Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Πληρωμές συνολικού ύψους 3,4 εκατ. ευρώ σε 12.143 δικαιούχους από ΟΠΕΚΕΠΕ, κυριότερες αφορούσαν δασώσεις και πρόωρη συνταξιοδότηση

10/06/2019 05:07 μμ
Πληρωμές συνολικού ύψους 3.432.561 ευρώ σε 12.143 δικαιούχους πραγματοποίησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ στις 14 και 15 Μαΐου 2019. Η μεγαλύτερη αφορούσε την πρόωρη συνταξιοδότηση για την οποία καταβλήθηκαν 2.156.609 ευρώ σε 11.385 αγρότες.

Πληρωμές συνολικού ύψους 3.432.561 ευρώ σε 12.143 δικαιούχους πραγματοποίησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ στις 14 και 15 Μαΐου 2019. Η μεγαλύτερη αφορούσε την πρόωρη συνταξιοδότηση για την οποία καταβλήθηκαν 2.156.609 ευρώ σε 11.385 αγρότες.

Επίσης μεγάλο πακέτο πληρωμών αφορούσε ανειλημμένες υποχρεώσεις για το πρόγραμμα δασώσεων για το οποίο καταβλήθηκαν συνολικά 477.431 ευρώ.

Διαβάστε αναλυτικά τις πληρωμές

Σχετικά άρθρα
30/07/2019 05:30 μμ

Οικονομική συνδρομή για τους αγρότες που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Ελλάδα αυτό το καλοκαίρι, ζητά με ερώτησή της η ευρωβουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, Εύα Καϊλή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

H ευρωβουλευτής τόνισε ότι αγροτικός τομέας χαρακτηρίζεται από την αρχή της ιδιαιτερότητας, έχοντας έντονη εξάρτηση από τις κλιματικές μεταβολές, από γεωγραφικούς περιορισμούς και από τις συστημικές ανισορροπίες μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης, παράγοντες που προκαλούν μεγάλη αστάθεια των τιμών και των εισοδημάτων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης (Προτεραιότητα) προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Eva Kaili (S&D)

Θέμα:  Ενισχύσεις για τους αγρότες που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Ελλάδα

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν πολλές περιοχές της Ελλάδας, κατέστρεψαν ολοκληρωτικά αμπελώνες, δενδρώδεις, αροτραίες και θερμοκηπιακές καλλιέργειες, ενώ προκάλεσαν σημαντικές ζημιές στην κτηνοτροφική δραστηριότητα.

Την ίδια στιγμή, οι αγρότες της χώρας αντιμετωπίζουν μείωση εισοδημάτων, εξαιτίας της υψηλής φορολόγησης, του κόστους παραγωγής(ρεύμα, πετρέλαιο, αγροχημικά εφόδια), της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, της αστάθειας των χρηματιστηριακών τιμών και των εμπορικών πολέμων.

Είναι σαφές λοιπόν, γιατί ο αγροτικός τομέας χαρακτηρίζεται από την αρχή της ιδιαιτερότητας, έχοντας έντονη εξάρτηση από τις κλιματικές μεταβολές, από γεωγραφικούς περιορισμούς και από τις συστημικές ανισορροπίες μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης, παράγοντες που προκαλούν μεγάλη αστάθεια των τιμών και των εισοδημάτων.

Επειδή παράλληλα, οι αγρότες είναι υπεύθυνοι για την εξασφάλιση  επισιτιστικής ασφάλειας για τους καταναλωτές, για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την αναζωογόνηση της υπαίθρου, αλλά και πληθώρας δραστηριοτήτων που δεν παράγουν εμπορικό κέρδος, ερωτάται η επιτροπή:

-Υπάρχει δυνατότητα να χορηγηθούν ενισχύσεις από το αποθεματικό κρίσεων που τέθηκε σε ισχύ το 2015,  ώστε να αντιμετωπιστούν κρίσεις που επηρεάζουν την παραγωγή ή τη διανομή;

-Πώς κρίνει η επιτροπή την ενσωμάτωση  εργαλείων διαχείρισης κινδύνου, όπως η  ιδιωτική ασφάλιση και τα αμοιβαία κεφάλαια;

-Θα ενισχυθούν  οι πολιτικές αντιστάθμισης εισοδημάτων με θεσμικά εργαλεία της ΚΑΠ, που θα λειτουργούν σαν δίχτυ ασφαλείας για τις απώλειες εισοδημάτων των αγροτών;

Τελευταία νέα
12/12/2019 10:43 πμ

Μπήκαν οι βάσεις της συνεργασίας μεταξύ Ισπανίας και Γαλλίας για τη διαμόρφωση της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) στη συνάντηση των υπουργών Γεωργίας, κ.κ. Luis Planas και Didier Guillaume, που έγινε στη Μαδρίτη, την Τετάρτη (11/12/2019).

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι δύο υπουργοί τόνισαν τη σημασία της ύπαρξης ισχυρής ΚΑΠ για την επόμενη περίοδο, η οποία θα εγγυάται την επισιτιστική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη διατήρηση ανταγωνιστικών εκμεταλλεύσεων και τη ζωτικότητα και ποικιλομορφία από αγροτικές περιοχές.

Για το σκοπό αυτό, συμφωνησαν στην ανάγκη διατήρησης του τρέχοντος προϋπολογισμού της ΚΓΠ στην ΕΕ27, τόσο στον πρώτο πυλώνα (άμεσες ενισχύσεις) όσο και στο δεύτερο (αγροτική ανάπτυξη).

Επίσης επιβεβαίωσαν την υποστήριξή τους στην περιβαλλοντική πολιτική που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία θα βοηθήσει τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις να αντιμετωπίσουν την κλιματική αλλαγή και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Και οι δύο χώρες θεωρούν απαραίτητη τη συμμόρφωση της δημοσιονομικής πολιτικής με τις περιβαλλοντικές συμφωνίες (πράσινη πολιτική).

Ακόμη η Ισπανία και η Γαλλία ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπεριλάβει στη νέα ΚΑΠ όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αντιμετωπιστούν οι στρεβλώσεις στις αγορές και οι απώλειες εισοδήματος των παραγωγών.

Ομοίως συμφώνησαν στο να υπάρξει απλούστευση της εφαρμογής της νέας ΚΑΠ υπέρ των αγροτών.

12/12/2019 10:29 πμ

Στοιχεία για την πρόταση της Κομισιόν για τα ποσά ενίσχυσης της νέας ΚΑΠ προς την Ελλάδα έδωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκου Βελόπουλου, σημείωσε για την Ελλάδα, ότι για τη χώρα μας το ποσό για την ΚΑΠ για την περίοδο 2021-2027 ανέρχεται σε ύψος περίπου 18,263 δις € (14,256 δις € για τον πρώτο πυλώνα, 440 εκατ. € ΚΟΑ και 3,567 δις € για τον δεύτερο πυλώνα). Οι απώλειες για τη χώρα μας συνυπολογίζονται σε τρέχουσες τιμές στο 3,9% για τον πρώτο πυλώνα των άμεσων ενισχύσεων και στο 15% για τον δεύτερο πυλώνα της αγροτικής ανάπτυξης. Στο σύνολο οι απώλειες για την ΚΑΠ υπολογίζονται στο 6,33% που είναι 2% με 3% μεγαλύτερες από ό,τι για την ΚΑΠ στο σύνολο της ΕΕ (λόγω της εφαρμογής εξωτερικής σύγκλισης σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής). Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υποεκτιμηθεί η συνεισφορά της ΚΑΠ στο ΑΕΠ της χώρας που ανέρχεται περίπου στο 1,25% του ΑΕΠ (2018).

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Σκρέκας τόνισε τα ακόλουθα:

Όσον αφορά στον προϋπολογισμό της ΚΑΠ μετά το 2020, επισημαίνεται ότι η ΚΑΠ έχει αναγνωριστεί ως μία επιτυχημένη πολιτική της ΕΕ από το σύνολο του γεωργικού πληθυσμού της ΕΕ και των Ευρωπαίων πολιτών, καθώς συμβάλλει τόσο στην επίτευξη των στόχων της όσο και στην επίτευξη των στόχων άλλων πολιτικών της ΕΕ, όπως είναι η πολιτική συνοχής, η αναπτυξιακή πολιτική, καθώς και η περιφερειακή και περιβαλλοντική πολιτική.

Μεγαλύτερες είναι οι απώλειες για τον β' πυλώνα

Η οικονομική σημαντικότητα αυτής της πολιτικής για τη χώρα μας είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς το 49% του εισοδήματος των αγροτών της χώρας μας προέρχεται από την ΚΑΠ (περίπου 37% από τις άμεσες ενισχύσεις, 2011-2015 μέσος όρος DG Agri). Επιπρόσθετα, πρέπει να επισημανθεί ότι, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του γεωργικού τομέα στην Ελλάδα, αλλά και των ιστορικών παραγόντων, στην εν λόγω πολιτική διατηρείται υψηλό ποσοστό απορρόφησης Ευρωπαϊκών πόρων.

H ΚΑΠ αντιστοιχεί στο 52,4% των εισροών της χώρας από την ΕΕ για το σύνολο του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ) 2014-2020, ενώ οι άμεσες ενισχύσεις (πρώτος πυλώνας της ΚΑΠ) από μόνες τους αντιστοιχούν στο 39,7% των συνολικών εισροών.

Η πρόταση της Επιτροπής, στο πλαίσιο του νέου Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ) 2021-2027 αναφορικά με το ύψος των πόρων και την κατανομή τους, έλαβε υπόψη της τις επιπτώσεις της αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς και τις νέες προτεραιότητες της ΕΕ.

Επισημαίνεται ότι οι πόροι για την Κοινή Αγροτική Πολιτική μειώνονται κατά περίπου 5%. Ειδικότερα για τα έτη 2021-2027, το ποσό για την ΚΑΠ στην ΕΕ ανέρχεται σε ύψος περίπου 364,99 δις € (286,19 δις € για τον πρώτο πυλώνα και 78,80 δις € για τον δεύτερο), ενώ στο τρέχον ΠΔΠ 2014-2020, το ποσό για την ΚΑΠ ανέρχεται σε ύψος περίπου σε 382,473 δις €.

Σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής, στο σύνολό τους οι απώλειες για την ΚΑΠ στο πλαίσιο του νέου ΠΔΠ αναμένεται να κυμανθούν σε τρέχουσες τιμές περίπου στο 5% και σε σταθερές τιμές περίπου στο 12%.

Οι πόροι του πρώτου πυλώνα της ΚΑΠ, των άμεσων ενισχύσεων, παρουσιάζουν μικρή αύξηση σε τρέχουσες τιμές (που υπολογίζονται στο 0,5%). Στην πραγματικότητα, σε σταθερές τιμές, φαίνεται να υπάρχει μείωση περίπου στο 7%, αφού θα πρέπει να υπολογιστούν και οι επιπτώσεις του πληθωρισμού. Ο δεύτερος πυλώνας της ΚΑΠ, της αγροτικής ανάπτυξης, παρουσιάζει σημαντική μείωση σε τρέχουσες τιμές (που υπολογίζονται στο 19,3%). Σε σταθερές τιμές η μείωση ανέρχεται περίπου στο 25%, εάν υπολογιστούν και οι επιπτώσεις του πληθωρισμού. Η μείωση των πόρων της ΚΑΠ για τον δεύτερο πυλώνα είναι ιδιαίτερα σημαντική και προτείνεται να εξισορροπιστεί μέσω αύξησης των ποσοστών συγχρηματοδότησης των Κρατών-Μελών ή με μεταφορά πόρων από τον πρώτο στον δεύτερο πυλώνα. Ωστόσο, η αύξηση αυτή θα επιβαρύνει τους εθνικούς προϋπολογισμούς, δημιουργώντας δυσκολίες στις πιο αδύναμες δημοσιονομικά χώρες, όπως η Ελλάδα, ενώ η μεταφορά πόρων από τον πρώτο πυλώνα στον δεύτερο θα μειώσει ακόμη περισσότερο τις ήδη μειωμένες άμεσες ενισχύσεις των αγροτών στη χώρα μας.

Για τη χώρα μας το ποσό για την ΚΑΠ για την περίοδο 2021-2027 ανέρχεται σε ύψος περίπου 18,263 δις € (14,256 δις € για τον πρώτο πυλώνα, 440 εκατ. € ΚΟΑ και 3,567 δις € για τον δεύτερο πυλώνα). Οι απώλειες για τη χώρα μας συνυπολογίζονται σε τρέχουσες τιμές στο 3,9% για τον πρώτο πυλώνα των άμεσων ενισχύσεων και στο 15% για τον δεύτερο πυλώνα της αγροτικής ανάπτυξης. Στο σύνολο οι απώλειες για την ΚΑΠ υπολογίζονται στο 6,33% που είναι 2% με 3% μεγαλύτερες από ό,τι για την ΚΑΠ στο σύνολο της ΕΕ (λόγω της εφαρμογής εξωτερικής σύγκλισης σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής). Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να υποεκτιμηθεί η συνεισφορά της ΚΑΠ στο ΑΕΠ της χώρας που ανέρχεται περίπου στο 1,25% του ΑΕΠ (2018).

11/12/2019 02:55 μμ

Εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2020 το ΥπΑΑΤ προτίθεται να προχωρήσει στην έκδοση 3ης Πρόσκλησης της γεωργοπεριβαλλοντικής - κλιματικής δράσης 10.1.08 «Εφαρμογή της μεθόδου σεξουαλικής σύγχυσης των μικρολεπιδοπτέρων (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ)» του Μέτρου 10 του ΠΑΑ 2014-2020. 

Οι αιτήσεις στήριξης των υποψηφίων θα πραγματοποιηθούν βάσει της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΕΑΕ) έτους 2020 (έτος αναφοράς). 
Το έτος 2020 θα αποτελεί και το πρώτο έτος εφαρμογής των δεσμεύσεων της Πρόσκλησης.

Επιλέξιμες στο πλαίσιο της 3ης Πρόσκλησης της δράσης είναι οι καλλιέργειες:

  • ροδακινιά
  • νεκταρινιά
  • βερικοκιά
  • μηλιά
  • αχλαδιά
  • κυδωνιά
  • δαμασκηνιά
  • αμπέλι (οινοποιήσιμο, επιτραπέζιο)

Σημειώνεται ότι οι καλλιέργειες του αμπελιού και της δαμασκηνιάς είναι για πρώτη φορά επιλέξιμες σε Πρόσκληση της δράσης.

Τα αγροτεμάχια της εκμετάλλευσης που θα ενταχθούν στο πλαίσιο της 3 ης Πρόσκλησης της δράσης, πρέπει να πληρούν το ακόλουθο κριτήριο επιλεξιμότητας:

  • να είναι δηλωμένα στην Ενιαία Αίτηση Ενίσχυσης (ΕΑΕ) του υποψηφίου του έτους 2020 με επιλέξιμη για τη δράση καλλιέργεια (ροδακινιά, νεκταρινιά, βερικοκιά, μηλιά, αχλαδιά, 3 κυδωνιά, δαμασκηνιά, αμπέλι (οινοποιήσιμο, επιτραπέζιο)) ή με συγκαλλιέργεια των παραπάνω επιλέξιμων καλλιεργειών.

Το ύψος ενίσχυσης ορίζεται:

  • στα 387 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα πρώτα δύο (2) έτη εφαρμογής και στα 454 € ανά εκτάριο ετησίως για τα τελευταία τρία (3) έτη εφαρμογής, για τις καλλιέργειες της ροδακινιάς, της νεκταρινιάς και της βερικοκιάς
  • στα 542 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα πρώτα τρία (3) έτη εφαρμογής και στα 627 ανά εκτάριο ετησίως για τα τελευταία δύο (2) έτη εφαρμογής, για τις καλλιέργειες της μηλιάς, της αχλαδιάς και της κυδωνιάς
  • στα 540 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα πρώτα δύο (2) έτη εφαρμογής και στα 704 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα τελευταία τρία (3) έτη εφαρμογής, για την καλλιέργεια της δαμασκηνιάς
  • στα 356,30 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα πρώτα τρία (3) έτη εφαρμογής και στα 426,30 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα τελευταία δύο (2) έτη εφαρμογής, για το οινοποιήσιμο αμπέλι (Περιγραφή καλλιέργειας στην ΕΑΕ: Αμπελώνες για παραγωγή οίνου)
  • στα 490,80 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα πρώτα τρία (3) έτη εφαρμογής και στα 563,50 € ανά εκτάριο (Ha) ετησίως για τα τελευταία δύο (2) έτη εφαρμογής, για το επιτραπέζιο αμπέλι (Περιγραφή καλλιέργειας στην ΕΑΕ: Αμπελώνες για επιτραπέζια χρήση), στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και η σταφίδα (Περιγραφή καλλιέργειας στην ΕΑΕ: Αμπελώνες για παραγωγή σταφίδας). 

Στα παραπάνω ποσά συμπεριλαμβάνεται το κόστος συναλλαγής (αμοιβή επιβλέποντα Γεωπόνου) που ανέρχεται μέχρι και το ύψος των 14 € ανά εκτάριο ετησίως.

11/12/2019 12:05 μμ

Ξανανοίγει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το θέμα της εξίσωσης των άμεσων ενισχύσεων (τσεκ) στη νέα ΚΑΠ.

Όπως είχε γράψει ο ΑγροΤύπος, στην ομιλία στην Επιτροπή Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Πολωνός τότε υποψήφιος και νυν Επίτροπος Γεωργίας, Γιάνους Βοϊτσεχόφσκι, είχε αναλάβει δέσμευση στους Ευρωβουλευτές για την κάλυψη του χάσματος μεταξύ των ενισχύσεων για τους αγρότες (τσεκ) εντός και μεταξύ των κρατών μελών (εσωτερική και εξωτερική σύγκλιση).

Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κεφαλογιάννης, κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Επίτροπο Γεωργίας για τον τρόπο υπολογισμού της εξωτερικής σύγκλισης. Όπως επισημαίνει πρόκειται γία εξέλιξη που θα έχει σοβαρές συνέπειες σε μεγάλο αριθμό μικρών εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα που θα καταστούν μη βιώσιμες με αρνητικό αποτέλεσμα και για την οικονομία και για την κοινωνική συνοχή.

Αναλυτικά η ερώτηση αναφέρει τα εξής:

«Ανησυχία στους Έλληνες αγρότες έχουν προκαλέσει πρόσφατα δημοσιεύματα του ευρωπαϊκού τύπου που κάνουν λόγο για αλλαγή στο μοντέλο υπολογισμού της εξωτερικής σύγκλισης και για πλήρη εξίσωση των άμεσων ενισχύσεων, το κόστος της οποίας υπολογίζεται σε 12 - 20 δις ευρώ.

Δεδομένου ότι:

  • Στη χώρα μου, την Ελλάδα, το 80,7% των άμεσων ενισχύσεων πηγαίνει σε εκμεταλλεύσεις μικρότερες των 50 εκταρίων και η  μέση στήριξη ανά εκμετάλλευση είναι μόλις 3.000 ευρώ. 
  • Σε περίπτωση εφαρμογής πλήρους εξωτερικής σύγκλισης, μεγάλος αριθμός μικρών εκμεταλλεύσεων στην Ελλάδα θα καταστεί μη βιώσιμος και η γεωργική δραστηριότητα θα εγκαταλειφθεί, με σοβαρές συνέπειες για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή
  • Πρόσφατη ανάλυση του Center for Global Development, αποδεικνύει ότι ο δείκτης PSE (Producer Support Estimate) είναι κατά 30% υψηλότερος σε χώρες που πιέζουν για άμεση πλήρη εναρμόνιση των άμεσων ενισχύσεων, 
  • Στην ερώτησή μου (Ε-002481/2019), ο απελθών Επίτροπος Γεωργίας δεσμεύτηκε ότι το κονδύλιο για τις άμεσες ενισχύσεις για την Ελλάδα θα υποστεί μικρή μόνο μείωση, μικρότερη του 4 %

Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

  • Σκοπεύει να τροποποιήσει τη συνέχιση της διαδικασίας σταδιακής σύγκλισης του επιπέδου των άμεσων ενισχύσεων μεταξύ των κρατών μελών, βάσει της ανακοίνωσης της 2ας Μαΐου 2018 για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2027;».
10/12/2019 05:26 μμ

Το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει η σχετική επεξεργασία από τον οργανισμό πληρωμών και μετά αναμένεται πληρωμή της πρώτης δόσης από τα 14.000 ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου από το ΥπΑΑΤ, έως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας ή το αργότερο στις αρχές της επόμενης θα δοθούν από την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου οι εντολές κατανομής πίστωσης προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ για όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Θα ακολουθήσει σχετική επεξεργασία από τον Οργανισμό και μετά πληρωμή των δικαιούχων, πιθανώς και εντός Δεκεμβρίου.

Η πρώτη εντολή κατανομής πίστωσης προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ που ενέκρινε το ΥπΑΑΤ αφορά στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τις επόμενες ημέρες θα τρέξουν, σύμφωνα με πληροφορίες και για τις υπόλοιπες.

Δείτε την απόφαση πατώντας εδώ

10/12/2019 12:25 μμ

Μια ακόμα ευκαιρία σε πάνω από 80.000 οφειλέτες ασφαλιστικών ταµείων, που εντάχθηκαν στη ρύθµιση των 120 δόσεων αλλά την έχασαν, παρέχει νοµοθετική διάταξη που προωθεί το Εργασίας.

Η εν λόγω διάταξη ανοίγει το δρόμο έως τις 31 Μαΐου 2020 σε 31.000 εργοδότες, επαγγελµατίες και αγρότες που µπήκαν στις 120 δόσεις αλλά βγήκαν, ώστε να επανενταχθούν. Μάλιστα αρκετοί είναι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, που έχασαν τη ρύθμιση το τελευταίο διάστημα, τις ημέρες που περίμεναν να λάβουν τα Βιολογικά.

Σημειωτέον ότι η εν λόγω προθεσµία λήγει µε τα σηµερινά δεδοµένα στις 31 ∆εκεµβρίου 2019 και µε την τροπολογία δίνεται παράταση πέντε µηνών

Ανάλογη παράταση πέντε μηνών δηλαδή, έως τις 31/5/2020 θα δοθεί και στην προθεσµία τελικής υπαγωγής για περίπου 50.000 ελεύθερους επαγγελµατίες (πρ. ΟΑΕΕ και ΕΤΑΑ) και αγρότες (τέως ΟΓΑ) που έκαναν μια προεγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρµα του ΕΦΚΑ ως 7 Οκτωβρίου, αλλά δεν υπήχθησαν στην ρύθμιση.

09/12/2019 05:48 μμ

Η σχετική απόφαση είναι του ΥπΑΑΤ και δημοσιεύθηκε στην διαύγεια.

Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε αυτήν, σήμερα στις 09 Δεκεμβρίου 2019, ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ' αριθ. 562/93601/25-04-2019 (ΦΕΚ 1641/τ.Β΄/13-05-2019) απόφαση του ΥΠΑΑΤ, η τελική κατάταξη των παραγωγών που αιτήθηκαν στο Μέτρο 13 ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΑ Ή ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ" του ΠΑΑ 2014-2020 (Εξισωτική Αποζημίωση), για το έτος 2019.

Οι πίνακες είναι επίσης διαθέσιμοι στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. καθώς και στους Πιστοποιημένους Φορείς Υποβολής Αιτήσεων.

Δείτε την απόφαση πατώντας εδώ

06/12/2019 03:23 μμ

Ο ΟΠΕΚΑ ενημερώνει τους δικαιούχους του Επιδόματος Παιδιού ότι την επόμενη Τετάρτη (11 Δεκεμβρίου) και ώρα 15:00 το μεσημέρι θα κλείσει προσωρινά η ηλεκτρονική πλατφόρμα αιτήσεων Α21 για το Επίδομα Παιδιού 2019, όπως καθιερωμένα συμβαίνει πριν από κάθε πληρωμή.

Μετά τις 15:00 της 11ης Δεκεμβρίου η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα δέχεται νέες αιτήσεις για λίγα 24ωρα μέχρι να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση και καταβολή της 6ης διμηνιαίας δόσης για το 2019. 

Μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής, η ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί εκ νέου για νέες αιτήσεις  μέχρι την 15/1/2020 που θα κλείσει οριστικά για τις αιτήσεις Α21 που αφορούν το έτος 2019.

Υπενθυμίζεται ότι, η 6η διμηνιαία δόση του 2019 (για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο) θα καταβληθεί την Τρίτη (24 Δεκεμβρίου 2019).

04/12/2019 04:56 μμ

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ανακοίνωσε ότι πραγματοποιήθηκε η καταβολή της ενίσχυσης προκαταβολής του 80% των αιτούμενων ποσών ενίσχυσης της Δράσης 10.1.08 «Εφαρμογή της μεθόδου σεξουαλικής σύγχυσης των μικρολεπιδοπτέρων (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ)» στους ενταγμένους παραγωγούς του έτους αιτήσεων 2019. 

Το ποσό που καταβάλλεται ανέρχεται σε 1.945.156 ευρώ, αφορά σε 3.412 δικαιούχους (για την δεύτερη Πρόσκληση) και 1.210.855,10 ευρώ, αφορά 1.734 δικαιούχους (για την πρώτη Πρόσκληση) πανελλαδικά και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία πίστωσης των τραπεζικών λογαριασμών.

Οι δικαιούχοι έχουν πρόσβαση στους αναλυτικούς πίνακες με τα στοιχεία του υπολογισμού της πληρωμής τους με τη χρήση των κωδικών τους στην διαδικτυακή εφαρμογή του Μέτρου (πατήστε εδώ).

Κατά των αποτελεσμάτων της πληρωμής προκαταβολής, και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 17 της ανωτέρω απόφασης, οι παραγωγοί δύναται να υποβάλλουν σχετική ενδικοφανή προσφυγή, αρχής γενομένης από την Παρασκευή (13 Δεκεμβρίου 2019) και εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, δηλαδή έως και την Πέμπτη (19 Δεκεμβρίου 2019), ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Δράσης με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών.

Με την ενδικοφανή προσφυγή οι παραγωγοί δύνανται να προβούν σε διόρθωση προφανών σφαλμάτων που αφορούν στα παραστατικά συμμόρφωσης ή/και να προβάλουν αντιρρήσεις κατά των ευρημάτων (κωδικών) που έχουν προκύψει κατά την πληρωμή της προκαταβολής τους. 

Παράλληλα, οφείλουν να κινήσουν τις απαραίτητες διοικητικές ενέργειες για τη διόρθωση των δεδομένων στη/στις μηχανογραφική/ές βάση/εις μέσω της/των οποίας/οποίων πραγματοποιούνται από το Πληροφορικό Σύστημα οι διασταυρωτικοί έλεγχοι. 

Διευκρινίζεται ότι τα ευρήματα κατά των οποίων υποβάλλεται ενδικοφανής προσφυγή επανεξετάζονται μόνο μηχανογραφικά αντλώντας δεδομένα από τις σχετικές βάσεις. Ως εκ τούτου δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από επιτροπή στο πλαίσιο του Μέτρου.

04/12/2019 09:46 πμ

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου 2019, το 2ο Συνέδριο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων (ΣΕΑΜ) με θέμα «Εκμηχάνιση της Ελληνικής γεωργίας: Βασική προϋπόθεση βιωσιμότητας και ανάπτυξης». 

Το Συνέδριο άνοιξε με την ομιλία του ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Μάκης Βορίδης, ο οποίος τόνισε τη σημασία της εκμηχάνισης στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής γεωργίας.

Παράλληλα από το βήμα του Συνεδρίου εξήγγειλε την ενεργοποίηση - στο πρώτο τετράμηνο του 2020 - δύο νέων χρηματοδοτικών εργαλείων που θα αφορούν σε χαμηλότοκα δάνεια μακράς ωρίμανσης, με μειωμένες εξασφαλίσεις προς τους παραγωγούς, ενώ για τα Σχέδια Βελτίωσης ανακοίνωσε ότι ο προϋπολογισμός τους σχεδόν θα διπλασιαστεί και από 316 εκατ. ευρώ θα φθάσει στα 600 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου κ. Σάββας Μπαλουκτσής, ο οποίος αναφέρθηκε συνοπτικά στο επίπεδο της εκμηχάνισης της Ελληνικής γεωργίας που υπολείπεται σημαντικά των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών. Επεσήμανε τη δραματική αύξηση της μέσης ηλικίας των γεωργικών ελκυστήρων, αλλά και την τεχνολογική τους απαξίωση, τονίζοντας το υψηλό κόστος λειτουργίας τους «πώς μπορούμε να μιλήσουμε σήμερα για γεωργία ακριβείας, όταν παραπάνω από τα μισά τρακτέρ που εργάζονται στην Ελλάδα είναι πάνω από 25 ετών;». Παράλληλα αναφέρθηκε στη συμβολή του ΣΕΑΜ στην εξέλιξη της εκμηχάνισης στην Ελλάδα, και στο ρόλο που διαδραματίζει όλα αυτά τα χρόνια, ενώ έκλεισε την ομιλία του με προτάσεις για μια βιώσιμη γεωργία που θα οδηγήσει σε οικονομική ανάπτυξη της χώρας. 

Η πρώτη Ενότητα ολοκληρώθηκε με την επίσημη παρουσίαση της μελέτης του ΙΟΒΕ με τίτλο: «Αγροτικά Μηχανήματα και Ανταγωνιστικότητα του Αγροτικού Τομέα στην Ελλάδα», από τον κ. Αγγελο Τσακανίκα, Επίκουρο Καθηγητή του ΕΜΠ και Επιστημονικό Σύμβουλο του ΙΟΒΕ. Ο κ. Άγγελος Τσακανίκας επεσήμανε ότι η υφιστάμενη διάρθρωση και τα χαρακτηριστικά του στόλου των γεωργικών ελκυστήρων καθιστούν αναγκαία την προσπάθεια ανανέωσής του, με τη λήψη των απαραίτητων μέτρων πολιτικής και την παροχή των κατάλληλων κινήτρων προς τους αγρότες. Αυτός ο εκσυγχρονισμός του στόλου θα έχει πολλαπλά οφέλη στα μεγέθη της αγροτικής οικονομίας και στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου. Η αντικατάσταση παλαιού εξοπλισμού με καινούργιου σύγχρονης τεχνολογίας συνεπάγεται αύξηση των εσόδων κατά 10%, μείωση του κόστους παραγωγής κατά 18%, και τελικά αύξηση του εισοδήματος κατά 41%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΙΟΒΕ, εφόσον επιταχυνόταν ο ρυθμός αντικατάστασης παλαιότερων γεωργικών ελκυστήρων και άλλων μηχανημάτων με μηχανήματα νέας τεχνολογίας, το ΑΕΠ της Ελλάδας θα μπορούσε σε ορίζοντα δεκαετίας να είναι υψηλότερο κατά € 830 εκατ., τα έσοδα του Δημοσίου από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές υψηλότερα έως και κατά € 80 εκατ. ενώ θα δημιουργούνταν 12.300 νέες θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία.

Η δεύτερη ενότητα του Συνεδρίου ολοκληρώθηκε με μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι όλων των εμπλεκόμενων φορέων,  δηλαδή ο κ. Κωνσταντίνος Μητσιολίδης ως εκπρόσωπος των εταιριών του κλάδου, η κα Ελένη Μπαλούρη, ως εκπρόσωπος των γεωπόνων μελετητών,  ο κος Γιάννης Νταβαλούμης παρευρέθηκε με την ιδιότητα του αγρότη, ενώ ο κ. Χριστόδουλος Αντωνιάδης ως Σύμβουλος Διοίκησης Εμπορικής & Αγροτικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς.

Στο πάνελ της συζήτησης δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το ΥπΑΑΤ, το οποίο εκπροσωπήθηκε δια του Γενικού Γραμματέα κ. Κωνσταντίνου Μπαγινέτα. Ο Γενικός Γραμματέας μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στην πορεία των αξιολογήσεων των φακέλων των υποψήφιων επενδυτών για τα Σχέδια Βελτίωσης, τονίζοντας ότι είναι σε καλό δρόμο και ότι προς τα τέλος Ιανουαρίου 2019 θα μπορούμε να έχουμε αναρτημένες λίστες δικαιούχων με τις πολυπόθητες εγκρίσεις. 

Επιπλέον, στη συζήτηση τέθηκαν τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζονται κατά την υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων κυρίως όμως ακούστηκαν σημαντικές προτάσεις για το πώς θα γίνουν πιο ευέλικτα και αποδοτικά στο μέλλον. 

03/12/2019 03:37 μμ

Ο ΟΠΕΚΑ ανακοινώνει ότι την Τρίτη (24 Δεκεμβρίου) θα καταβληθούν τα παρακάτω επιδόματα και παροχές:

  • Επίδομα Παιδιού, Προνοιακά Αναπηρικά και  Διατροφικά Επιδόματα.
  • Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ), Επίδομα Στέγασης (ενοικίου), Στεγαστικής Συνδρομής, Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφαλίστων Υπερηλίκων και Σύνταξη Υπερηλίκων, Επίδομα Ομογενών.
03/12/2019 11:40 πμ

Αυτό καταγγέλλει μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο κ. Χρήστος Ζιώζιας, παραγωγός από τα Φάρσαλα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η τρίτεκνη σύζυγός του που είναι αγρότισσα και μπήκε στο πρόγραμμα των Νέων Γεωργών το 2016, τρία χρόνια μετά, δεν μπορεί να κάνει αίτηση για το επίδομα τριτεκνίας που δίνεται κάθε χρόνο, πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, γιατί ο ΕΦΚΑ (πρώην ΟΓΑ) δεν της έχει στείλει το χαρτί για να πληρώσει εισφορές.

Βέβαια έχει μετά κόπων και βασάνων, όπως μας είπε ο σύζυγός της εκδώσει βιβλιάριο υγείας

Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουν, όπως μας είπε ο κ. Ζιώζιας και 15 τουλάχιστον ακόμα οικογένειες αγροτών από τα Φάρσαλα, τρίτεκνες ή πολύτεκνες.

Σημειωτέον ότι το εν λόγω επίδομα δίδεται σε τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες κάθε χρόνο και κυμαίνεται από τα 700 έως τα 1.000 ευρώ εφάπαξ.

Θα κάνει παρέμβαση στο Εργασίας για το πρόβλημα η Ομοσπονδία Τριτέκνων Ελλάδος

Το συγκεκριμένο πρόβλημα επιβεβαίωσε μιλώντας στον ΑγροΤύπο και η γενική γραμματέας της Ομοσπονδίας Τριτέκνων Ελλάδος, κα Κερασίνα Βακουφτσή.

Όπως μας ανέφερε, έχουν περιέλθει σε γνώση της Ομοσπονδίας παρόμοιες καταγγελίες πριν τρεις ημέρες από αγρότισσες στην Πελοπόννησο και θα γίνει παρέμβαση στο αρμόδιο υπουργείο Εργασίας, μήπως και λυθεί το πρόβλημα.

Σύμφωνα με την κα Βακουφτσή εκτός επιδόματος μένουν και αγρότισσες τρίτεκνες, των οποίων οι σύζυγοι για παράδειγμα είναι ασφαλισμένοι ως εργάτες κι έχουν στην ασφάλιση αυτή και τα τέκνα τους.

Η Ομοσπονδία Τριτέκνων, όπως μας τόνισε έχει ζητήσει από το Εργασίας, το επίδομα τριτεκνίας να δίδεται σε όλες τις τρίτεκνες μητέρες ανεξαιρέτως, καθώς επίσης και να δοθεί παράταση στις ημερομηνίες υποβολής αιτημάτων.

03/12/2019 10:37 πμ

Σε ορισμένες περιφέρειες, όπως η Πελοπόννησος, έχουν ολοκληρωθεί οι ενστάσεις, σε κάποιες άλλες όμως θα συνεχιστεί η διαδικασία τις επόμενες ημέρες.

Όπως λέει μιλώντας στον ΑγροΤύπο, ο κ. Τάσος Θεοδώρου, γεωπόνος από το μελετητικό γραφείο Agrotrust που δραστηριοποιείται στο νομό Αργολίδας, οι ενστάσεις όσον αφορά στην Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν ολοκληρωθεί. Οι απορριπτόμενοι στην Περιφέρεια ήταν 53.

Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες τώρα, αν το ΥπΑΑΤ επιλέξει να εξετάσει τις ενστάσεις από όλη τη χώρα, που μάλλον θα είναι κάτω από 1.000 και μετά να κάνει μια πληρωμή, τότε φαίνεται δύσκολο, να γίνει η πληρωμή αυτή μέσα στον Δεκέμβρη, αλλά όχι ακατόρθωτο.

Σε περίπτωση που δεν μπουν οι ενιστάμενοι παραγωγοί στην πληρωμή και επιλεγεί από το ΥπΑΑΤ η λύση της πληρωμής τους πιο μετά, δηλαδή με ξέχωρη πληρωμή, τότε είναι πιθανό, να προλάβει το ΥπΑΑΤ να πληρώσει τους ήδη εγκριθέντες εντός του τρέχοντος μήνα

Υπενθυμίζεται ότι το 14χίλιαρο θα πληρωθεί σε δυο δόσεις, μια των 9.800 ευρώ και ακόμα μια των 4.200 ευρώ.

03/12/2019 10:16 πμ

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόσφατα δημοσίευσε την πρότασή της για την μεταβατική περίοδο προς τη νέα ΚΑΠ, που παίζει σημαντικό ρόλο για τη συνέχιση της εφαρμογής της. Οι οργανώσεις Copa και Cogeca επισημαίνουν ότι η μεταβατική περίοδο δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για πρόθετες περικοπές του προϋπολογισμού της ΚΑΠ.

Όπως υποστηρίζουν «τα μεταβατικά μέτρα της ΚΑΠ που ανακοινώθηκαν από την ΕΕ είναι πιθανό να οδηγήσουν σε μείωση, κατά 11%, της άμεσων ενισχύσεων (Πρώτος Πυλώνας) κάθε αγρότη τον Οκτώβριο του 2020, ενώ θα υπάρξουν σοβαρότερες περικοπές στα Προγράμματα Αγροτικής Ανάπτυξης (στο πλαίσιο του Δεύτερου Πυλώνα της ΚΑΠ)».

Ο κ. Pekka Pesonen, Γενικός Γραμματέας της Copa-Cogeca, δήλωσε: «δεν μπορούμε να δεχτούμε ο προϋπολογισμός της ΚΑΠ να υποβληθεί σε τόσο μεγάλη περικοπή. Κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου δεν μπορούν να υπάρξουν περικοπές στη χρηματοδότηση των αγροτών. Τα κράτη μέλη πρέπει να μπορούν να χορηγήσουν πλήρως τις άμεσες ενισχύσεις (τσεκ) στους αγρότες τους και να συνεχίσουν να στηρίζουν τα μέτρα ανάπτυξης από τον Δεύτερο Πυλώνα».

Σύμφωνα με τον κ. Pekka Pesonen, «δεδομένου ότι η νέα ΚΑΠ δεν μπορεί να εφαρμοστεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 2021, είναι σημαντικό να εξασφαλιστεί ένα μεταβατικό σύνολο κανόνων που θα πρέπει να λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των δύο περιόδων - της τρέχουσας ΚΑΠ και της μετά το 2020 ΚΑΠ. Οποιαδήποτε νέα μέτρα και παρεμβάσεις πρέπει να έρθουν μόνο με την ΚΑΠ μετά το 2020. Για το λόγο αυτό, χρειαζόμαστε μια σαφή δέσμευση και έγκαιρη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».

03/12/2019 10:08 πμ

Το υπουργείο θα καλέσει τους δικαιούχους να υποβάλλουν αιτήματα πληρωμής.

Οδηγίες σε σχέση με την διαδικασία πληρωμής του Μέτρου 9 που επιδοτεί την σύσταση ομάδων και οργανώσεων παραγωγών στο πλαίσιο του ΠΑΑ 2014-2020 εξέδωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Όπως μεταξύ άλλων αναφέρεται σε αυτήν, σε σχέση με τις αιτήσεις μερικής και τελικής πληρωμής, η οικονομική στήριξη στον δικαιούχο χορηγείται σε ετήσια βάση με τη μορφή στήριξης (κατ΄αποκοπή ενίσχυση) που αποτελεί ποσοστό επί της ετήσιας εμπορεύσιμης αξίας των προϊόντων της ομάδας παραγωγών ή οργάνωσης παραγωγών μετά την έκδοση της απόφασης έγκρισης του αιτήματος στήριξης. Ο αριθμός και ο τρόπος πληρωμής των δόσεων καταβάλλεται στο δικαιούχο μετά την έκδοση της Απόφασης Ένταξης και την υποβολή σχετικής αίτησης πληρωμής σύμφωνα με τα οριζόμενα στην σχετική ΥΑ.

Υπενθυμίζεται ότι έχουν εγκριθεί πιστώσεις 15 εκατ. ευρώ για το μέτρο 9 και επίκεινται πληρωμές. Προηγήθηκε η ανάρτηση διαύγεια σχετικής απόφασης έγκρισης πίστωσης.

Στην απόφαση αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «τη διάθεση πίστωσης ποσού €15.000.000,00 (δεκαπέντε εκατομμύρια ευρώ) από την Σ.Α.Ε. 082/1 και ιδιαίτερα από το έργο με Κωδικό 2019ΣΕ08210050, με τίτλο «ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΜΑΔΩΝ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ (ΜΕΤΡΟ 09)», προκειμένου να καταβληθούν οι οικονομικές ενισχύσεις σε δικαιούχους του μέτρου».

Ποια είναι η προβλεπόμενη διαδικασία για την επερχόμενη πληρωμή περιγράφει το στέλεχος του ΥπΑΑΤ

Όπως είχε δηλώσει μιλώντας στον ΑγροΤύπο προ ημερών ο κ. Ε. Δελλής, στέλεχος της Γενικής Γραμματείας (Μονάδα Συνεργασίας και Καινοτομίας της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής ΠΑΑ) «είναι η πρώτη έγκριση διάθεσης πίστωσης. Ο προϋπολογισμός του Μέτρου 09 ήταν στην αρχή 25 εκατ. Ευρώ, αλλά με την υπερδέσμευση αυξήθηκαν τα κονδύλια στα 38,5 εκατ. Ευρώ. Θα υπάρξει κι άλλη απόφαση έγκρισης διάθεσης πίστωσης. Οι δικαιούχοι είναι 190. Για να γίνουν πληρωμές, θα πρέπει ο ΟΠΕΚΕΠΕ να εκδώσει εγκύκλιο πληρωμής και μετέπειτα εμείς θα καλέσουμε τους δικαιούχους να υποβάλλουν αιτήματα πληρωμής αμέσως μετά».

Δείτε την εγκύκλιο πατώντας εδώ

28/11/2019 10:00 πμ

Λύση στο πρόβλημα που πρώτος ανέδειξε από την Τετάρτη ο ΑγροΤύπος έδωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μάκης Βορίδης.

Όπως έγραψε την Τετάρτη ο ΑγροΤύπος, οι τελικοί έλεγχοι που διεξήγαγαν οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας (ΔΑΟ) των Περιφερειών ανέδειξαν ένα πρόβλημα της τελευταίας στιγμής στην επικείμενη πληρωμή της Νιτρορύπανσης.

Στη μη δυνατότητα πληρωμής της προκαταβολής για μεγάλο πλήθος παραγωγών που είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα της «Μείωσης της Ρύπανσης Νερού από Γεωργική Δραστηριότητα», αναφέρθηκε σε άρθρο του ο Dr. MSc. Γεώργιος Χρ. Δημόκας - Γεωπόνος Μελετητής - Γεωργικός Σύμβουλος - Γεωργικός Μηχανικός, Πρώην Καθηγητή ΑΤΕΙ Πελοποννήσου, Διευθύνων του Κέντρου Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ) Μαγνησίας, που ανέδειξε και το συγκεκριμένο πρόβλημα, μέσω του ΑγροΤύπου.

Η πληρωμή θα γίνει τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες

Το πρόβλημα οφείλονταν σε ένα συγκεκριμένο "layer" που ενημερώνει το σύστημα για την ύπαρξη ή μη άδειας γεώτρησης στα αρδευόμενα αγροτεμάχια που είναι ενταγμένα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Προκειμένου μάλιστα να αρθεί άμεσα το συγκεκριμένο πρόβλημα ενημέρωσε τους αρμόδιους φορείς του ΥπΑΑΤ και του ΟΠΕΚΕΠΕ σύμφωνα με την ανάλυση που πραγματοποιείται παρακάτω:

1. Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις ΕΑΕ του έτους 2019, στη σελίδα 72, η συμπλήρωση του συγκεκριμένου πεδίου αναφέρεται ως «προαιρετική».

2. Στο Audits που αποτελεί το δίαυλο επικοινωνίας και γνώσης του ΟΠΕΚΕΠΕ με το σύνολο των ΚΥΔ, ο Dr. MSc. Γεώργιος Χρ. Δημόκας στις 27 Μαΐου πραγματοποίησε ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα και η απάντηση που έλαβε ήταν «δεν αποτελεί δέσμευση» για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. 

3. Παράλληλα στην Πρόσκληση του συγκεκριμένου προγράμματος στη σελίδα 17 αναφέρει ότι για την προϋπόθεση του αρδευόμενου αγροτεμαχίου: «η τήρηση ή μη του συγκεκριμένου κριτηρίου όπως και όλων των κριτηρίων επιλεξιμότητας θα ελέγχεται μέσω των επιτόπιων ελέγχων πληρωμής του ΟΠΕΚΕΠΕ κάθε έτους εφαρμογής».

4. Στην πληρωμή που πραγματοποιήθηκε το έτος 2018 δεν υπήρχε ανάλογο πρόβλημα καθώς δεν υπήρχε ενεργοποίηση του συγκεκριμένου "layer", με αποτέλεσμα η πληρωμή της προκαταβολής να πραγματοποιηθεί ορθά (πλην των περιπτώσεων παραγωγών που είχαν εμπλοκή με την Κύρωση των Δασικών Χαρτών).

5. Ταυτόχρονα κάθε έτος τα ΚΥΔ δέχονται τα αποτελέσματα αποσφαλματώσεων συνεχών διασταυρωτικών ελέγχων που διενεργούνται από τη gaia επιχειρείν καθώς και από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σε κανένα διασταυρωτικό έλεγχο για το έτος 2019, δεν εμφανίστηκε το συγκεκριμένο σφάλμα.

6. Επιπλέον για όσους γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργία του συγκεκριμένου λογισμικού ο Dr. MSc. Γεώργιος Χρ. Δημόκας αναφέρει: «αν ο ΟΠΕΚΕΠΕ επιθυμεί τον έλεγχο των αρδευόμενων αγροτεμαχίων θα πρέπει η συγκεκριμένη εφαρμογή να πραγματοποιείται όπως και στην περίπτωση των μισθωτηρίων με την επισύναψη των Αδειών Γεωτρήσεων στο πεδίο των Εγγράφων και τη μεταφορά τους στο πεδίο των Γενικών Στοιχείων του Αγροτεμαχίου, για το κάθε αρδευόμενο αγροτεμάχιο, προκειμένου να γίνει πλήρης ταυτοποίηση των συγκεκριμένων αγροτεμαχίων που αρδεύονται από κάθε Άδεια Γεώτρησης». Επιπλέον «Η επισύναψη όλων των Αδειών Γεωτρήσεων στο πεδίο των Εγγράφων και η μη διασύνδεση τους με τα αντίστοιχα Αγροτεμάχια όπως ισχύει φέτος είναι μια εντελώς άστοχη ενέργεια από το ΥΠΑΑΤ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ που δεν συμβάλει σε τίποτα που να θεωρείται εποικοδομητικό για κανένα από τα εμπλεκόμενα μέρη. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς...!»

7. Τέλος θα συμβεί το εξής παράδοξο παραγωγοί που είχαν προ-ενταξιακό έλεγχο και κρίθηκαν δικαιούχοι ή έλεγχο επιτόπιο από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για το έτος 2019 να μένουν προς το παρόν εκτός πληρωμής προκαταβολής...!

Πιστεύοντας ότι η πληρωμή της προκαταβολής δύναται να πάρει μικρή παράταση προκειμένου να υλοποιηθεί ορθά προτείνουμε την αφαίρεση του συγκεκριμένου "layer" από τη διαδικασία ελέγχου των ΔΑΟ των Περιφερειών. 

27/11/2019 02:58 μμ

Η Διοίκηση του ΟΠΕΚΑ ενημερώνει ότι, η ηλεκτρονική πλατφόρμα Α21 έχει ανοίξει και πάλι για την υποβολή αίτησης Επιδόματος Παιδιού έτους 2019, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής, την 15/01/2020.

Ο Οργανισμός διευκρινίζει ότι η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη από σήμερα για τους δικαιούχους του επιδόματος που δεν έχουν ακόμη  υποβάλει αίτηση Α21 για το έτος 2019 και για όσους πολίτες ξεκίνησαν την δημιουργία αίτησης Α21 αλλά δεν  έκαναν οριστική υποβολή της. 
 
Οι δικαιούχοι του επιδόματος παιδιού μπορούν να υποβάλουν την  αίτηση Α21 (στον σύνδεσμο https://www.idika.gr/epidomapaidiou)  μέχρι 15 Ιανουαρίου 2020. 
 
Μετά τις 15/01/2020 η ηλεκτρονική πλατφόρμα  για την  υποβολή αίτηση Α21 θα κλείσει οριστικά και δεν θα είναι πλέον δυνατή η υποβολή  αίτησης για το έτος 2019.

Για  οποιαδήποτε  ερωτήματα σχετικά με το Επίδομα Παιδιού οι ενδιαφερόμενοι  μπορούν να συμβουλεύονται  το πεδίο «Συχνές Ερωτήσεις» που είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα Α21 (https://www.idika.gr/epidomapaidiou/2019/Home/FAQ). Οι ενδιαφερόμενοι  μπορούν να επισκέπτονται  την ιστοσελίδα του ΟΠΕΚΑ (www.opeka.gr).  

27/11/2019 10:21 πμ

Σε ακόμη μια προκήρυξη του προγράμματος Νέων Αγροτών προσανατολίζεται η ηγεσία του ΥπΑΑΤ, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου.

Θα είναι η τρίτη πρόσκληση για την τρέχουσα προγραµµατική περίοδος και αναμένεται να καλύψει το µεταβατικό κενό ανάµεσα στις δύο προγραµµατικές περιόδους, όπως έγινε και το 2014. Το επόμενο πρόγραμμα Νέων Αγροτών θα βγει με τη νέα ΚΑΠ τη νέα περίοδο μετά το 2023.

Κύκλοι του ΥπΑΑΤ αναφέρουν ότι η προκύρηξη αναμένεται να δημοσιοποιηθεί το 2020 όταν θα έχουν ξεκαθαρίσει τα πράγµατα για ποιες τελικά επενδύσεις θα προχωρήσουν από τα Σχέδια Βελτίωσης και τη Μεταποίηση, ώστε να αποδεσµευτούν τα αντίστοιχα κονδύλια τα οποία θα ενταχθούν στο πρόγραμμα Νέων Αγροτών.

27/11/2019 10:20 πμ

Οι τελικοί έλεγχοι που διεξάγουν οι Διευθύνσεις Αγροτικής Οικονομίας (ΔΑΟ) των Περιφερειών ανέδειξαν ένα πρόβλημα της τελευταία στιγμής στην επικείμενη πληρωμή της Νιτρορύπανσης. 

Στη μη δυνατότητα πληρωμής προς το παρόν της προκαταβολής για μεγάλο πλήθος παραγωγών που είναι ενταγμένοι στο πρόγραμμα της «Μείωσης της Ρύπανσης Νερού από Γεωργική Δραστηριότητα», αναφέρει σε άρθρο του Dr. MSc. Γεώργιο Χρ. Δημόκα - Γεωπόνο Μελετητή - Γεωργικό Σύμβουλο - Γεωργικό Μηχανικό,  Πρώην Καθηγητή ΑΤΕΙ Πελοποννήσου, Διευθύνων του Κέντρου Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ) Μαγνησίας, που δημοσιεύει ο ΑγροΤύπος. 

Το πρόβλημα οφείλεται σε ένα συγκεκριμένο "layer" που ενημερώνει το σύστημα για την ύπαρξη ή μη άδειας γεώτρησης στα αρδευόμενα αγροτεμάχια που είναι ενταγμένα στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Προκειμένου να αρθεί άμεσα το συγκεκριμένο πρόβλημα ενημερώνει τους αρμόδιους φορείς του ΥπΑΑΤ και του ΟΠΕΚΕΠΕ σύμφωνα με την ανάλυση που πραγματοποιείται παρακάτω:

1. Σύμφωνα με το Εγχειρίδιο του ΟΠΕΚΕΠΕ για τις ΕΑΕ του έτους 2019, στη σελίδα 72, η συμπλήρωση του συγκεκριμένου πεδίου αναφέρεται ως «προαιρετική».

2. Στο Audits που αποτελεί το δίαυλο επικοινωνίας και γνώσης του ΟΠΕΚΕΠΕ με το σύνολο των ΚΥΔ, ο Dr. MSc. Γεώργιος Χρ. Δημόκας στις 27 Μαΐου πραγματοποίησε ερώτηση για το συγκεκριμένο θέμα και η απάντηση που έλαβε ήταν «δεν αποτελεί δέσμευση» για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. 

3. Παράλληλα στην Πρόσκληση του συγκεκριμένου προγράμματος στη σελίδα 17 αναφέρει ότι για την προϋπόθεση του αρδευόμενου αγροτεμαχίου: «η τήρηση ή μη του συγκεκριμένου κριτηρίου όπως και όλων των κριτηρίων επιλεξιμότητας θα ελέγχεται μέσω των επιτόπιων ελέγχων πληρωμής του ΟΠΕΚΕΠΕ κάθε έτους εφαρμογής».

4. Στην πληρωμή που πραγματοποιήθηκε το έτος 2018 δεν υπήρχε ανάλογο πρόβλημα καθώς δεν υπήρχε ενεργοποίηση του συγκεκριμένου "layer", με αποτέλεσμα η πληρωμή της προκαταβολής να πραγματοποιηθεί ορθά (πλην των περιπτώσεων παραγωγών που είχαν εμπλοκή με την Κύρωση των Δασικών Χαρτών).

5. Ταυτόχρονα κάθε έτος τα ΚΥΔ δέχονται τα αποτελέσματα αποσφαλματώσεων συνεχών διασταυρωτικών ελέγχων που διενεργούνται από τη gaia επιχειρείν καθώς και από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Σε κανένα διασταυρωτικό έλεγχο για το έτος 2019, δεν εμφανίστηκε το συγκεκριμένο σφάλμα.

6. Επιπλέον για όσους γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργία του συγκεκριμένου λογισμικού ο Dr. MSc. Γεώργιος Χρ. Δημόκας αναφέρει: «αν ο ΟΠΕΚΕΠΕ επιθυμεί τον έλεγχο των αρδευόμενων αγροτεμαχίων θα πρέπει η συγκεκριμένη εφαρμογή να πραγματοποιείται όπως και στην περίπτωση των μισθωτηρίων με την επισύναψη των Αδειών Γεωτρήσεων στο πεδίο των Εγγράφων και τη μεταφορά τους στο πεδίο των Γενικών Στοιχείων του Αγροτεμαχίου, για το κάθε αρδευόμενο αγροτεμάχιο, προκειμένου να γίνει πλήρης ταυτοποίηση των συγκεκριμένων αγροτεμαχίων που αρδεύονται από κάθε Άδεια Γεώτρησης». Επιπλέον «Η επισύναψη όλων των Αδειών Γεωτρήσεων στο πεδίο των Εγγράφων και η μη διασύνδεση τους με τα αντίστοιχα Αγροτεμάχια όπως ισχύει φέτος είναι μια εντελώς άστοχη ενέργεια από το ΥΠΑΑΤ και τον ΟΠΕΚΕΠΕ που δεν συμβάλει σε τίποτα που να θεωρείται εποικοδομητικό για κανένα από τα εμπλεκόμενα μέρη. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς...!»

7. Τέλος θα συμβεί το εξής παράδοξο παραγωγοί που είχαν προ-ενταξιακό έλεγχο και κρίθηκαν δικαιούχοι ή έλεγχο επιτόπιο από τον ΟΠΕΚΕΠΕ για το έτος 2019 να μένουν προς το παρόν εκτός πληρωμής προκαταβολής...!

Πιστεύοντας ότι η πληρωμή της προκαταβολής δύναται να πάρει μικρή παράταση προκειμένου να υλοποιηθεί ορθά προτείνουμε την αφαίρεση του συγκεκριμένου "layer" από τη διαδικασία ελέγχου των ΔΑΟ των Περιφερειών. 

26/11/2019 10:29 πμ

Σε θετικό κλίμα έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ του υπουργού αγροτικής ανάπτυξης κ Βορίδη και της διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Νέων Αγροτών (ΠΕΝΑ) αρκετό καιρό μετά την ανάληψη της εξουσίας από τη νέα κυβέρνηση. Οι νέοι αγρότες εξέθεσαν τα προβλήματα επείγοντα και μακροπρόθεσμα που ταλανίζουν την αγροτική παραγωγή και την ύπαιθρο πρότειναν λύσεις και άκουσαν τις στρατηγικές σκέψεις του υπουργού. 

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να αλλάξει το Πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της εγκατάστασης των νέων γεωργών έχοντας την εκπαίδευση ως προαπαιτούμενο. Δηλαδή οι δυνητικοί νέοι αγρότες θα παίρνουμε μία προέγκριση, θα εκπαιδεύονται και εφόσον ολοκληρώσουν την εκπαίδευση επιτυχώς θα υποβάλουν αίτηση για ένταξη. Η πρόταση αυτή όπως είναι γνωστό είχε προκύψει από τις διεργασίες του πρόσφατου συνεδρίου της ΠΕΝΑ στη Νάξο.

Οι δύο πλευρές επίσης συμφώνησαν να τεθεί το θέμα της λειτουργίας του ΟΓΑ στο πλαίσιο του ΕΦΚΑ στον αρμόδιο Υπουργό κύριο Βρούτση προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες επίλυσης του προβλήματος που ταλαιπωρεί πολύ μεγάλο αριθμό αγροτών. 

Όπως ανέφερε στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος της ΠΕΝΑ κ. Ν. Παυλονάσιος, έθεσε επίσης στον κ. βορίδη το πρόβλημα της υψηλής φορολόγησης του πετρελαίου και ο υπουργός εξέθεσε τις σκέψεις του για το θέμα της φορολογίας στη γεωργική παραγωγή και ειδικά για τη φορολογία του πετρελαίου και υποσχέθηκε ότι θα υπάρξει κίνηση μεσοπρόθεσμα. 

Σύμπτωση απόψεων και επιλογών στρατηγικής διαπιστώθηκε και στο θέμα της έλλειψης εργατών γης στην ύπαιθρο. Ο δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των δύο πλευρών έχει ανοίξει και η συνεργασία αναμένεται εντονότερη, ειδικά στα θέματα της οργάνωσης του Αγροτικού τομέα αλλά και τις διαβουλεύσεις για τη νέα κοινή Αγροτική πολιτική για την οποία επίσης ο υπουργός εξέθεσε οι σκέψεις του και άκουσε τις απόψεις της Πανελλήνιας Ένωσης.

25/11/2019 05:27 μμ

Είναι αλήθεια πως στα προγράμματα των Νέων Αγροτών του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) υπάρχουν αδικίες αλλά και αστοχίες, λέει μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο κ. Γιάννης Περουλάκης, Σύμβουλος Επιχειρήσεων, ΜΒΑ από την Λάρισα.

Μέχρι και το 2014 είχαμε 10ετή δέσμευση των Νέων Αγροτών για παραμονή αυτών στη γεωργία ενώ στην τελευταία προκήρυξη του 2016 η δέσμευση αυτή μειώθηκε στα 3 με 4 έτη.

Για να πάρουν το πριμ του προγράμματος νέων αγροτών, οι νέοι αγρότες θα πρέπει να πετύχουν στόχους που είναι κοινώς αποδεκτό πως μάλλον είναι υποκειμενικοί και χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια η επίτευξη τους. Απόδειξη όλων των παραπάνω είναι ότι στα προγράμματα αυτά εντάχθηκαν πολλοί και πολλές που ήταν μόνο στα "χαρτιά" αγρότες και μετά την πάροδο των ετών  των δεσμεύσεων τους δεν συνέχιζαν στο αγροτικό επάγγελμα.

Ωστόσο θα μπορούσε ένα επόμενο πρόγραμμα νέων αγροτών να τεθεί σε μία εντελώς διαφορετική βάση. Ας δούμε, συνεχίζει ο κ. Περουλάκης, μερικές βασικές προτάσεις που θα μπορούσαν να φέρουν σημαντικές αλλαγές στην επόμενη προκήρυξη:

Α. Επιδότηση αναλόγως των δαπανών

ΔΕΝ θα πρέπει να δίνεται ένα ποσό εφάπαξ αλλά το ποσό αυτό που δίνεται σήμερα ως πριμ Νέων Αγροτών να μπορεί να δοθεί σταδιακά αναλόγως των δαπανών του Νέου Αγρότη, όπως και όταν γίνουν αυτές. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στα προγράμματα νέων επιχειρηματιών του ΟΑΕΔ.  Επιλέξιμες δαπάνες θα μπορούν να είναι όλες αυτές που σχετίζονται με την γεωργική εκμετάλλευση (καύσιμα, ρεύμα, σπόροι, λιπάσματα, φάρμακα, μισθώματα ή αγορές αγροτικής γης ή και κτιριακών, εργατικά, κλπ)

Β. Αύξηση του πριμ πρώτης εγκατάστασης αλλά και δέσμευση επενδύσεων εκ μέρους του υποψηφίου

Ο μέσος όρος δαπανών μιας γεωργικής επιχείρησης είναι κατά πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με μια οποιαδήποτε επιχείρηση η οποία ξεκινά τη δραστηριότητα της, ιδιαίτερα δε όταν οι επιχειρήσεις αυτές είναι παροχής υπηρεσιών. Δε μπορεί λοιπόν ο ΟΑΕΔ να δίνει 14.000 ευρώ για τη σύσταση μια τέτοιας επιχείρησης και οι Νέοι Αγρότες με πολλαπλάσια έξοδα εγκατάστασης να παίρνουν τα ίδια ή λίγο περισσότερα χρήματα.

Το πριμ πρώτης εγκατάστασης Νέων Αγροτών θα έπρεπε σίγουρα να ξεπερνά τα 40.000 ευρώ με ταυτόχρονη όμως δέσμευση του υποψηφίου για την υλοποίηση επενδύσεων με σκοπό τον εκσυγχρονισμό  μέρους της εκμετάλλευσης του ή αν ξεκινάει από την αρχή, να εξοπλίσει την γεωργική του εκμετάλλευση σε ένα μεγάλο ποσοστό για να τη καταστήσει λειτουργική και τελικά βιώσιμη. Θα πει κάποιος αυτό μπορεί να συμβεί με τα σχέδια βελτίωσης. Δυστυχώς τα σχέδια βελτίωσης δε προκηρύσσονται ταυτόχρονα με τα προγράμματα νέων αγροτών και οι προκηρύξεις αυτές γίνονται με διαφορά... ετών.

Με τους δύο παραπάνω όρους κατά πάσα πιθανότητα θα επιδοτηθούν άνθρωποι που πραγματικά επιθυμούν να ασχοληθούν με την γεωργία αλλά και θα επενδύσουν τελικά σε αυτή

Γ. Αποκλεισμός Αιτούντων που διαμένουν στα αστικά κέντρα

Στόχος αυτών των προγραμμάτων είναι (και) η παραμονή των νέων στην ύπαιθρο, με απώτερο στόχο την μείωση του ηλικιακού μέσου όρου των αγροτών που διαμένουν εκτός μεγάλων αστικών κέντρων.

Με τη λογική αυτή θα έπρεπε να αποκλείονται όσοι διαμένουν σε μεγάλα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα αυτοί των οποίων η έδρα των εκμεταλλεύσεων τους από την κατοικία τους είναι σε απόσταση τέτοια που δε καθιστά λειτουργικά αλλά και βιώσιμη την εκμετάλλευση. Υπήρχε και παλαιότερα ο σχετικός περιορισμός για τα αστικά κέντρα ο οποίος στις τελευταίες δύο προκηρύξεις καταργήθηκε, κακώς κατά τη γνώμη μου.

Δ. Υλοποίηση Επιχειρηματικού σχεδίου Νέων Αγροτών μετά την έγκριση αυτού

Μεγάλο πρόβλημα επίσης ήταν η δημιουργία υφιστάμενης κατάστασης που θα πρόσδιδε στον υποψήφιο νέο αγρότη την γεωργική ιδιότητα πριν ακόμα αυτός εγκριθεί. Δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο πρόγραμμα του ΠΑΑ ή του ΕΣΠΑ ο υποψήφιος να υποχρεώνεται να δημιουργήσει υφιστάμενη κατάσταση της εκμετάλλευσης του πριν ακόμα αυτός ενταχθεί στο σχετικό πρόγραμμα! Δημιουργία υφιστάμενης κατάστασης σημαίνει σύναψη μισθωτηρίων ή μεταβίβαση με οποιονδήποτε άλλο τρόπο αγροτικής γης, υποβολή δήλωσης ΟΣΔΕ, μεταβιβάσεις δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης, κλπ. Όλες αυτές οι ενέργειες έχουν κόστος και σίγουρα δε βοηθούν στις προκηρύξεις αυτές.

Σοφότερο θα ήταν να ξεκινήσει η υλοποίηση ενός σχεδίου για να καταστεί μια εκμετάλλευση νέου αγρότη βιώσιμη, μετά την έγκριση και ένταξη στο πρόγραμμα νέων αγροτών του υποψηφίου.

25/11/2019 03:18 μμ

Οι δεσμεύσεις ξεκίνησαν την 1η Οκτωβρίου 2019, αλλά αιτήματα πληρωμής θα γίνουν με την ενιαία αίτηση ενίσχυσης του 2020.

Την απόφαση ένταξης πράξεων στο πλαίσιο της αριθ.2205/168277/08.07.2019 Πρόσκλησης της δράσης 10.1.01 «Προστασία της άγριας ορνιθοπανίδας» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας (ΠΑΑ) 2014-2020 υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων Κωνσταντίνος Μπαγινέτας.

Επιλέξιμοι κρίθηκαν 750 δικαιούχοι των οποίων οι αιτήσεις στήριξης που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της αριθ. 2205/168277/08.07.2019 Πρόσκλησης, όπως ισχύει, κρίθηκαν ως παραδεκτές

Συνολικά θα λάβουν 3.317.623,65 ευρώ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου από το αρμόδιο υπουργείο, οι πληρωμές θα αρχίσουν να τρέχουν μετά την υποβολή δήλωσης ΟΣΔΕ έτους 2020.

Δείτε την απόφαση πατώντας εδώ