προσπαθούμε να έχουμε τη λιγότερη ανθρώπινη παρέμβαση. Το ίδιο συμβαίνει και στη χυμοποιεία αλλά και στα άλλα προϊόντα που παράγουμε.

Τα νέα παιδιά έχουν μια «ταχύτητα» στη ζωή τους. Η ταχύτητα είναι πολύ καλή όταν βρίσκεσαι μπροστά σε ένα κομπιούτερ άλλα όταν έχεις να καλλιεργήσεις θα πρέπει να ακολουθήσεις τους ρυθμούς του φυτού. Το χωράφι έχει αργούς ρυθμούς. Οι νέοι θα πρέπει να γνωρίσουν το χωράφι όχι μόνο διαβάζοντας περιγραφές άλλων σε βιβλία ή blogs αλλά να πάνε οι ίδιοι με την προσωπική τους παρουσία. Όχι μόνο όταν είναι να δουλέψουν αλλά και απλά για να το περπατήσουν. Παλιά οι αγρότες στην περιοχή μας έλεγαν ότι κάθε Κυριακή, μετά την εκκλησία και αφού έπιναν ένα τσιπουράκι στο καφενείο, θα πήγαιναν μια βόλτα στο αμπέλι τους. Έτσι επικοινωνείς μαζί του. Είναι μια σχέση μεταξύ παραγωγού και αμπελιού. Όπως τον άνθρωπό μας, που τον έχουμε δίπλα μας, όταν τον βλέπουμε λυπημένο προσπαθούμε να τον κάνουμε να νιώσει καλύτερα, έτσι θα πρέπει να λειτουργούμε και με το αμπέλι μας. Χρειάζεται να υπάρχει και μια φυσική επαφή. Τα βιβλία θα σου μάθουν τρόπους καλλιέργειας. Ο καλλιεργητής θα πρέπει να αποκτήσει και την δική του ξεχωριστή φιλοσοφία και προσέγγιση.

Οι ξένοι δεν είναι «κουτοί». Για να εξάγεις σήμερα ένα κρασί θα πρέπει έχεις κάτι ξεχωριστό. Εμείς εξάγουμε στη Γαλλία, στην Αυστρία και στην Ιαπωνία. Για να καταφέρεις να κερδίσεις τη γαλλική αγορά πρέπει να έχεις ιδιαιτερότητα και υψηλή ποιότητα. Ο Γάλλος καταναλωτής έχει υψηλή κουλτούρα και δεν είναι εύκολο να τον κατακτήσεις. Για αυτό οι νέοι παραγωγοί θα πρέπει να παράγουν προϊόντα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αυτό δεν συμβαίνει μόνο με το κρασί αλλά με όλα τα προίόντα. Για παράδειγμα αν θες να παράγεις κεράσια τα οποία θα πωληθούν στην Αυστρία, που έχει δικά της κεράσια, θα πρέπει να καλλιεργήσεις μια ποικιλία που θα είναι ξεχωριστή. Όταν για παράδειγμα βγαίνεις με το κορίτσι σου, είναι δευτερεύων αν θα πας στο μπαράκι ή στο σινεμά. Αυτό που μετρά πάνω από όλα είναι να συναντήσεις το κορίτσι σου. Το πού θα πας θα το αποφασίσεις μαζί του. Αυτή είναι και η «φιλοσοφία» που θα πρέπει να ακολουθήσει ο νέος παραγωγός και είναι αυτή που θα αντέξει στον χρόνο».

Σταύρος Παϊσιάδης

 
 

Επιστροφή

1990-2019 © www.agrotypos.gr. All rights reserved. XE: 0,578125 sec | Top
English version | Facebook | Twitter | Youtube | Olive clima | Credits | Xρήση Cookies / Πολιτική Απορρήτου | Τρόποι Πληρωμής | Bug report Αναφορά σφάλματος | Mobile version