Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

ΟΠΕΚΕΠΕ: Μέχρι 28/2 καταχώρηση ποσοτήτων ρυζιού για συνδεδεμένη 2018

29/01/2019 01:00 μμ
Όπως επισημαίνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στο πλαίσιο των κριτηρίων επιλεξιμότητας των δικαιούχων της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του ρυζιού, προβλέπεται ελάχιστη ποσότητα παράδοσης πρώτης ύλης (400 κιλά ανά στρέμμα) σε πιστοποιημένους φορείς (Αγροτικές Συνεταιριστ...

Όπως επισημαίνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στο πλαίσιο των κριτηρίων επιλεξιμότητας των δικαιούχων της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του ρυζιού, προβλέπεται ελάχιστη ποσότητα παράδοσης πρώτης ύλης (400 κιλά ανά στρέμμα) σε πιστοποιημένους φορείς (Αγροτικές Συνεταιριστικές Οργανώσεις, Οργανώσεις και Ομάδες παραγωγών, ορυζόμυλους και εταιρείες εμπορίας δημητριακών).

Τα στοιχεία των εν δυνάμει δικαιούχων έτους 2018 και οι αντίστοιχες ποσότητες παράδοσης, καταχωρούνται από τους πιστοποιημένους φορείς στην ηλεκτρονική εφαρμογή Καταχώρησης Ποσοτήτων για τα Συνδεδεμένα Καθεστώτα Άμεσων Ενισχύσεων του ΟΠΕΚΕΠΕ ήδη από την 11η Σεπτεμβρίου 2018.

«Ωστόσο μέχρι σήμερα, ο ρυθμός καταχώρησης των ποσοτήτων δεν είναι ικανοποιητικός και πρέπει να επιταχυνθεί», τονίζει ο ΟΠΕΚΕΠΕ και προσθέτει:

«Δεδομένου ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή του ΟΠΕΚΕΠΕ θα παραμείνει ανοιχτή για καταχώρηση, έως την Πέμπτη (28 Φεβρουαρίου 2019), καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να ολοκληρώσουν εμπρόθεσμα την υποβολή των απαιτούμενων στοιχείων.

Επισημαίνεται ότι λόγω των στενών περιθωρίων για την ολοκλήρωση των πληρωμών έτους 2018 δεν είναι δυνατή οποιαδήποτε παράταση της ανωτέρω προθεσμίας».

Σχετικά άρθρα
30/07/2019 05:18 μμ

Το 2018 η Ελλάδα ήταν ο τρίτος κατά σειρά προμηθευτής ελαιολάδου της Ταϊλάνδης, μετά την Ισπανία και την Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 4,97%, το οποίο, όμως, στην ποιοτική κατηγορία του «παρθένου/έξτρα παρθένου» ελαιολάδου ανέρχεται σε 11,8%.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται σε μελέτη που εκπόνησε το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της πρεσβείας μας στην Ταϊλάνδη «ως προς το ελληνικό ελαιόλαδο, η παρουσία αυτού στα ράφια των ταϊλανδικών σουπερμάρκετ είναι ισχνή έως μηδαμινή. Οι εισαγόμενες ποσότητες ελληνικού ελαιολάδου -κυρίως σε συσκευασίες χονδρικής- στην Ταϊλάνδη, κατευθύνονται κατά βάση προς μονάδες εστιάσεως και, σε μικρό ποσοστό, σε μονάδες παραγωγής φυσικών καλλυντικών/προϊόντων spa».

Γενικά χαρακτηριστικά της αγοράς φυτικών ελαίων στην Ταϊλάνδη

Η αγορά φυτικών ελαίων στην Ταϊλάνδη κυριαρχείται από τους τύπους ελαίων οι οποίοι χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην ταϊλανδική γαστρονομική πρακτική, η οποία αντλεί πληθώρα στοιχείων από/εν πολλοίς βασίζεται στην κινεζική και προσιδιάζει στις γειτνιάζουσες της Ν.Α. Ασίας.

Ως εκ τούτου, κομβική θέση στις προτιμήσεις των Ταϊλανδών καταναλωτών κατέχουν τα έλαια εντοπίου προελεύσεως, ήτοι: έλαιο καρύδας, φοινικέλαιο, σησαμέλαιο, σογιέλαιο, ηλιέλαιο, αραβοσιτέλαιο, σιναπέλαιο, ορυζέλαιο, canola oil, safflower oil κ.λ.π.

Αυτή ακριβώς η παράμετρος διαφοροποιεί ουσιαστικώς την ταϊλανδική αγορά-στόχο για εξαγωγές ελαιολάδου από τις παραδοσιακές ευρωπαϊκές/δυτικές/δυτικόστροφες, καθιστώντας οποιαδήποτε στρατηγική εξαγωγής ελαιολάδου χρήζουσα επιπλέον στοχεύσεως και προετοιμασίας σε σχέση με τις προαναφερθείσες προβλέψιμες αγορές.

Το ελαιόλαδο στην ταϊλανδική γαστριμαργική παράδοση

Βάσει ταϊλανδικής γαστρονομικής παραδόσεως και πρακτικής, τα έλαια χρησιμοποιούνται κυρίως για τηγάνισμα, συνεπώς η χρήση του ελαιόλαδου θεωρείται ως οικονομικώς μη συμφέρουσα. Παράλληλα λόγω των χαμηλοτέρων σημείων καπνού του ελαιολάδου σε σχέση με λοιπά σπορέλαια, προϊόντα ελαιολάδου αναμεμειγμένα με σπορέλαια ή πυρηνέλαια, τα τελευταία, παρά την μη συγκρίσιμη ποιότητά τους με αυτήν του παρθένου/έξτρα παρθένου ελαιολάδου, καταλήγουν προτιμητέα από τον μέσο Ταϊλανδό καταναλωτή.

Το ελαιόλαδο για τον Ταϊλανδό καταναλωτή θεωρείται υπέρ το δέον παχύρρευστο και «βαρύ», ενώ η υφή του, η χαμηλή οξύτητα εφόσον είναι ποιοτικό, το ιδιαίτερο άρωμά του και το βαθύ χρώμα του, στοιχεία τα οποία υπό άλλες συνθήκες και σε άλλες αγορές το καθιστούν εξέχον συστατικό μεσογειακής διατροφής, στην Ταϊλάνδη και την Ν.Α. Ασία γενικότερα το κατατάσσουν στην κατηγορία των εισαγομένων τροφίμων πολυτελείας.

Η εν λόγω κατηγορία τροφίμων καταναλίσκεται από κοινό άνω-μεσαίων και ανωτέρων εισοδηματικών τάξεων -σαφώς ανερχομένων στην Ταϊλάνδη, όπως και στις άλλες, ταχύτατα αναπτυσσόμενες χώρες της Ν.Α. Ασίας- το οποίο, όμως, τα επιλέγει περισσότερο βάσει αιτιάσεων κοινωνικής επίδειξης εκλεπτυσμένων διατροφικών συνηθειών, παρά ουσίας ή/και σαφούς αντίληψης ποιότητος και διατροφικής αξίας. Επί τη βάσει αυτής της πραγματικότητος και προκειμένου να διατηρήσουν σημαντικό μερίδιο αγοράς, παρά τις προαναφερθείσες αντικειμενικές δυσχέρειες, διεθνώς δημοφιλείς εταιρείες παραγωγής ελαιολάδου (ιδίως ιταλικές και ισπανικές) πλέον διαθέτουν σε ιδιάζουσες αγορές-στόχους όπως η Ταϊλάνδη και οι λοιπές χώρες της Ν.Α. Ασίας, συσκευασίες ελαιολάδου με την ένδειξη “extra light”.

Πρόκειται για χαμηλής ποιότητος αλλά, εντούτοις, υψηλής διαύγειας και ανοικτού χρωματισμού προϊόντα μίξεως διαφόρων κατηγοριών ελαιολάδου, ελαφρώς πιο ποιοτικών από το πυρηνέλαιο. Η εν λόγω στρατηγική είναι ίσως και η μοναδική επιτυχής για κατ’ αρχήν είσοδο σε αγορές με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά καταναλωτικής προτιμήσεως.

Αναφορικά προς τις τιμές του ελαιολάδου στα σουπερμάρκετ, αυτές κυμαίνονται για το έξτρα παρθένο από 400 έως 500 Μπατ (11-14 ευρώ περίπου) τα 1000ml, για το απλό, αποτελούμενο από μίξη εξευγενισμένων ελαιολάδων, στα 300-400 Μπατ (9-19 ευρώ περίπου) τα 1000ml, ενώ για το πυρηνέλαιο στα 200-300 Μπατ (6-9 ευρώ περίπου) τα 1000ml ή και χαμηλότερα, ανάλογα με την επωνυμία και την προέλευση του προϊόντος. Ασφαλώς η αγορά ελαιολάδου, και στην Ταϊλάνδη όπως και σε ολόκληρη την Ν.Α. Ασία, βρίθει ιταλικών και ισπανικών επωνυμιών, με σποραδική εμφάνιση επωνυμιών από λοιπές χώρες (π.χ. επωνυμία “Ravika”, από Τουρκία), καθώς και σταθερή παρουσία εταιρικών επωνυμιών ταϊλανδικών αλυσίδων υπεραγορών, (όπως, π.χ. η επωνυμία “My Choice”, της αλυσίδας Tops). Οι τελευταίες κατά κανόνα τιμολογούν τα προϊόντα τους ελαφρώς φθηνότερα από την χαμηλότερη τιμή των διεθνών, δίχως όμως σημαντικές αποκλίσεις.

Την ίδια ώρα, οι ταϊλανδικές εισαγωγές ελαιολάδου διαμορφώνονται σταθερώς κατά την τελευταία πενταετία, δίχως να διαγράφεται κάποια ιδιαίτερη αυξητική τάση, παρά τα όποια δείγματα ενισχύσεως του βιοτικού επιπέδου των μεσαίων και ανωτέρων εισοδηματικών τάξεων στην χώρα κατά την ίδια περίοδο. Η ταϊλανδική καταναλωτική συμπεριφορά είναι εν γένει συντηρητική και, ως εκ τούτου, τα πρότυπα διαμορφώσεώς της μεταβάλλονται εφεκτικώς.

Ποιες χώρες εξάγουν

Το 2018 η χώρα μας ήταν ο τρίτος κατά σειρά προμηθευτής ελαιολάδου της Ταϊλάνδης, μετά την Ισπανία και την Ιταλία, με μερίδιο αγοράς 4,97%, το οποίο, όμως, στην ποιοτική κατηγορία του «παρθένου/έξτρα παρθένου» ελαιολάδου ανέρχεται σε 11,8%.

Στατιστικά στοιχεία ελληνικών εξαγωγών ελαιολάδου προς την Ταϊλάνδη

Ως προς το ελληνικό ελαιόλαδο, η παρουσία αυτού στα ράφια των ταϊλανδικών σουπερμάρκετ είναι ισχνή έως μηδαμινή. Οι εισαγόμενες ποσότητες ελληνικού ελαιολάδου -κυρίως σε συσκευασίες χονδρικής- στην Ταϊλάνδη, κατευθύνονται κατά βάση προς μονάδες εστιάσεως και, σε μικρό ποσοστό, σε μονάδες παραγωγής φυσικών καλλυντικών/προϊόντων spa.

Επισημαίνεται, ωστόσο, ότι επί του παρόντος το εξαγόμενο προς Ταϊλάνδη ελληνικό ελαιόλαδο είναι κατά κύριο λόγο ποιότητος «παρθένου/έξτρα παρθένου».

Σε αυτήν την κατηγορία, εκ των στατιστικών στοιχείων προκύπτει η σημαντικώς αυξητική τάση του μεριδίου αγοράς μας κατά την τελευταία πενταετία.

Το 2018, η εν λόγω αύξηση άγγιξε το 16,14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Συνολικώς για το 2018, η Ελλάδα ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής ελαιολάδου της Ταϊλάνδης, μετά την Ισπανία και την Ιταλία.

Σημεία πωλήσεως - τοποθέτηση προϊόντος

Το ελαιόλαδο, ως βασικώς εισαγόμενο προϊόν διατροφής και δη συστατικό ξένων/δυτικόστροφων γαστριμαργικών παραδόσεων, ως αναμενόμενο διατίθεται σε σημεία πωλήσεως προσβάσιμα κυρίως από εισοδηματικές τάξεις αντιστοίχων καταναλωτικών δυνατοτήτων, ήτοι σε: μεγάλες αλυσίδες υπεραγορών, καταστήματα delicatessen, «μεσογειακές γωνιές» εστιατορίων κ.λ.π. Εισάγεται επίσης από μονάδες εστιάσεως, συμπεριλαμβανομένων ξενοδοχειακών, καθώς και -σε σαφώς μικρότερες ποσότητες- από ινστιτούτα αισθητικής και εταιρείες παραγωγής φυσικών καλλυντικών.

Ως προς την τοποθέτηση των προϊόντων ελαιολάδου, επισημαίνεται ότι αυτά ευρίσκονται συνήθως στον ίδιο χώρο με τα εισαγόμενα προϊόντα ξιδιού, καταλαμβάνοντας όμως διακριτή ενότητα από τα λοιπά φυτικά έλαια (εγχώρια και μη). Ασφαλώς, όπως ακριβώς συμβαίνει συνήθως, η ακριβής τοποθέτηση εκάστου προϊόντος ανά ράφι/ύψος συναρτάται του αντιστοίχου αντιτίμου προς τους διανομείς. Ωστόσο, συνήθως και κατ’ εφαρμογήν βασικού κανόνος μάρκετινγκ πωλήσεων, οι πιο γνωστές -αλλά και συχνώς πιο ακριβές- εμπορικές επωνυμίες τοποθετούνται στο μέσο «ύψος ματιών» του πελάτη.

Τελευταία νέα
15/10/2019 10:58 πμ

Ανοιχτό για διοικητικές πράξεις ήταν έως την περασμένη Παρασκευή 11 Οκτωβρίου το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Πληρωμή πρώτης δόσης ενιαίας ενίσχυσης 2019 την εβδομάδα που ξεκινά από τις 21 και τελειώνει στις 25 Οκτωβρίου εξακολουθεί να παραμένει ο στόχος του αρμόδιου οργανισμού πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ).

Σύμφωνα με σχετικές πληροφορίες μας έως την περασμένη Παρασκευή 11 Οκτωβρίου το σύστημα του ΟΠΕΚΕΠΕ ήταν ακόμα ανοιχτό για διοικητικές πράξεις των παραγωγών και τα στελέχη του οργανισμού δουλεύουν ώστε να προλάβει να γίνει η μεγάλη πίστωση την εβδομάδα που προαναφέραμε.

Την ίδια ώρα στην ίδια «γραμμή» και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μάκης Βορίδης δήλωσε πριν λίγες ημέρες ότι «καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε πριν από την εθνική μας εορτή και αργία της 28ης Οκτωβρίου να έχει πιστωθεί και να είναι διαθέσιμη στους λογαριασμούς των δικαιούχων παραγωγών η προκαταβολή της ενιαίας ενίσχυσης για φέτος που ανέρχεται στο 70% της βασικής ενίσχυσης».

Η πληρωμή της ενιαίας θα αφορά και στις μεταβιβάσεις δικαιωμάτων για όσες αιτήσεις έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τον υπουργό

«Από κει και μετά υπολογίζουμε ότι μέχρι το τέλος του έτους (τέλος Δεκεμβρίου) θα καταβληθεί στους δικαιούχους το υπόλοιπο 25%-30% της βασικής ενίσχυσης, καθώς και το πριμ για το λεγόμενο πρασίνισμα, το οποίο και δίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για καθαρά περιβαλλοντικούς λόγους», κατέληξε ο κ. Βορίδης.

Σημειωτέον ότι άρχισαν οι πιστώσεις, όπως είχαμε προαναγγείλει, για αγροπεριβαλλοντικά προγράμματα παλιών ετών και θα συνεχιστούν την εβδομάδα που διανύουμε. Παράλληλα, αφού ολοκληρωθεί η πίστωση της πρώτης δόσης ενιαίας ενίσχυσης, μπαίνει σε τροχιά πληρωμής η εξισωτική αποζημίωση του έτους 2019.

Για το θέμα των παλιών αγρο-περιβαλλοντικών ο ΟΠΕΚΕΠΕ εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνονται τα ακόλουθα: Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην με αριθ. 2848/145689/28-12-2017 Κοινή Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ. 4310/Β’/ 2016) για τον καθορισμό πλαισίου εφαρμογής του Μέτρου 11 «Βιολογικές καλλιέργειες» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (Π.Α.Α.) 2014-2020, όπως τροποποιημένη ισχύει, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων από τον Οργανισμό, ολοκληρώθηκε ο υπολογισμός πληρωμών 2ης εκκαθάρισης για το έτος εφαρμογής 2018 που έληξε στο τέλος του Μαΐου 2019. Για τις δράσεις της φυτικής παραγωγής το ποσό ανέρχεται σε 208.914,70€ και για τις δράσεις της ζωικής παραγωγής το ποσό ανέρχεται σε 512.859,50€ πανελλαδικά.

Ενημερώνουμε ότι κατά τις εργασίες για την 2η εκκαθάριση, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ έχουν ολοκληρωθεί οι διορθωτικές ενέργειες λόγω ανανέωσης υποβάθρου με απεικόνιση αυτών στην νέα γεωμετρία των τεμαχίων ΤΔ 2018, μέσω εφαρμογής της απαιτούμενης μετατόπισης.

Οι δικαιούχοι έχουν πρόσβαση στους αναλυτικούς πίνακες με τα στοιχεία του υπολογισμού της πληρωμής τους με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών στην διαδικτυακή εφαρμογή του Μέτρου.

Κατά των αποτελεσμάτων πληρωμής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 18 της ανωτέρω Απόφασης, οι δικαιούχοι δύνανται να υποβάλλουν σχετική ενδικοφανή προσφυγή στην ανωτέρω διαδικτυακή εφαρμογή που υποστηρίζει το Μέτρο, αρχής γενομένης την Τρίτη 15.10.2019 και εντός πέντε (5) εργασίμων ημερών, δηλαδή ως και τη Δευτέρα 21.10.2019. Με την ενδικοφανή προσφυγή οι παραγωγοί έχουν την δυνατότητα να προβούν σε διόρθωση προφανών σφαλμάτων που αφορούν στα παραστατικά συμμόρφωσης ή/και να προβάλουν αντιρρήσεις κατά των ευρημάτων (κωδικών) που έχουν προκύψει κατά τον υπολογισμό πληρωμής τους. Παράλληλα, οφείλουν να κινήσουν τις απαραίτητες διοικητικές ενέργειες για τη διόρθωση των δεδομένων στη/στις μηχανογραφική/ές βάση/εις μέσω της/των οποίας/οποίων πραγματοποιούνται από το Πληροφορικό Σύστημα οι διασταυρωτικοί έλεγχοι. Επισημαίνεται αφενός πως για όσους παραγωγούς δεν υποβληθεί ενδικοφανής προσφυγή δε θα πραγματοποιηθεί εκ νέου υπολογισμός πληρωμής κατά το επόμενο στάδιο πληρωμής ενδικοφανών προσφυγών 2ης εκκαθάρισης 2018, και αφετέρου ο έλεγχος των κωδικών ευρημάτων υλοποιείται αποκλειστικά με μηχανογραφική διασταύρωση με άλλες βάσεις δεδομένων και δεν αποτελεί αντικείμενο ελέγχου από επιτροπή στο πλαίσιο του Μέτρου.

14/10/2019 12:06 μμ

Ποσό συνολικού ύψους 2.453.063 ευρώ πιστώθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε 1.680 δικαιούχους, στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2019.

Στο νέο πακέτο πληρωμών κυριάρχησαν οι ενισχύσεις στο πρόγραμμα βελτίωσης στην παραγωγή και εμπορία μελιού (1.508 δικαιούχοι) και για την αναδιάρθρωση αμπελώνων (79 δικαιούχοι), καθώς και ανειλημμένες υποχρεώσεις του προγράμματος βιολογικής γεωργίας και δασώσεων.

Διαβάστε αναλυτικά τις πληρωμές

11/10/2019 11:50 πμ

Από την επόμενη εβδομάδα οριστικά θα ξεκινήσει η πληρωμή των αγροπεριβαλλοντικών προγραμμάτων μετά από ενστάσεις, προγράμματα που αφορούν το 2018.

Αυτό δήλωσε μιλώντας στον ΑγροΤύπο, ο αντιπρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Γιώργος Κέντρος, επιβεβαιώνοντας όσα είχαμε γράψει από την περασμένη εβδομάδα.

Οι εκκρεμότητες έχουν να κάνουν κυρίως με βιολογικά, αυτόχθονες κ.λπ. έτους 2018

Οι συγκεκριμένες πληρωμές εκτιμάται ότι καθυστέρησαν λόγω του φόρτου των υπηρεσιών για την πληρωμή του τσεκ και των επιπρόσθετων ενστάσεων από παραγωγούς, που εστάλησαν στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ.

10/10/2019 12:11 μμ

Ποσό συνολικού ύψους 3.241.452 ευρώ πιστώθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε 1.139 δικαιούχους, στις 8 και 9 Οκτωβρίου 2019.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούν το πρόγραμμα βελτίωσης στην παραγωγή και εμπορία μελιού (970 δικαιούχοι), καθώς και για την αναδιάρθρωση αμπελώνων (32 δικαιούχοι) αλλά και ανειλημμένες υποχρεώσεις του προγράμματος δασώσεις (80 δικαιούχοι).

Διαβάστε αναλυτικά τις πληρωμές

09/10/2019 04:03 μμ

Τα προβλήματα στην ευρωπαϊκή αγορά ρυζιού, οι εισαγωγές από τρίτες χώρες, η μεταρρύθμιση της ΚΑΠ μετά το 2020, η σήμανση των προϊόντων και τα φυτοϋγειονομικά πρότυπα, ήταν τα κύρια θέματα συζήτησης στο τρίτο ευρωπαϊκό φόρουμ για το ρύζι, που διοργάνωσε η ιταλική Ente Nazionale Risi (δημόσιος οικονομικός οργανισμός του κλάδου καλλιέργειας και εμπορίας ρυζιού).

Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στις 8/10/2019, συμμετείχαν εκπρόσωποι ευρωπαϊκών αγροτικών συλλόγων, της βιομηχανίας (ορυζόμυλοι), πολιτικοί από τις χώρες παραγωγής στην ΕΕ, με επικεφαλής την κ. Elisabetta Falchi, αντιπρόεδρο της Confagricoltura (ιταλικός οργανισμός αγροτικών εκμεταλλεύσεων).

Συμμετείχαν οι κυριότερες χώρες παραγωγής ρυζιού στην ΕΕ (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γαλλία, Βουλγαρία και Ελλάδα). Το φόρουμ ήταν μια ευκαιρία να συζητηθούν τα κύρια προβλήματα του ευρωπαϊκού τομέα ρυζιού και να εξευρεθούν κοινές λύσεις. Να θυμίσουμε ότι η Ιταλία είναι η μεγάλη ευρωπαϊκή δύναμη αφού παράγει ετησίως πάνω από 800 χιλιάδες τόνους ρυζιού, περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής παραγωγής της ΕΕ.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑγροΤύπου, στη συνάντηση επιβεβαιώθηκε η σημασία της «ρήτρας διασφάλισης» για τις εισαγωγές ρυζιού από την Καμπότζη και τη Μιανμάρ, καθώς και η ανάγκη να λειτουργήσει σε επίπεδο ΕΕ προσεκτική παρακολούθηση της αύξησης των εισαγωγών ρυζιού τύπου japonica από τις χώρες της Ασίας.

Τονίστηκε ακόμη ότι η Κομισιόν πρέπει να θεωρεί το ρύζι «ευαίσθητο προϊόν» στις συμφωνίες ελεύθερων συναλλαγών που υπογράφει με τρίτες χώρες.

Επίσης συζητήθηκε ο τομέας της μεταρρύθμισης της ΚΑΠ, ιδίως όσον αφορά την ανάγκη διατήρησης της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο ρύζι και της απαλλαγή του από τις υποχρεώσεις πολλαπλής συμμόρφωσης.

Ανέφεραν ακόμη ότι το ρύζι συμβάλλει σημαντικά στην ισορροπημένη ανάπτυξη του οικοσυστήματος και στην προστασία της βιοποικιλότητας, εξασφαλίζοντας τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων, σύμφωνα με τους στόχους της Ατζέντας του 2030.

Οι συμμετέχοντες στο φόρουμ δεσμεύθηκαν να εργαστούν από κοινού για μια ευρωπαϊκή εναρμόνιση της σήμανσης της προέλευσης του ρυζιού, με στόχο να προστατεύσουν τις ιδιαιτερότητες της καλλιέργειας.

Ακόμη κάλεσαν την Κομισιόν να ολοκληρώσει την έρευνα σχετικά με το σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την Καμπότζη και να κινήσει επειγόντως μια παρόμοια έρευνα για τη Μιανμάρ, με στόχο την αναστολή των εμπορικών παραχωρήσεων που δόθηκαν από την ΕΕ.

«Το αποτέλεσμα του φόρουμ μπορεί να θεωρηθεί επιτυχία», δήλωσε στον ΑγροΤύπο η κ. Falchi και πρόσθεσε: «Πρέπει να παγιωθεί η ρήτρα διασφάλισης που επέβαλε προσωρινούς δασμούς στο ρύζι Indica που εισάγεται στην ΕΕ από την Καμπότζη και τη Μιανμάρ, αλλά πρέπει να βελτιωθεί και η σχετική κοινοτική νομοθεσία για την ενίσχυση των ελέγχων στις εισαγωγές από τα κράτη μέλη της ΕΕ».

08/10/2019 10:47 πμ

Ποσό συνολικού ύψους 1.636.570 ευρώ πιστώθηκε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε 529 δικαιούχους, στις 4 και 7 Οκτωβρίου 2019.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούν το πρόγραμμα βελτίωσης στην παραγωγή και εμπορία μελιού (355 δικαιούχοι), αλλά έγιναν και πληρωμές για ανειλημμένες υποχρεώσεις παλαιών μέτρων του ΠΑΑ (Μ 112, Μ 125, Μ 321 και Δασώσεις).

Διαβάστε αναλυτικά τις πληρωμές

04/10/2019 03:07 μμ

Υπεγράφη και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η σύμβαση πρόσθετης πράξης χρηματοδότησης τήρησης και ταμειακής διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων (ΕΛΕΓΕΠ) μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου - Τράπεζας Πειραιώς.

Αυτό σημαίνει ότι όλη η γνωστή κάθε χρόνο διαδικασία που απαιτείται για την πληρωμή της ενιαίας ενίσχυσης (του 2019 στην προκειμένη περίπτωση) βαίνει καλώς στο κομμάτι εκείνο που αφορά το Ελληνικό δημόσιο και την τράπεζα.

Αναφορικά με την τελική ημερομηνία πληρωμής αρμοδίως από τον αρμόδιο Οργανισμό Πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, αν και σήμερα διακινούνται πληροφορίες ότι μπορεί να γίνει κάποιες ημέρες νωρίτερα, απ’ όσα είχε προγραμματίσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ πριν από ένα μήνα. Τότε όπως είχαμε γράψει πρώτοι το σύστημα ήταν «φορτωμένο» (κάτι που ισχύει ακόμα και σήμερα), ώστε η πληρωμή να τρέξει στις 23-24 του μήνα, με τον αρμόδιο υπουργό Μάκη Βορίδη να διαβεβαιώνει ότι η πληρωμή θα γίνει έως τις 28 του μήνα. Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργικό γραφείο μεριμνούν πλέον ώστε η πίστωση να τρέξει τέτοια ημέρα ούτως ώστε να υπάρχει διαθέσιμο περιθώριο ανάληψης των χρημάτων από μέρους όλων των παραγωγών από όλες τις τράπεζες πριν την Εθνική μας Επέτειο. Για να καταστεί αυτό δυνατό πριν τις 28 του μήνα δηλαδή και να αφορά όλες τις τράπεζες, το αργότερο που πρέπει να πιστωθούν τα χρήματα είναι Τετάρτη-Πέμπτη 23-24 Οκτωβρίου. Οι αγρότες από την πλευρά τους, όπως είναι φυσικό, ευελπιστούν τα χρήματα να είναι διαθέσιμα το συντομότερο δυνατό.

Σε τροχιά πληρωμής τα καθυστερημένα αγροπεριβαλλοντικά έτους 2018 μετά των ενστάσεων

Σε σχέση με τα αγρο-περιβαλλοντικά τώρα και τις εκκρεμότητες σε Βιολογικά, αυτόχθονες κ.λπ. έτους 2018 που σχετίζονται με ενστάσεις των παραγωγών, νεότερες, σημερινές μας πληροφορίες αναφέρουν ότι καταβάλλεται προσπάθεια από τον ΟΠΕΚΕΠΕ να τρέξει η πίστωση και να ολοκληρωθεί έως τις 15 Οκτωβρίου. Οι συγκεκριμένες παρτίδες πληρωμών θα αρχίσουν απ’ ό,τι φαίνεται να τρέχουν από την επόμενη εβδομάδα.

Κατά τα άλλα ποσό 22.831.072 ευρώ ανακοίνωσε ότι πλήρωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε 235.556 δικαιούχους, στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2019. Οι κυριότερες πληρωμές από το πακέτο αυτό αφορούν στην επιστροφή δημοσιονομικής πειθαρχίας (16,9 εκατ. ευρώ σε 235.392 δικαιούχους) και στην αναδιάρθρωση αμπελώνων (3,3 εκατ. ευρώ σε 117 δικαιούχους). Μέχρι νωρίς το μεσημέρι της Παρασκευής πάντως οι περισσότεροι αγρότες δεν είχαν δει τα χρήματα στους λογαριασμούς τους, κάτι που αναμένεται κατά πάσα πιθανότητα να συμβεί το απόγευμα της Παρασκευής.

04/10/2019 11:32 πμ

Ποσό 22.831.072 ευρώ πλήρωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε 235.556 δικαιούχους, στις 2 και 3 Οκτωβρίου 2019.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούν την επιστροφή δημοσιονομικής πειθαρχίας (16,9 εκατ. ευρώ σε 235.392 δικαιούχους) και την αναδιάρθρωση αμπελώνων (3,3 εκατ. ευρώ σε 117 δικαιούχους).

Διαβάστε αναλυτικά τις πληρωμές

02/10/2019 10:34 πμ

Όπως έγραψε πρώτος ο ΑγροΤύπος το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμόν 1411/2019 απόφασή του έκρινε παράνομη τη μερική κύρωση των δασικών χαρτών, με το αιτιολογικό ότι η πολιτεία δεν τήρησε ως έπρεπε την διαδικασία για τα πρόδηλα σφάλματα των αγροτών.

Δηλαδή με απλά λόγια απέρριψε αιτήσεις πρόδηλων σφαλμάτων οι οποίες ήταν και δωρεάν από τους παραγωγούς αλλά δεν φρόντισε να τις διαβιβάσει, όπως υποχρεούνταν, στην αρμόδια για τις αντιρρήσεις αρχή και περαιτέρω να περιλάβει την έκταση αυτή στον χάρτη με τον ειδικό υπομνηματισμό των εκτάσεων, για τις οποίες εκκρεμούν αντιρρήσεις.

Η απόφαση λοιπόν αυτή που δημιουργεί δεδικασμένο για όλες περιοχές της χώρας στις οποίες έχει κυρωθεί ο δασικός χάρτης δημιουργεί νέα δεδομένα και για τις αγροτικές επιδοτήσεις (ενιαία ενίσχυση) έτους 2018, καθώς επί της ουσίας ανοίγει το δρόμο να πάρουν τα χρήματα που στερήθηκαν τότε, παραγωγοί που είχαν απορριφθεί τα πρόδηλα σφάλματά τους.

Η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ δίνει ελπίδες για πληρωμές ακόμα και στους κομμένους του 2018

Θυμίζουμε ότι το φθινόπωρο του 2018 είχαν μείνει αρχικά εκτός πληρωμής α’ δόσης της ενιαίας ενίσχυσης 2018 περίπου 40.000 παραγωγοί από όλη τη χώρα λόγω προβλημάτων με τις ιδιοκτησίες τους και τους δασικούς χάρτες και ο ΟΠΕΚΕΠΕ είχε εκδώσει και σχετική ανακοίνωση περιγράφοντας όλες τις δυνατές λύσεις για τους κομμένους του τσεκ. Πληροφορίες του ΑγροΤύπου τώρα αναφέρουν ότι με αφορμή το δημοσίευμά μας (δείτε εδώ) ήδη εκπρόσωποι Κέντρων Υποδοχής Δηλώσεων (ΚΥΔ) απευθύνονται στον οργανισμό πληρωμών για το τι μέλλει γενέσθαι αναφορικά με την απόφαση του ΣτΕ και αν και πότε ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα την ενσωματώσει στις πληρωμές. Επί τούτου είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι πληρωμή σε άμεσο χρόνο δεν είναι εφικτό να γίνει, αλλά ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα μπορούσε να μεριμνήσει ώστε να βρεθούν χρήματα, είτε από το εθνικό απόθεμα ή από άλλη πηγή ώστε να μη χρειαστεί να δοθούν χρήματα από εθνικούς πόρους, δεδομένου μάλιστα ότι το οικονομικό έτος 2018 έχει κλείσει τον περασμένο Ιούνιο.

01/10/2019 05:42 μμ

Σε πληρωμές προχώρησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, από 27 έως και 30 Σεπτεμβρίου 2019, που ήταν συνολικού ύψους 3.235.559 ευρώ σε 1.157 δικαιούχους.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούσαν το πρόγραμμα της αναδιάρθρωσης αμπελώνων, τα προγράμματα βελτίωσης στην παραγωγής και εμπορία μελιού και ανειλημμένες υποχρεώσεις στα προγράμματα δάσωσης, ενώ είχαμε και πληρωμές για επενδύσεις στα αμπελοοινικά και για τα προγράμματα Οργανώσεων Ελαιουργικών Φορέων.
  
Διαβάστε αναλυτικά όλες τις πληρωμές

01/10/2019 12:11 μμ

Καθ’ όλα έτοιμος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου, ο ΟΠΕΚΕΠΕ να πιστώσει την εκκαθάριση μιας σειράς αγρο-περιβαλλοντικών προγραμμάτων έτους 2018 μετά τις ενστάσεις. 

Όπως έχουμε αναφέρει και στο πρόσφατο παρελθόν έχει εγκριθεί το ποσό από το ΥπΑΑΤ, που απαιτείται μεταξύ άλλων για την πληρωμή των αυτόχθονων του 2018, μια πληρωμή που φαίνεται πως κόλλησε γιατί υπήρξαν πρόσθετα αιτήματα στον οργανισμό πληρωμών να μπουν εκ των υστέρων κι άλλες ενστάσεις παραγωγών στο σύστημα. Πλέον ο χρόνος που θα πιστωθούν τα χρήματα αυτά εξαρτάται και από το φόρτο των διοικητικών του οργανισμού για τη μεγάλη πληρωμή της πρώτης δόσης ενιαίας ενίσχυσης του 2019, η οποία και αναμένεται για τις 23-24 Οκτωβρίου.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται η επιστροφή της δημοσιονομικής πειθαρχίας

Σημειωτέον ότι αυτές τις ημέρες ο μηχανισμός του ΟΠΕΚΕΠΕ εργάζεται κυρίως για την πληρωμή αυτή, μεταξύ άλλων και πολλοί υπάλληλοι που είχαν βγει στην ύπαιθρο για επιτόπιους ελέγχους.

Εν τω μεταξύ εν αναμονή πληρωμής και της δημοσιονομικής πειθαρχίας του 2018 παραμένουν οι αγρότες. Το συνολικό ποσό υπολογίζεται σε 17 εκατ. ευρώ και τα χρήματα που πρόκειται να λάβει ο καθένας αναμένονται να είναι κάποιες δεκάδες ευρώ κατά κύριο λόγο.

01/10/2019 11:12 πμ

Καμπανάκι για τις ενδεχόμενες απώλειες στο αγροτικό εισόδημα στην επερχόμενη ΚΑΠ (2021-2027) κρούει ο Συνήγορος του Πολίτη, με ειδική εμπεριστατωμένη έκθεση που φέρνει σήμερα στο φως ο ΑγροΤύπος.

Στην ειδική αυτή έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη µε τίτλο «Ενισχύσεις και Πρωτογενής Παραγωγή», που παρουσίασε ο Συνήγορος του Πολίτη, κ. Ανδρέας Ποττάκης στις 30 Σεπτεµβρίου 2019, στη ∆ηµοτική Πινακοθήκη Λάρισας γίνεται αναφορά και στις αστοχίες της δημόσιας διοίκησης σε θέματα πληρωμών των αγροτών, έπειτα βέβαια από καταγγελίες στην Αρχή, των ίδιων των παραγωγών.

«Ο σχεδιασµός της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) για τη νέα περίοδο (2021-2027) καλείται να δώσει απαντήσεις σε µία σειρά προκλήσεων για την αγροτική παραγωγή, τη θωράκιση του αγροτικού εισοδήµατος, την επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής προστασίας, τη βιώσιµη ανάπτυξη της υπαίθρου», υπογράµµισε ο κ. Ποττάκης. «Οι πρώτες εκτιµήσεις από την εφαρµογή των προτάσεων της Επιτροπής για το αγροτικό εισόδηµα είναι εξαιρετικά δυσµενείς. Υπολογίζεται, ότι η απώλεια στο αγροτικό εισόδηµα µπορεί να αγγίξει το 20%. Με ό,τι αυτό σηµαίνει για το ήδη συµπιεσµένο εισόδηµα των παραγωγών.

Για τη χώρα µας, οι επιπτώσεις θα είναι ιδιαίτερα αισθητές, µετά ιδίως από την παρατεταµένη οικονοµική ύφεση και δηµοσιονοµική λιτότητα της τελευταίας δεκαετίας», τόνισε.

Ο Συνήγορος του Πολίτη σηµείωσε επίσης ότι «περισσότερο από το 55% του συνόλου των ενισχύσεων που λαµβάνει η χώρα αφορούν σε ποσά για τον αγροτικό κλάδο, έστω και αν η δυναµική του αντιστοιχεί στο 3% της εθνικής οικονοµίας. Η σηµασία, συνεπώς, της ΚΑΠ στην αγροτική ανάπτυξη και τη διασφάλιση του εισοδήµατος των παραγωγών είναι καθοριστική. Το σύστηµα άµεσων αγροτικών ενισχύσεων στη χώρα ήδη αντιµετωπίζει και χρόνια προβλήµατα. Μετά από πρόσφατη παρέµβαση της Ανεξάρτητης Αρχής, όπου επισηµάνθηκε η έλλειψη προστασίας από κατασχέσεις των ενισχύσεων λόγω οφειλών στο ∆ηµόσιο, νοµοθετήθηκε ακατάσχετο όριο 7.500 ευρώ σε ετήσια βάση στη βασική αγροτική ενίσχυση.

Η ρύθµιση, ωστόσο, µόνο µερικώς θα συµβάλλει στην εξασφάλιση της αγροτικής παραγωγής και τη βιωσιµότητα των εκµεταλλεύσεων, καθώς δεν προβλέπει συνεκτίµηση του κατά περίπτωση ύψους της ενίσχυσης, του µεγέθους της εκµετάλλευσης για τον καθορισµό του ύψους του ορίου προστασίας από κατασχέσεις.

Παράλληλα, η πρόσφατη ρύθµιση δεν καταλαµβάνει και την εξισωτική αποζηµίωση την αντισταθµιστική ενίσχυση, δηλαδή, που επιφυλάσσεται για παραγωγούς ορεινών ή µειονεκτικών περιοχών, µε κίνδυνο τη περαιτέρω πληθυσµιακή συρρίκνωσή τους και συµπίεση των εισοδηµάτων τους», κατέληξε ο κ. Ποττάκης.

Στην εν λόγω έκθεση, η οποία αποτελεί την πρώτη συστηµατική αποτύπωση της µακροχρόνιας εµπειρίας της Ανεξάρτητης Αρχής αναφορικά µε τις διοικητικές δυσλειτουργίες στη διαχείριση των ενισχύσεων στη πρωτογενή παραγωγή, στον αγροτικό, κτηνοτροφικό και αλιευτικό τοµέα της οικονοµικής δράσης, καταγράφονται αγκυλώσεις, στρεβλώσεις, γραφειοκρατικά προσκόµµατα και υπέρµετρες καθυστερήσεις σε µία σειρά διαδικασιών, καθώς και στην ενηµέρωση των παραγωγών για επιβληθείσες κυρώσεις, στις πληρωµές τους µετά από αποδοχή ενστάσεων, στις διαδικασίες ανάκτησης ενισχύσεων και στην εκδίκαση αλιευτικών προσφυγών.

Επιπλέον, αξιολογείται η ευθύνη των ενδιάµεσων φορέων, επισηµαίνονται πληµµέλειες σε ελέγχους κτηνοτροφικών εκµεταλλεύσεων και σφάλµατα κατά τη ψηφιοποίηση αγροτεµαχίων και την αποτύπωση του χαρτογραφικού υπόβαθρου.

Τέλος, στην ειδική έκθεση περιλαµβάνονται δεκατέσσερις συγκεκριµένες προτάσεις που εκτιµάται ότι θα βοηθήσουν να αντιµετωπιστούν τόσο τα δοµικά προβλήµατα, ιδίως στον τοµέα των ενισχύσεων, όσο και η προετοιµασία των Ελλήνων παραγωγών ενόψει των νέων συνθηκών.

Ορισμένες κρίσιμες διαπιστώσεις της έκθεσης 

Ένα από τα κυριότερα ζητήματα, διαπιστώνει η Έκθεση, που αναδείχθηκε από τη διερεύνηση των υποθέσεων που υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Πολίτη είναι αυτό της πλημμελούς ενημέρωσης των παραγωγών για τις υποθέσεις τους και της ασάφειας ως προς τις διαδικασίες κοινοποίησης διοικητικών πράξεων επιβολής κυρώσεων ή ανάκτησης ενισχύσεων. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, οι αναφερόμενοι προσέφυγαν στην Αρχή αγνοώντας τους λόγους για τους οποίους η ενίσχυση που ανέμεναν δεν τους καταβλήθηκε ή το ύψος αυτής ήταν μειωμένο. Μάλιστα, πολλές φορές επεσήμαναν ότι η σχετική πληροφόρηση που τους παρασχέθηκε ατύπως από τους αγροτικούς συνεταιρισμούς ή τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ ήταν ελλιπής, αόριστη και συχνά αντικρουόμενη.

Καμπανάκι για τις καθυστερήσεις πληρωμών σε αγρότες από τον Συνήγορο του Πολίτη

Παράλληλα η έκθεση αναφέρεται και στο καθεστώς πληρωμών, διαπιστώνοντας καθυστερήσεις. «Το ενωσιακό νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει συγκεκριμένες προθεσμίες εντός των οποίων τελούνται ετησίως οι καταβολές των ενισχύσεων. Ειδικότερα, το άρθρο 75 του Καν( ΕΕ)1307/2013 προβλέπει ότι η πληρωμή της βασικής ενίσχυσης στους δικαιούχους πραγματοποιείται από την 1η Δεκεμβρίου έως τις 30 Ιουνίου του επόμενου ημερολογιακού έτους. Η ίδια προθεσμία ορίζονταν με το άρθρο 29 παράγραφος 2 του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 73/2009 για την καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης. Ο εθνικές αρχές μεριμνούν για την τήρηση των προθεσμιών σε ό,τι αφορά το εκάστοτε τρέχον έτος ενίσχυσης προκειμένου να αποφευχθούν δημοσιονομικές διορθώσεις. Ωστόσο, από την εξέταση των αναφορών, ο Συνήγορος του Πολίτη διαπιστώνει πολυετή, υπέρμετρη καθυστέρηση στην καταβολή ενισχύσεων παρελθόντων ετών, μετά την υποβολή και αποδοχή ενστάσεων. Η διαδικασία που ακολουθείται σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η εξής: Μετά την προσφυγή και δικαίωση των αιτούντων, οι μεταβολές στις αιτήσεις ενίσχυσης οι οποίες προέκυψαν μετά από αποδοχή των ενστάσεων καταχωρίζονται στο μηχανογραφικό σύστημα. Ακολουθούν διασταυρωτικοί έλεγχοι όλων των ετών, διαδοχικά, που έπονται του έτους διόρθωσης. Οι έλεγχοι αυτοί δεν γίνονται ανά πάσα στιγμή, αλλά σε καθορισμένο χρόνο κατά τον οποίο εκκαθαρίζεται εκ νέου το σύνολο των αιτήσεων που αφορούν συγκεκριμένο έτος ενίσχυσης. Ακολούθως ο Οργανισμός, όταν εξασφαλίσει τη σχετική χρηματοδότηση, προβαίνει στην πληρωμή όλων των ανειλημμένων υποχρεώσεων που αφορούν το έτος ενίσχυσης για το οποίο έγινε η νέα εκκαθάριση. Έτσι λ.χ. σύμφωνα με το διαδικτυακό τόπο «πληρωμές του ΟΠΕΚΕΠΕ» στις 03-09-2015 έγινε πληρωμή εκκρεμοτήτων ενιαίας ενίσχυσης έτους 2011», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Εκτός αυτών, ο Συνήγορος του Πολίτη διαπίστωσε την ύπαρξη πολυετών καθυστερήσεων στην πληρωμή ενισχύσεων που εντάσσονται σε δράσεις προηγούμενων περιόδων Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ). «Οι καθυστερήσεις δεν αφορούν μόνο τους μεμονωμένους παραγωγούς, που προσέφυγαν στην Αρχή, αλλά το σύνολο των δικαιούχων συγκεκριμένων δράσεων», επισημαίνεται σχετικά.

Ένα άλλο σημείο το οποίο θίγει η έκθεση είναι το χαρτογραφικό υπόβαθρο. «Τα κράτη μέλη οφείλουν να επικαιροποιούν το χαρτογραφικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίζεται η ψηφιοποίηση των αγροτεμαχίων βάσει ορθοφωτογραφιών κάθε τρία με πέντε έτη. Ο αριθμός των αναφορών που έχει περιέλθει στον Συνήγορο του Πολίτη, από τις οποίες προκύπτει ότι η απώλεια ενισχύσεων συνδέεται με αστοχίες του χαρτογραφικού υποβάθρου, δεν είναι ικανός ώστε να εξαχθεί κάποιο γενικευμένο συμπέρασμα αναφορικά με την ποιότητα αυτού. Ωστόσο, κρίνεται σκόπιμο να αναφερθούν στην παρούσα, δεδομένου ότι δημιούργησαν εμπλοκή στη διαδικασία χορήγησης των ενισχύσεων και ενδεχομένως είναι ενδεικτικές ενός γενικότερου ζητήματος», υπογραμμίζει.

Ολόκληρη η έκθεση

30/09/2019 02:20 μμ

Πιθανώς να προλάβει το ΥπΑΑΤ να τρέξει η πρώτη δόση εντός του 2019.

Η διαδικασία σύμφωνα με γεωπόνους – μελετήτες από την επαρχία, οι οποίοι γνωρίζουν εκ του σύνεγγυς τις διαδικασίες αναφέρουν ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενοι έλεγχοι στους φακέλους από τους αρμόδιους υπαλλήλους που έχουν επωμιστεί την καθεμιά αίτηση, μετά θα ακολουθήσει γνωμοδοτική επιτροπή και ίσως και μια μικρή περίοδος για ενστάσεις, αν και θεωρείται βέβαιο ότι δεν θα υπάρξουν αρκετές ενστάσεις από την άποψη ότι τα κριτήρια επιλεξιμότητας είναι ξεκάθαρα. 

Το ΥπΑΑΤ με ανακοίνωσή του πριν από αρκετές εβδομάδες είχε θέσει ως στόχο ο (ολοκληρωτικός) έλεγχος των αιτήσεων να ολοκληρωθεί μέχρι τις 4 Νοεμβρίου με στόχο η πληρωμή της πρώτης δόσης του ποσού (70% του συνολικού) να πραγματοποιηθεί εντός του 2019.

Το κριτήριο για το εισόδημα έκοψε πολύ κόσμο από το να υποβάλλει αίτηση

Επί της διαδικασίας σημειώνεται ότι τον έλεγχο των αιτήσεων θα ακολουθήσει η ανακοίνωση των δικαιούχων και η παρτιδοποίησή τους στον ΟΠΕΚΕΠΕ, για να τρέξει η πληρωμή. Όσον αφορά στην παρτιδοποίηση των δικαιούχων, οι οποίοι δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τους 3.500 περίπου στην καλύτερη των περιπτώσεων, ενδέχεται να γίνει ανά περιφέρεια ή και όλοι μαζί από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, δεδομένου και του μικρού αριθμού των επιλέξιμων παραγωγών.

Το συνολικό μπάτζετ του Υπομέτρου 6.3 που αποσκοπεί στην ενίσχυση των μικροκαλλιεργητών σε περιοχές έως 5.000 κατοίκους αγγίζει τα 70 εκατ. ευρώ, αλλά πολλοί λίγοι τελικά θα είναι οι επιλέξιμοι γεωργοί, λόγω των αποτρεπτικών κριτηρίων που είχε θεσπίσει το ΥπΑΑΤ στην προκήρυξη.

27/09/2019 01:20 μμ

Σε πληρωμές προχώρησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου 2019, που ήταν συνολικού ύψους 1.533.880 ευρώ σε 128 δικαιούχους.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούσαν τα προγράμματα βελτίωσης και παραγωγής μελιού (για το οποίο πληρώθηκαν 62 δικαιούχοι) και της αναδιάρθρωσης αμπελώνων (πληρώθηκαν 17 δικαιούχοι), ενώ είχαμε και πληρωμή για επενδύσεις στα αμπελοοινικά και για τα προγράμματα Οργανώσεων Ελαιουργικών Φορέων.

Διαβάστε αναλυτικά όλες τις πληρωμές

26/09/2019 02:49 μμ

Εγκύκλιο για την παράταση υποβολής παραστατικών συμμόρφωσης ειδικών διατάξεων για το έτος εφαρμογής 2019 για τους δικαιούχους της Δράσης 10.1.08 εξέδωσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ.

Πρόκειται για την Δράση «Εφαρμογή της μεθόδου σεξουαλικής σύγχυσης των μικρολεπιδοπτέρων (ΚΟΜΦΟΥΖΙΟ)» του Μέτρου 10 «Γεωργοπεριβαλλοντικά και κλιματικά μέτρα» του ΠΑΑ 2014-2020.

Όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην εγκύκλιο «κατ’ εφαρμογή του άρθρου 13(Β.6) της με αριθμ. 4197/20-4-2017 Υπουργικής Απόφασης όπως ισχύει, το σύνολο των παραστατικών για τον επιβλέποντα γεωπόνο, την αγορά των ατμιστήρων - διαχυτήρων και των φερομονικών παγίδων της δράσης 10.1.08 οφείλουν, για το έτος εφαρμογής 2019, να έχουν εκδοθεί εντός εκάστου έτους εφαρμογής (δεσμεύσεων) και να έχουν καταχωρηθεί στο πληροφορικό σύστημα της Δράσης έως την Δευτέρα 07/10/2019 για τους δικαιούχους των δύο προσκλήσεων της δράσης».

Η εγκύκλιος αναρτήθηκε την Πέμπτη στη διαύγεια

Επισημαίνεται, τέλος «σε εφαρμογή του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, ότι για κάθε πρόσκληση απαιτούνται διαφορετικά παραστατικά. Για τα επόμενα έτη εφαρμογής ισχύουν τα χρονικά διαστήματα που αναφέρονται στην με αριθμό 56938/31-07-2018 (ΑΔΑ:9ΕΟΣ46ΨΧΞΧ-ΤΓ5) Εγκύκλιο υποβολής παραστατικών συμμόρφωσης ειδικών διατάξεων της Δράσης 10.1.08».

Η εγκύκλιος

25/09/2019 03:45 μμ

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η διαδικασία για τις χρηματοδοτήσεις των αγροτών από το νεοσυσταθέν Ταμείο.

Λεπτομέρειες σχετικά με την διαδικασία πληρωμής στο ΕΤαΕ για την υλοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων στο πλαίσιο των δράσεων 4.1.4 και 4.2.4 του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 παρέχει ο ΟΠΕΚΕΠΕ (Οργανισμός Πληρωμών) με σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε σήμερα Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου.

Η εγκύκλιος έρχεται στην δημοσιότητα, λένε οι πληροφορίες, λίγες ημέρες μετά τη συμφωνία για τις τιμές των τρακτέρ (με μείωση 5% από τις αρχικές) και την απόσυρση επί της ουσίας του περιβόητου τιμοκαταλόγου του ΥπΑΑΤ και κινείται προς την κατεύθυνση «ξεπαγώματος» των Σχεδίων Βελτίωσης, για τα οποία οι εγκρίσεις αναμένονται μέσα στον Δεκέμβριο, όπως έγκαιρα είχαμε γράψει. Σύμφωνα με την εγκύκλιο που συνέταξε ο ΟΠΕΚΕΠΕ με πρόδηλο σκοπό να κερδηθεί χρόνος και όταν ουσιαστικά ξεπαγώσει η διαδικασία των Σχεδίων Βελτίωσης να τρέξουν οι χρηματοδοτήσεις, σε ένα σημείο χρονικό (αρχές του 2020) που θα συμπίπτει με την εφετινή διοργάνωση της έκθεσης Agrotica για ευνόητους λόγους περιγράφεται αναλυτικά η προβλεπόμενη διαδικασία για τις χρηματοδοτήσεις από το νέο Ταμείο.

Σημειωτέον ότι τη συμφωνία για τη δημιουργία του Ταμείου Εγγυήσεων Αγροτικής Ανάπτυξης υπέγραψαν πριν λίγες εβδομάδες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκης Βορίδης και ο διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (ΕΤαΕ) , Πιερ Λουίτζι Τζίλιμπερτ, παρουσία και του πρώην γενικού Χαράλαμπου Κασίμη.

Τα αρχικά κεφάλαια του Ταμείου ανέρχονται σε 80 εκατ. ευρώ, τα οποία θα δεσμευθούν από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020, αλλά με τη μόχλευσή τους εκτιμάται ότι θα δοθούν συνολικά δάνεια ύψους 400 εκατ. ευρώ, ίσως και περισσότερα, όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς. Τα δάνεια, τα οποία θα είναι διαθέσιμα μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, θα ξεκινούν από τις 10.000 ευρώ, θα έχουν χαμηλά επιτόκια και μεγαλύτερο χρόνο αποπληρωμής. Ως προς τα επιτόκια σχετικές πληροφορίες του ΑγροΤύπου ανέφεραν ότι το πλάνο της προηγούμενης ηγεσίας του ΥπΑΑΤ και του πρώην γραμματέα Χ. Κασίμη, ήταν σε συνεργασία με τράπεζες προκειμένου, για δάνεια της τάξης των 24.000 ευρώ να ισχύει επιτόκιο 0% για τα πρώτα 12.000 ευρώ και ένα 3% για τα υπόλοιπα 12.000 ευρώ. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να συμμετάσχουν στο Ταμείο και ξένες τράπεζες και ο προϋπολογισμός του να φθάσει τα 2 δις ευρώ συνολικά.

Ο γενικός κανόνας που θα ισχύσει για τα Σχέδια και τις χρηματοδοτήσεις είναι το 50-30-20

Όπως ανέφεραν μιλώντας στον ΑγροΤύπο έμπειροι μελετητές οι οποίοι τρέχουν και τους σχετικούς φακέλους των αγροτών, όπως όλα δείχνουν σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις των Σχεδίων Βελτίωσης θα ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση ο γενικός κανόνας 50-30-20 δηλαδή ο παραγωγός που θα επιλέξει να πάρει ένα συγκεκριμένο τρακτέρ για παράδειγμα θα πάρει ως επιδότηση από το ΠΑΑ το μισό ποσό, το 30% από το Ταμείο και το υπόλοιπο 20% θα είναι ίδια κεφάλαια. Δεδομένου ότι μιλάμε για νέους ως επί το πλείστον γεωργούς και «πράσινους» στις τράπεζες ο κανόνας αυτός σε συνεργασία με τα τραπέζικά ιδρύματα μπορεί να αλλάξει και η ίδια συμμετοχή να πέσει περαιτέρω (15%).

Η εγκύκλιος

23/09/2019 11:34 πμ

Στοιχεία για το πλάνο πληρωμών του αρμόδιου οργανισμού (ΟΠΕΚΕΠΕ) έδωσε με σχετικές του δηλώσεις ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φορέων Α’ (ΠΕΦΑ), κ. Γιάννης Φλωρίδης.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΕΦΑ (Πανελλήνια Ένωση Φορέων ΟΣΔΕ Α’) που το προηγούμενο διάστημα είχε επαφές στο ΥπΑΑΤ αλλά και στον οργανισμό πληρωμών, τις επόμενες ημέρες, όπως έχει γράψει έγκαιρα ο ΑγροΤύπος, αναμένεται πληρωμή εκκαθάρισης για τα αγροπεριβαλλοντικά του 2018 μετά των ενστάσεων (αυτόχθονες, βιολογικά κ.λπ.) καθώς επίσης και πληρωμές εκκαθάρισης εκκρεμοτήτων ενιαίας ενίσχυσης 2018. Συνολικά για εκκρεμότητες στην ενιαία του 2018 θα δοθούν γύρω στα 15-18 εκατ. ευρώ.

Η πληρωμή της ενιαίας (70%) του έτους 2019 θα δοθεί, όπως έχουμε σημειώσει πριν τις 28 Οκτωβρίου και πιθανότατα στις 23-24 του μήνα.

Τέλος, στις αρχές Νοεμβρίου πρόκειται να ξεκινήσει η πληρωμή των προκαταβολών για τα Βιολογικά (Γεωργία, Κτηνοτροφία) του 2019.

19/09/2019 01:25 μμ

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Αρ. Φύλλου 3494) η τροποποιητική υπουργική απόφαση για τον καθορισμό του ενεργού αγρότη, όπως επίσης και τα τεκμαρτά εισοδήματα για τον υπολογισμό των εσόδων από αγροτική δραστηριότητα.

Η απόφαση αναφέρεται σε όσους εισπράττουν άμεσες ενισχύσεις άνω των 5.000 ευρώ κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος και υπό ποιους όρους θα μπορούν να θεωρηθούν ενεργοί αγρότες.

Με την παρούσα απόφαση τροποποιείται η υπουργική απόφαση 104/7056/21-01-2015 (ΦΕΚ 147/τ.Β’/2015) και αντικαθίσταται η παράγραφος 3, του άρθρου 3.

Σύμφωνα με την απόφαση ενεργοί γεωργοί θεωρούνται:

1) Γεωργοί οι οποίοι έλαβαν για το προηγούμενο οικονομικό έτος άμεσες ενισχύσεις άνω των 5.000 ευρώ, εφόσον αποδεικνύουν ότι το ετήσιο ποσό των άμεσων γεωργικών ενισχύσεων είναι τουλάχιστον το 5% των συνολικών εσόδων, που αποκτήθηκαν από μη γεωργικές δραστηριότητες κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος. Ειδικά για το 2015, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό των άμεσων ενισχύσεων για το έτος αιτήσεων 2014, που δικαιούνταν ο γεωργός σύμφωνα με τον Καν (ΕΚ) 73/2009, προ των μειώσεων και των εξαιρέσεων που προβλέπονται στα άρθρα 21 και 23 του ως άνω κανονισμού. Για κάθε επόμενο έτος «ν» λαμβάνεται υπόψιν το προηγούμενο έτος αιτήσεων «ν-1».

2) Νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εφόσον καλλιεργούν εκτάσεις τουλάχιστον 50 στρεμμάτων, που τους αποδίδουν έσοδα είτε πραγματικά είτε τεκμαρτά μεγαλύτερα των 6.000 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι: «Άμεσες ενισχύσεις χορηγούνται μόνο σε ενεργούς γεωργούς».

Διαβάστε το ΦΕΚ

Το άρθρο 3 της προηγούμενης απόφασης που καταργήθηκε ανέφερε τα εξής:
Εξαιρουμένων των γεωργών της παραγράφου 2, γεωργοί, οι οποίοι έλαβαν για το προηγούμενο οικονομικό έτος άμεσες ενισχύσεις έως και 5.000 ευρώ θεωρούνται ενεργοί γεωργοί. Ειδικά για το έτος αιτήσεων 2015, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό ποσό των άμεσων ενισχύσεων, που δικαιούνταν ο γεωργός σύμφωνα με τον Καν (ΕΚ) 73/2009, προ των μειώσεων και των εξαιρέσεων που προβλέπονται στα άρθρα 21 και 23 του εν λόγω κανονισμού, για το έτος αιτήσεων 2014 και για κάθε επόμενο έτος αιτήσεων «ν» λαμβάνεται υπόψη το προηγούμενο έτος αιτήσεων «ν−1»
 

19/09/2019 10:56 πμ

Σε πληρωμές προχώρησε ο ΟΠΕΚΕΠΕ, στις 17 και 18 Σεπτεμβρίου 2019, που ήταν συνολικού ύψους 1.457.989 ευρώ σε 202 δικαιούχους.

Οι κυριότερες πληρωμές αφορούσαν ανειλημμένες υποχρεώσεις για το πρόγραμμα Δάσωση με πληρωμή 66 δικαιούχων, βιολογικής κτηνοτροφίας 27 δικαιούχων, Μέτρο 112 (Νέοι Αγρότες) 25 δικαιούχων και αναδιάρθρωση αμπελώνων 15 δικαιούχοι.

Διαβάστε αναλυτικά όλες τις πληρωμές

18/09/2019 05:06 μμ

Οι υπεύθυνοι των πιστοποιημένων πυλών ανά τη χώρα ενημερώνουν τους κτηνοτρόφους με αιγοπρόβατα να προσκομίσουν τα μητρώα.

Όπως δήλωσε μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο γενικός διευθυντής του ΟΠΕΚΕΠΕ, Γρηγόρης Μαλάμης «η υποχρέωση των παραγωγών να προσκομίσουν τα Μητρώα Αιγοπροβάτων ισχύει κανονικά, σύμφωνα με παλιότερή μας εγκύκλιο και βάσει όσων υπαγορεύει η τρέχουσα ΚΑΠ».

Την ίδια ώρα, αιγοπροβατοτρόφοι με τους οποίους μίλησε ο ΑγροΤύπος ενημερώθηκαν από τις πύλες ΟΣΔΕ πως όλο αυτό σχετίζεται με... επιτόπιους και διοικητικούς ελέγχους του οργανισμού.

Όπως έγραψε ο ΑγροΤύπος από την περασμένη εβδομάδα αρκετοί εκπρόσωποι πιστοποιημένων πυλών αναρωτιούνταν γιατί ο ΟΠΕΚΕΠΕ απέστειλε τελευταία ώρα το έγγραφο αυτό, ενώ στην πρόσφατη συνάντηση με τα ΚΥΔ, δεν αναφέρθηκε κάτι τέτοιο...

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δέκα τουλάχιστον τελευταία χρόνια προς αποφυγή ταλαιπωρίας των υπεύθυνων των πυλών, αλλά κυρίως των κτηνοτρόφων, οι πύλες σκάναραν κατά την προσέλευση του παραγωγού να κάνει δήλωση ΟΣΔΕ, μόνον τις δυο σελίδες του Μητρώου, το οποίο και ενημερώνεται τον Δεκέμβριο παραδοσιακά. Στην περίπτωση που ο παραγωγός καλούνταν για έλεγχο των δηλωθέντων του, τότε, σε συνεννόηση με την εκάστοτε πύλη, προσκόμιζε όλο το Μητρώο για να σκαναριστεί, το οποίο για έναν μικρό παραγωγό ξεπερνά τις… 100 σελίδες.

Η σχετική προθεσμία για την προσκόμιση των μητρώων λήγει στο τέλος του έτους.

18/09/2019 04:12 μμ

Ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Βόλου - ΕΒΟΛ ανακοίνωσε σήμερα Τετάρτη ότι από την Πέμπτη 19/09/2019 ξεκινάει η παραλαβή καλαμποκιού εσοδείας 2019 που θα πληρεί τις προϋποθέσεις στις εγκαταστάσεις του Συνεταιρισμού στα σιλό του Αγίου Δημητρίου Βελεστίνου.

«Η τιμή ορίζεται στα 0,175€/κιλό», τονίζεται στην ανακοίνωση, δεδομένων και των συνθηκών που επικρατούν στην εγχώρια αγορά μας είπε ο κ. Γαλογαύρος από τον ΑΣ Βόλου.

Η τρέχουσα ανώτερη τιμή παραγωγού καλαμποκιού στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι στα 20 λεπτά

Η πληρωμή θα ξεκινήσει την Τρίτη 24/09/2019 και θα γίνεται κάθε Τρίτη και Πέμπτη στα γραφεία του Συνεταιρισμού στην Α’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου. Οι παραγωγοί για την πληρωμή τους θα πρέπει να προσκομίσουν και τα σχετικά παραστατικά. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6936516292 (Υπεύθυνος κ. Γαλογαύρος Γιώργος).

18/09/2019 01:15 μμ

Σχετικά παγωμένο είναι το κλίμα που διαμορφώνεται τελευταία στην εγχώρια αγορά σκληρού σιταριού.

Αποθηκευμένες ποσότητες υπάρχουν αλλά οι αγοραπωλησίες είναι μετρημένες, καθώς παρά το ενδιαφέρον των εμπόρων, οι παραγωγοί εμφανίζονται μάλλον διστακτικοί στο να πουλήσουν τώρα, αναμένοντας καλύτερες τιμές αργότερα.

Ο κ. Αντώνης Ρεντζιάς, πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Νίκαιας δήλωσε στον ΑγροΤύπο τα εξής: «εμείς ως συνεταιρισμός έχουμε ακόμα αποθηκευμένο σκληρό σιτάρι και την επόμενη εβδομάδα έχουμε προγραμματισμένη δημοπρασία ώστε να δώσουμε μια ποσότητα 2.000 τόνων φετινής εσοδείας. Εκτίμηση για την τιμή δεν μπορούμε να κάνουμε, αλλά αυτό που δυστυχώς βλέπουμε να χαρακτηρίζει την αγορά είναι πλέον μια παγωμάρα. Φέτος εμείς αποδώσαμε στον παραγωγό μια τιμή στις 15 Ιουλίου 21 λεπτά καθαρά, ενώ το επόμενο δίμηνο, αρχής γενομένης από την ερχόμενη εβδομάδα θα προκύψει ακόμα μια τιμή για τις ποσότητες που προανέφερα. Επίσης μια δημοπρασία, εφόσον μας μείνουν ποσότητες, θα κάνουμε και το Νοέμβριο. Η ποιότητα πάντως των αποθηκευμένων σιτηρών μας είναι εξαιρετικά υψηλή».

Τα υψηλά standards ποιότητας χαρακτήρισαν την εφετινή παραγωγή στον Θεσσαλικό κάμπο

Ο κ. Χρήστος Σιδερόπουλος πρώην πρόεδρος του ΑΣ Λαρισαίων Αγροτών μας τόνισε ότι: «Στην περιοχή της Λάρισας υπάρχουν ακόμα αποθηκευμένα σιτάρια και από συνεταιριστικές οργανώσεις. Οι τελευταίες πράξεις στο σκληρό αφορούσαν τιμές γύρω στα 22,5 λεπτά το κιλό καθαρά στο χέρι για τον παραγωγό».

Παράλληλα, σε πώληση των συγκεντρωμένων για φέτος ποσοτήτων σκληρού σίτου που διέθετε στις εγκαταστάσεις του στα σιλό Αγίου Δημητρίου και Στεφανοβικείου του δήμου Ρήγα Φεραίου, προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες του ΑγροΤύπου ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Βόλου, που φέτος πλήρωσε τον παραγωγό 21,5 λεπτά το κιλό. Συνολικά με τον τελευταίο διαγωνισμο ο ΑΣ Βόλου έδωσε 3.000 τόνους σε ντόπιο έμπορο.

Στο Κιλκίς, όπως μας περιέγραψε το κλίμα ο κ. Κώστας Μερτζεμέκης, γεωπόνος και έμπορος σιτηρών οι έμποροι θέλουν να αγοράσουν, αλλά πολλοί παραγωγοί που έχουν αποθηκευμένες ποσότητες δεν πουλάνε, αναμένοντας υψηλότερες τιμές. Η τρέχουσα τιμή είναι στα 22 λεπτά, αλλά το κλίμα είναι γενικά παγωμένο λόγω των τιμών στα υπόλοιπα είδη σιτηρών, όπως το καλαμπόκι και το κριθάρι που είναι χαμηλά».

Υπενθυμίζεται ότι οι τιμές που πήραν οι παραγωγοί που πούλησαν μέσα στο καλοκαίρι ήταν το ανώτερο 21 – 21,5 λεπτά το κιλό, αλλά τώρα φαίνεται πως καταγράφονται ανοδικές τάσεις.