Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Πραγματοποιήθηκε την Τέταρτη (7 Αυγούστου 2019) η συνάντηση στο Υπουργείο Τουρισμού με τον Υφυπουργό κ. Μάνο Κόνσολα και τον Γ. Διευθυντή της Mact Media Group και διοργανωτή της έκθεσης κ. Γεώργιο Καραχρήστο για την 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού) Γαστρονομίας και Οίνου.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού (27 Σεπτεμβρίου) κέντρο του Ελληνικού Τουρισμού θα γίνει για μία ακόμη φορά η Αθήνα, με την πραγματοποίηση της 1ης Διεθνούς Έκθεσης Θεματικού Τουρισμού – Γαστρονομίας και Οίνου, από 27 έως 29 Σεπτεμβρίου 2019, στο Στάδιο Ειρήνης και Φίλιας (ΣΕΦ). 

Η 1η Διεθνής Έκθεση Θεματικού Τουρισμού (Εναλλακτικού Τουρισμού) Γαστρονομίας και Οίνου είναι η πρώτη έκθεση για τον εναλλακτικό τουρισμό που πραγματοποιείται στην Ελλάδα και χωρίζεται σε 2 ενότητες.

Α’ Ενότητα Θεματικός (Εναλλακτικός) Τουρισμός

Β’ Ενότητα Γαστρονομία, Παραδοσιακά Ποτά και Οίνος

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείο Τουρισμού.

Ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, εκ μέρους και του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη, έδειξε τεράστιο ενδιαφέρον και απεριόριστη συμπαράσταση και βοήθεια από το Υπουργείο και τον ΕΟΤ στην σημαντική αυτή διοργάνωση που θα επισφραγιστεί με την συμμετοχή του Υπουργού και του Υφυπουργού στα εγκαίνια και στις εκδηλώσεις της έκθεσης.

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες

Σχετικά άρθρα
31/05/2019 01:56

Η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥπΑΑΤ σε συνεργασία με την Υπηρεσία μας, πρόσθεσε στο πληροφοριακό σύστημα του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Οικοτεχνίας (ΚΗΜΟ) τις παρακάτω νέες δυνατότητες:

1. Με την πρώτη, η/ο αγρότισσα/ης έχει πλέον τη δυνατότητα να επισυνάψει ηλεκτρονικά τη Βεβαίωση Επαγγελματία Αγρότη που διαθέτει στην περίπτωση που λάβει μήνυμα από το σύστημα ότι η ιδιότητά του δεν προκύπτει από τον διασταυρωτικό έλεγχο με το ΜΑΑΕ. Μετά από την επισύναψη της, στο νέο πεδίο που δημιουργήθηκε με το όνομα «Εγκρίσεις Επαγγελματία Αγρότη» εμφανίζεται το ΑΦΜ του παραγωγού. Οι αρμόδιοι υπάλληλοι που έχουν πρόσβαση στο ΚΗΜΟ ενεργοποιώντας το εικονίδιο οδηγούνται στην καρτέλα «ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΓΧΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΑΓΡΟΤΗ ΑΠΟ ΜΑΑΕ», όπου είναι εμφανή τα στοιχεία του παραγωγού και η βεβαίωση επαγγελματία αγρότη που έχει επισυναφθεί. Στη συνέχεια οι αρμόδιοι υπάλληλοι ασκούν διοικητικό έλεγχο της βεβαίωσης και εγκρίνουν ή απορρίπτουν το αίτημα συνέχισης της αίτησης ηλεκτρονικής εγγραφής στο ΚΗΜΟ.

2. Η δεύτερη αφορά στην απενεργοποίηση μιας / ενός παραγωγού στις περιπτώσεις που επιθυμεί τη διαγραφή του από το μητρώο ή τη μη ανανέωση της εγγραφής του. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται πλέον μέσω της διαδρομής «ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ» «ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ» «ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ». Στην καρτέλα αυτή έχει προστεθεί εικονίδιο καταχώρισης από τους αρμόδιους χειριστές του ΚΗΜΟ της ιδιότητας ενεργού ή μη παραγωγού.

3. Σχετικά με την ανανέωση της εγγραφής της/του παραγωγού στο ΚΗΜΟ, σας γνωρίζουμε ότι στην καρτέλα «ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ», έχει προστεθεί το εικονίδιο «ΑΝΑΝΕΩΣΗ» με το οποίο τίθεται η κατάσταση της αίτησης σε επεξεργασία μέχρι την ολοκλήρωση των διοικητικών ελέγχων και την αποπεράτωση της διαδικασίας ανανέωσης της εγγραφής στο μητρώο. Στη συνέχεια σε περίπτωση έγκρισης της αίτησης ανανέωσης, ο αρμόδιος υπάλληλος ενεργοποιεί το εικονίδιο «ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ & ΑΠΟΣΤΟΛΗ EMAIL» ή σε περίπτωση απόρριψης ενεργοποιεί το αντίστοιχο εικονίδιο. Ολοκληρώνοντας τη διαδικασία, στη βεβαίωση που εκτυπώνεται μετά την ανανέωση της εγγραφής, αναγράφεται πλέον η νέα ημερομηνία έγκρισης και η διάρκεια ισχύος της.

4. Στην καρτέλα «ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ» δίνεται η δυνατότητα προβολής των αρχείων βεβαιώσεων ΜΑΑΕ που έχουν μεταφορτωθεί για κάθε παραγωγό.

Διαβάστε την σχετική απόφαση

Τελευταία νέα
04/04/2019 11:18

Πράξη την πραγματική διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα αρχίζουν και κάνουν οι Κρητικοί, σε μια προσπάθεια να δομήσουν σταθερές και αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες, μεταξύ των ξενοδοχειακών τους μονάδων, που είναι και πάρα πολλές στο νησί και των συντελεστών της αγροτικής παραγωγής. Αυτό αναφέρθηκε σε μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση, η οποία και πραγματοποιήθηκε στις Κάτω Ασίτες, από την Περιφέρεια Κρήτης και τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Κάτω Ασιτών.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης, οι αγρότες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον τρόπο με τον οποίο θα αναβαθμίσουν τα προϊόντα τους, αλλά και πώς θα έχουν συνεχή και εποικοδομητική συνεργασία με τους ξενοδόχους και τους επιχειρηματίες του τουρισμού. Μάλιστα όπως αναφέρθηκε και επιβεβαίωσε μιλώντας στον ΑγροΤύπο, ο γραμματέας του Συνεταιρισμού Κάτω Ασιτών, κ. Μιχάλης Καμπιτάκης «ήδη στο νησί υπάρχουν μεμονωμένοι παραγωγοί, που έχουν συστηματοποιήσει τη δουλειά τους και συνεργάζονται σε σταθερή βάση με ξενοδοχειακές μονάδες».

«Ουσιαστικά μιλάμε για ένα μοντέλο συμβολαιακής γεωργίας μεταξύ επιχειρηματιών του τουρισμού και αγροτών, το οποίο είναι μονόδρομος», πρόσθεσε ο κ. Καμπιτάκης.

Στην Ημερίδα που είχε θέμα: «Αγροτικά προϊόντα και διασύνδεση με τον Τουρισμό» ομιλητές ήταν: ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης, η Μαρία Δουλγεράκη, υπεύθυνη στον τομέα του φορέα πιστοποίησης Δέλτα Cert και ο Νίκος Φουντουλάκης, Σύμβουλος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου.

Στη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Βαμιεδάκης, αφού έκανε μια εκτενή αναφορά στα θετικά αποτελέσματα που έχει φέρει η προσπάθεια της Περιφέρειας Κρήτης στον τουρισμό, με τα οφέλη να είναι ορατά ειδικά τα τελευταία χρόνια, επισήμανε πως ο πρωτογενής τομέας πρέπει να είναι αλληλένδετος με την τουριστική βιομηχανία, μέσα από μια ισορροπημένη σχέση. «Η αγροτική παραγωγή, μπορεί να ωφελήσει, αλλά και να ωφεληθεί», είπε χαρακτηριστικά και τόνισε πως τα κρητικά προϊόντα, που είναι μέρος του Κρητικού τρόπου ζωής, μπορούν και πρέπει να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο.

«Στόχος της Περιφέρειας Κρήτης είναι η αναβάθμιση της ενδοχώρας σε κάθε επίπεδο, η οποία θα επιτευχθεί και μέσα από την ανάπτυξη και τη συστηματοποίηση της συνεργασίας αγροτών και ξενοδόχων, μέσα από τη σύνδεση των αγροτικών προϊόντων με μια ήπια μορφή τουρισμού», δήλωσε ο κ. Βαμιεδάκης. Παράλληλα δεσμεύτηκε πως αν υπάρχει στο άμεσο μέλλον η δυνατότητα από οποιαδήποτε ομάδα παραγωγών, για σταθερή τροφοδοσία στην τρέχουσα τιμή της αγοράς, τότε ο ίδιος είναι βέβαιος πως θα υπάρξει άμεση και συνολική απορρόφηση των παραγόμενων ποσοτήτων, μέσα από τις λεγόμενες «έμμεσες εξαγωγές», δηλαδή την άμεση και συνεχή τροφοδότηση των ξενοδοχείων με ντόπια προϊόντα για την κατανάλωση τους από τα εκατομμύρια των επισκεπτών του νησιού.

Από την πλευρά του ο κ. Φουντουλάκης, σημείωσε πως οι ξενοδόχοι αυτό που θέλουν και επιητούν είναι η συνεργασία με τους αγρότες. «Οι ξενοδόχοι πιστεύουν ότι ο τουρισμός με τη ντόπια παραγωγή πρέπει να πηγαίνουν χέρι- χέρι. Γι' αυτό και από τον πλευρά μας γίνονται μια σειρά από δράσεις (κρητικά πρωινά, θεματικές βραδιές, εστιατόρια με κρητικό μενού κ.λπ.) με στόχο την προβολή των ντόπιων προϊόντων. Είναι ανάγκη όμως να ενεργοποιηθούν και οι αγρότες για να υπάρξει στο μέλλον μια οργανωμένη προσπάθεια και μια ουσιαστική συνεργασία», σημείωσε σχετικά.

Παράλληλα όμως δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι «δυστυχώς μέχρι σήμερα κάτι τέτοιο δεν έχει επιτευχθεί, αφού οι αγρότες δεν μπορούν να συστηματοποιήσουν τη δουλειά τους και να οργανωθούν, δημιουργώντας σχήματα που θα έχουν επικοινωνία με τους ξενοδόχους, πληρώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις, καταλήγοντας πως οι ξενοδόχοι είναι διατεθειμένοι ακόμη και να χρηματοδοτήσουν στο μέλλον τους αγρότες προκειμένου να ενισχύουν την προσπάθεια τους».

Η κα Δουλγεράκη, έκανε μια εκτενή αναφορά στις πιστοποιήσεις, στις προϋποθέσεις για την ασφάλεια των προϊόντων, αλλά και στις προδιαγραφές που πρέπει αυτά να πληρούν. Στάθηκε δε στη σύγχρονη πολιτική ασφάλειας και ποιότητας των τροφίμων.

Η εκδήλωση έγινε στην αίθουσα του Πολιτιστικού - Πνευματικού Κέντρου της Ενορίας των Κάτω Ασιτών.

03/04/2019 04:10

Ο βουλευτής Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκος Μανιός, την Πέμπτη 28/03/2019, με επίκαιρη ερώηση στη Βουλή, ζήτησε από την αρμόδια υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα Ολυμπία Τελιγιορίδου να ενταχθεί το μέλι στα προϊόντα οικοτεχνικής παρασκευής, που είναι προϊόντα τα οποία παράγονται από τη μεταποίηση μικρής κλίμακας, αγροτικών προϊόντων αποκλειστικά ιδίας παραγωγής, από τον επαγγελματία αγρότη και μπορούν να πωλούνται από τον ίδιο σε τοπικές διοργανώσεις, λαϊκές αγορές, αγορές παραγωγών και επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου και μαζικής εστίασης τόσο στο τόπο παραγωγής όσο και έξω από αυτόν.

Ο ίδιος παρέθεσε και τους λόγους, για τους οποίους πρέπει το μέλι να ενταχθεί στα προϊόντα αυτά, ως εξής:

1) Το μέλι υφίσταται ένα σύνολο χειρισμών από το μελισσοκόμο ώστε να αποτελέσει τρόφιμο και να γίνει η πώληση του και υπό αυτήν την έννοια θα μπορούσε να θεωρηθεί προϊόν οικοτεχνικής παρασκευής

2) Θα συμβάλλει στην αύξηση του εισοδήματος των μελισσοκόμων

3) Θα δώσει τη δυνατότητα στους μελισσοκόμους να αναπτύξουν σιγά-σιγά τη συνείδηση της σωστής τυποποίησης και διάθεσης του προϊόντος τους

4) Θα αξιοποιηθούν, μέσα από το θεσμό της οικοτεχνίας, τα άλλα προϊόντα της κυψέλης τα οποία είναι ακόμα πιο υψηλής τιμής στην αγορά και έχουν μεγαλύτερη ζήτηση, ιδίως από τις σύγχρονες φαρμακευτικές επιχειρήσεις

5) Θα διαφυλαχτεί το ελληνικό μέλι από τις ελληνοποιήσεις των εισαγόμενων και αμφιβόλου ποιότητας μελιών και θα καταπολεμηθεί το πρόβλημα του παραεμπορίου

6) Με την144/15067 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 466/Β’/18-02-2019) δίνεται πλέον η δυνατότητα για την άμεση προμήθεια μικρών ποσοτήτων μελιού, έως 1.200 κιλά/έτος, από τον παραγωγό προς τον τελικό καταναλωτή ή στα τοπικά καταστήματα λιανικής πώλησης, αλλά πρέπει να γίνει η ένταξη του προϊόντος με την ευρύτερη έννοια στην οικοτεχνία.

Ο κ. Νίκος Μανιός τόνισε ότι «αν λάβουμε υπόψη τον ορισμό της μεταποίησης το μέλι δεν είναι προϊόν που βγαίνει με κάποια επεξεργασία, όμως θα πρέπει να μελετηθεί από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και ίσως να χρειαστεί να λυθεί με νομοθετική πρόβλεψη αν θέλουμε ο θεσμός της οικοτεχνίας να γίνει αντιληπτός στους μικρούς παραγωγούς όλων των ειδών των προϊόντων που μεταποιούνται».

Απάντηση Τελιγιορίδου

Από την πλευρά της, η αρμόδια υφυπουργός σημείωσε ότι «η οικοτεχνία αναφέρεται κυρίως στη μεταποίηση και με βάση τον Κανονισμό 852/2004, που προσδιορίζει τη μεταποίηση, πρόκειται για την ενέργεια με την οποία ουσιαστικά τροποποιείται το αρχικό προϊόν, είτε με θερμική επεξεργασία, είτε με αποξήρανση, είτε με εκχύλιση, είτε με εξώθηση, είτε με συνδυασμό όλων αυτών.

Με βάση και την απόφαση για την οικοτεχνία, αλλά και από το γεγονός ότι το μέλι δεν μπορεί να μεταποιηθεί γίνεται αντιληπτό ότι το μέλι δεν μπορεί να περιληφθεί στην οικοτεχνία».

Υπογράμμισε δε, ότι «η νέα υπουργική απόφαση, για άμεση προμήθεια των προϊόντων από τους παραγωγούς σε καταστήματα λιανικής πώλησης μέχρι την ποσότητα των 1.200 κιλών, δίνει μία ουσιαστική διέξοδο προς τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη μελισσοκομία ώστε να αξιοποιούν οι ίδιοι το προϊόν της παραγωγής τους και να εισπράττουν οι ίδιοι το κέρδος από την παραγωγή αυτή».

12/03/2019 02:01

Aπαλλάσσονται από την υποχρέωση προσκόμισης βεβαίωσης έναρξης δραστηριότητας από το TAXIS καθώς και βεβαίωσης ταμειακής από το TAXIS, οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς ΦΠΑ και δραστηριοποιούνται στο στάσιμο ή πλανόδιο εμπόριο. Αυτό προβλέπει το νομοσχέδιο με θέμα «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία (ΕΕ) 2016/943 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 8ης Ιουνίου 2016 σχετικά με την προστασία της τεχνογνωσίας και των επιχειρηματικών πληροφοριών που δεν έχουν αποκαλυφθεί (εμπορικό απόρρητο) από την παράνομη απόκτηση, χρήση και αποκάλυψή τους (EEL 157 της 15.06.2016). Μέτρα για την επιτάχυνση του έργου του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης και άλλες διατάξεις».

Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή προβλέπει μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

-    απαλλάσσονται της υποχρέωσης προσκόμισης βεβαίωσης έναρξης δραστηριότητας από το TAXIS καθώς και βεβαίωσης ταμειακής από το TAXIS, οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α. και δραστηριοποιούνται στο στάσιμο ή πλανόδιο εμπόριο,

-    παρέχεται η δυνατότητα παραχώρησης, υπό την οριζόμενη της θέσης που κατείχε ο παραγωγός σε ένα από τα τέκνα ή τη περίπτωση παύσης της δραστηριότητάς του στις λαϊκές αγορές λόγω θανάτου ή παραίτησης ή αναπηρίας 67% τουλάχιστον (σήμερα η δυνατότητα αυτή υφίσταται αποκλειστικά και μόνο λόγω συνταξιοδότησης του παραγωγού),

- καταλαμβάνει εφεξής, το σύνολο των πωλητών που δραστηριοποιούνται στο υπαίθριο εμπόριο η μείωση των τελών λόγω ένταξης στο πρόγραμμα Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (ΚΕΑ),

- απαλλάσσονται από το ημερήσιο τέλος οι παραγωγοί οι οποίοι δεν προσέρχονται στις λαϊκές αγορές, λόγω εξάντλησης των αποθεμάτων των προϊόντων τους που οφείλεται στην πώληση αυτών,

- εξαιρούνται τα επιμελητήρια που μετέχουν σε Εταιρείας Επιχειρηματικού Πάρκου (ΕΑΝΕΠ), από τους περιορισμούς των διατάξεων του άρθρου 14 του ν.2042/1992 σχετικά με την αξιοποίηση αποθεματικού τους.

24/01/2019 03:06

Ολοένα και αναπτύσσεται ο κλάδος της παραγωγής φρεσκοστυμένων χυμών από ρόδι στην χώρα μας, κυρίως από αγρότες που συστήνουν οικοτεχνίες και μπαίνουν στην παραγωγή. Βέβαια, όπως μας ανέφεραν αρκετοί εξ αυτών, ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, αφού χρειάζεται μπόλικη προσωπική εργασία, έξοδα για εξοπλισμό και φυσικά χρόνο και γνωριμίες για προώθηση.

Όπως μας επεσήμανε ο κ. Γιώργος Κωστούλης από τη Χάλκη, που παρασκευάζει φρεσκοστυμένο χυμό ροδιού από προϊόν ποικιλίας Wonderful «για να φτίαξω την οικοτεχνία, μπορώ να πω, πως μου πήρε ένα χρόνο περίπου, κυρίως γιατί και οι ίδιοι οι υπάλληλοι των υπηρεσιών δεν γνωρίζουν με ακρίβεια τί ισχύει σε κάθε περίπτωση. Μέσα σ’ αυτό το χρόνο, λοιπόν, χρειάστηκε πολλές φορές να τρέξω στις αρμόδιες υπηρεσίες, ενώ ακόμα και σήμερα ορισμένα σημεία είναι θολά. Σε σχέση με το χυμό, πρέπει να πω ότι είναι 100% φυσικός και τον διατηρούμε για ένα χρόνο στην κατάψυξη.

Προέρχεται από ρόδια ποικιλίας Wonderful και για να παρασκευαστεί απαιτούνται ειδικά μηχανήματα για την αποφλοίωση του προϊόντος και μετά το στύψιμο, ενώ δεν περιέχει καθόλου νερό».

Σύμφωνα με τον Γιώργο Κωστούλη, ο οποίος διαθέτει το χυμό από ρόδι που παρασκευάζει κυρίως στην περιοχή της Χάλκης, «το κοστολόγιο για ένα μπουκαλάκι χυμό 250 ml, σαν το δικό μας ανέρχεται σε 70 λεπτά. Η τιμή του είναι 1,40, ωστόσο αν δώσουμε χονδρική, πέφτει κι άλλο το κέρδος μας. Αν συνυπολογίσουμε και τις εργατοώρες που έχουμε δαπανήσει, τότε, είναι πολύ μικρό το όποιο κέρδος μας. Αυτό οφείλεται και στο γεγονός, ότι η κρίση περιόρισε τα εισοδήματα των καταναλωτών και έπεσε η ζήτηση. Το θετικό βέβαια είναι ότι εδώ στη Χάλκη, υπάρχει καλή κατανάλωση σε χυμό ροδιού, αφού ο κόσμος τον ζητά. Βέβαια οφείλω να ομολογήσω ότι και εδώ υπάρχει αντίλογος που λέει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων δεν είναι ακόμα τόσο εξοικειωμένο στην κατανάλωση γλυκόξινου χυμού».

Στις Γούλες Σερβίων βρίσκεται η «Οικοτεχνία –Χυμός Ρόδι» της Ευθυμίας Βήττα. Το Κτήμα Βήττα ασχολείται αποκλειστικά με την καλλιέργεια ροδιού και διαθέτει 22 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης. Τα 8 στρέμματα εξ αυτών είναι πλήρως παραγωγικά, με εκτιμώμενη ποσότητα φετινής παραγωγής στους 20 τόνους. Τα υπόλοιπα 14 στρέμματα, καλλιέργειας 2014 είναι εν δυνάμει παραγωγικά. Η Ευθυμία Βήττα, το 2018 προχώρησε στη μεταποίηση του ροδιού σε φυσικό χυμό μέσω της οικοτεχνίας. «Τα έξοδα καλλιέργειας, η πολύωρη προσωπική εργασία και η δυσκολία τη διάθεση και την τιμή του προϊόντος με ανάγκασαν να στραφώ στη μεταποίηση», δήλωσε σχετικά, για να προσθέσει ότι «ο φυσικός χυμός ρόδι της οικοτεχνίας μας δεν έχει νερό ούτε πρόσθετα ούτε ζάχαρη, αλλά έρχεται κατευθείαν από το δέντρο στο μπουκάλι», τόνισε η ίδια.

Ευεργετική η κατανάλωση χυμού ροδιού

Τα ρόδια εκτιμούνται συχνά ως τροφή, επειδή είναι γεμάτα με περισσότερα αντιοξειδωτικά, όπως πουνικαλαγίνη από ό, τι άλλες υπερτροφές όπως ο χυμός acai berry ή το πράσινο τσάι. Έχουν, επίσης, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, με τα 100 ml να περιέχουν 16 τοις εκατό από τις ημερήσιες ανάγκες ενός ατόμου.

Περιέχουν, επίσης, υψηλές ποσότητες της βιταμίνης Κ που βοηθά στην υποστήριξη της υγείας των οστών και της βιταμίνης Β5 που βοηθά το μεταβολίσμό του σώματος , πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη.

Τα ρόδια είναι γεμάτα με μαγγάνιο που βοηθά στο σχηματισμό των δομών των οστών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας του μεταβολισμού και κάλιο που βοηθά στη διατήρηση των κυτταρικών λειτουργιών και την ισορροπία των επιπέδων των υγρών.

Ο καρπός έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο, ψευδάργυρο και σίδηρο. Υπάρχει πολύ λίγο λίπος σε ένα ρόδι και δεν περιέχει χοληστερόλη. Έχει μόνο 130-150 θερμίδες, με περίπου 105 θερμίδες που προέρχονται από τους σπόρους. Αυτοί οι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, διότι περιέχουν ακόρεστα έλαια, ζάχαρη και υδατάνθρακες αλλά υπάρχουν επίσης πολλές φυτικές ίνες και κάποια πρωτεΐνη σε αυτούς.

17/01/2019 03:09

Σε αλλαγές της απόφασης 3724/2014 προχωρά άμεσα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε μια προσπάθεια να διευκολύνει τους οικοτέχνες παραγωγούς κτηνοτροφικών προϊόντων.

Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε μιλώντας στη Βουλή, η υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κα Ολυμπία Τελιγιορίδου, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή νομού Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκου Μανιού «ήδη καταργήσαμε τη σχετική διάταξη της απόφασης 1438/2017, η οποία υποχρέωνε τους οικοτέχνες τυροκόμους, να πωλούν αυτοπροσώπως τα προϊόντα που παράγουν».

Με την αλλαγή αυτή, οι οικοτέχνες κτηνοτρόφοι, θα μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους, τόσο άμεσα στον τελικό καταναλωτή μέσω των λαϊκών ή των αγορών παραγωγών, είτε έμμεσα, σε καταστήματα λιανικής. Δηλαδή δεν θα χρειάζεται πλέον η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στο χώρο πώλησης.

Παράλληλα, όπως είπε η υφυπουργός, το υπουργείο προωθεί ρύθμιση, ώστε οι εν λόγω οικοτέχνες, να μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους, όχι μόνον εντός της περιφερειακής ενότητας που ανήκουν, αλλά και στις όμορες.

Υπενθυμίζεται ότι το πλαίσιο για την οικοτεχνία εισήχθη πρώτη φορά το 2015, ωστόσο οι οικοτέχνες κτηνοτρόφοι κατ΄εξαίρεση, είχαν τα προβλήματα που προαναφέραμε, τα οποία όμως τώρα επιλύονται.

Μετά το δημοσίευμα του ΑγροΤύπου ακολούθησε σχετική ανακοίνωση από το ΥπΑΑΤ, στην οποία αναφέρονται τα εξής:

«Επίλυση προβλημάτων στην εφαρμογή της Οικοτεχνίας Γαλακτοκομικών Προϊόντων»

Η Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Ολυμπία Τελιγιορίδου, απάντησε σήμερα Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2019, στη Βουλή, σε  Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ κ. Νίκου Μανιού, με θέμα “Προβλήματα εφαρμογής οικοτεχνίας”.

Η κ. Τελιγιορίδου επισήμανε στην ομιλία της τα εξής:

«Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων βρίσκεται δίπλα στους παραγωγούς των μικρών εκμεταλλεύσεων παρέχοντας βοήθεια, προκειμένου το παραγόμενο προϊόν τους να έχει υψηλή προστιθέμενη αξία, για την ενίσχυση του εισοδήματός τους και έχει ήδη προβεί στην τροποποίηση της απόφασης 1483/17 που δημιούργησε προβλήματα στην πώληση των προϊόντων.

Ταυτόχρονα με την τροποποίηση της απόφασης 3724/2014 και συγκεκριμένα στο σημείο γ της παραγράφου 2 προσδιορίζουμε τον τρόπο της πώλησης των προϊόντων σε δύο σκέλη, είτε άμεσα στον τελικό καταναλωτή από την κτηνοτροφική εκμετάλλευση και στην πλησιέστερη αγορά που βρίσκεται, π.χ. λαϊκή αγορά, αγορά παραγωγών, είτε με τη  δυνατότητα πώλησης σε καταστήματα που προμηθεύουν τον τελικό καταναλωτή, στην περιφερειακή ενότητα που ανήκει η έδρα του αγροκτήματος  ή σε όμορες περιφερειακές ενότητες. Με αυτό τον τρόπο επιλύεται το πρόβλημα με το σωστό τρόπο και στον σωστό δρόμο».

Ακολουθεί η απάντησή της στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=ApWSSQERQlI

02/05/2018 09:43

Εντός ενός μήνα προβλέπεται να υπογραφεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για τον αγροτουρισμό, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα του κλάδου. Αυτό μεταξύ αποκάλυψε, μιλώντας στον ΑγροΤύπο ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδας (ΣΕΑΓΕ). Παράλληλα, ο κ. Νίκος Φραντζεσκάκης, εντός της εβδομάδος θα βρεθεί στην Αθήνα, για να παραδώσει στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τις πρώτες 40 αιτήσεις επιχειρήσεων - μελών του Συνδέσμου, που επιθυμούν να πιστοποιηθούν ως «Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα». «Οι προωθούμενες αλλαγές με πρώτο βήμα την ΚΥΑ, στόχο έχουν την κατοχύρωση των αγροτουριστικών επιχειρήσεων μέσω της αξιολόγησής τους με συγκεκριμένα κριτήρια. Όταν κάποια από αυτές τις επιχειρήσεις-μονάδες πιστοποιηθεί θα παίρνει μετέπειτα το ειδικό σήμα. Η ΚΥΑ είναι το πρώτο βήμα, ώστε να αρχίσει επιτέλους, το προϊόν του αγροτουρισμού, που τώρα είναι χύμα, να αποκτά συγκεκριμένη μορφή και ένα νέο πλαίσιο στη χώρα μας», μας ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΑΓΕ.

Ταυτόχρονα υπενθύμισε, ότι «από τον Αύγουστο του 2014 έχει ψηφιστεί στη Βουλή νομικό πλαίσιο για τον αγροτουρισμό, αλλά δεν έχει εφαρμοστεί, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία δεν υπέγραψαν την απαιτούμενη ΚΥΑ.

Μέχρι σήμερα η ελληνική πολιτεία αντιμετωπίζει τις μονάδες αγροτουρισμού, απλά σαν μικρές ξενοδοχειακές μονάδες, ενώ οι επιχειρηματίες του χώρου έρχονται αντιμέτωποι με πολλά προσκόμματα και γραφειοκρατικές αγκυλώσεις.

Για παράδειγμα, πολλές φορές, ενώ το επιθυμούν (αφού αυτός είναι ο χαρακτήρας του αγροτουρισμού) επιθυμούν να έχουν δίπλα στο κατάλυμα εγκαταστάσεις και φάρμες με ζώα, αλλά ο νόμος δεν τους το επιτρέπει. «Τέτοια ζητήματα θα αντιμετωπιστούν», μας λέει ο κ. Φραντζεσκάκης.

Το 90% των πελατών στην Κρήτη είναι ξένοι

Στην συνέχεια, ο πρόεδρος του ΣΕΑΓΕ μας έδωσε στοιχεία για την «ταυτότητα» των αγροτουριστικών μονάδων στην Ελλάδα, σημειώνοντας ότι «οι περισσότερες αγροτουριστικές μονάδες της Κρήτης, της Πελοποννήσου και των νησιών δουλεύουν κυρίως τους θερινούς μήνες και ως επί το πλείστον με ξένους πελάτες, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τις πτήσεις χαμηλού κόστους, που υπάρχουν από τα τέλη Μαρτίου έως τις αρχές Νοεμβρίου, κάθε χρόνο».

Αντίθετα, οι μονάδες της ηπειρωτικής Ελλάδας δουλεύουν κυρίως με Έλληνες τουρίστες, αλλά και με ξένους, αν και στα νησιά το ποσοστό των ξένων πελατών είναι συντριπτικό (90%).

Οι αγροτουριστικές μονάδες στην χώρα μας προσπαθούν, σύμφωνα με όσα μας είπε ο κ. Φραντζεσκάκης, να προσελκύσουν πελατεία με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία (tour operators, διαδίκτυο κ.λπ.), ενώ περιορισμένες ως ώρας είναι εκείνες (κυρίως στην Κρήτη), που έχουν ταυτίσει τη δραστηριότητά τους με την αγροτική παραγωγή και τη συγκομιδή των αγροτικών μας προϊόντων (π.χ. τρύγος, μάζεμα ελιάς κ.λπ.), γιατί τις περιόδους που γίνονται αυτές οι εργασίες, οι πτήσεις χαμηλού κόστους για Ελλάδα λείπουν (π.χ. το Δεκέμβριο για το μάζεμα της ελιάς).

Σημειωτέον ότι τα «Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα», που ως τέτοια επιθυμούν να πιστοποιηθούν αρκετές λειτουργούσες αγροτουριστικές μονάδες έχουν δημιουργηθεί από πολιτικές του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης (Leader, ΟΠΑΑΧ, αγροτουρισμός κ.λπ.) ενώ η λειτουργία τους και η πιστοποίησή τους κωδικοποιείται με την ΚΥΑ 543/34450 (ΦΕΚ Β’ 1145/03-04-2017) του ΥπΑΑΤ.

Ταυτόχρονα, λέει στον ΑγροΤύπο ο κ. Φραντζεσκάκης, «υπάρχουν και επιχειρηματίες που χρηματοδότησαν μόνοι τους τις μονάδες». Ένας από αυτούς είναι και ο Πρόεδρος του ΣΕΑΓΕ.

Αξίζει να αναφερθεί, σημείωσε καταλήγοντας ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδας (ΣΕΑΕ), απώτερος στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα νέο προϊόν «το Ελληνικό Αγρόκτημα», και έτσι να αναδειχτεί ένα νέο Μοντέλο Επιχειρηματικής Γεωργίας, με ευεργετικές ωφέλειες στις τοπικές οικονομίες.

Αυξάνονται οι επισκέψεις ξένων στην Εύβοια, αλλά χρειάζεται προσωπική εργασία

Παρατηρείται αύξηση της επισκεψιμότητας τελευταία, αναφέρει μιλώντας στον ΑγροΤύπο, η κα Αμαλία Μπλουκίδη, υπεύθυνη της αγροτουριστικής μονάδας «Βατερή», που βρίσκεται στη Λίμνη Ευβοίας. Σύμφωνα με την ίδια, οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες έχουν ανοίξει δουλειές στον αγροτουρισμό.

«Η μονάδα μας είναι καθαρά αγροτική», τονίζει η κα Μπλουκίδη, ενώ σημειώνει ότι το κέρδος μιας τέτοιας μονάδας εξαρτάται απόλυτα από την προσωπική εργασία του ιδιοκτήτη.

Οι πελάτες είναι κυρίως Έλληνες, αλλά το τελευταίο διάστημα καταγράφεται μεγάλη αύξηση επισκεψιμότητας και από ξένους τουρίστες. Η αύξηση αυτή των ροών παρατηρείται κυρίως από τον Απρίλιο έως και τον Οκτώβριο, σύμφωνα με την ίδια.

Στη Βατερή παράγεται εξαιρετικό ελαιόλαδο και βρώσιμες ελιές, από πολλές ποικιλίες, «τις οποίες φτιάχνουμε με διάφορους τρόπους: ξιδάτες, στο λάδι, με θρούμπι, χαραχτές, στο αλάτι» σημειώνουν από την αγροτουριστική μονάδα.

«Απ’ το αμπέλι μας βγάζουμε θαυμάσιο κρασί και τσίπουρο (εκτός από το κλασσικό φτιάχνουμε κόκκινο και κίτρινο τσίπουρο, με φυσικά μέσα). Επίσης, από τα φρούτα του περιβολιού μας παρασκευάζουμε κάθε εποχή μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού, όλα με αγνά υλικά, χωρίς συντηρητικά», καταλήγουν.

19/04/2018 12:08

Η Περιφέρεια Κρήτης ανέδειξε τον Αγροτουρισμό στο νησί ως μια βέλτιστη πρακτική-μορφή εναλλακτικού τουρισμού, που συνδυάζει την αξιοποίηση της ενδοχώρας, της Κρητικής παράδοσης, την ανάδειξη των τοπικών κρητικών προϊόντων και της Κρητικής διατροφής, των εθίμων και του φυσικού περιβάλλοντος, ως μοναδικό τουριστικό προϊόν. στη 3η Διαπεριφερειακή Συνάντηση των Εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Interreg EU "BRANDTOUR, στην Ρίγα της Λετονίας.

Το Πρόγραμμα BRANDTOUR (Οικοδομώντας Περιφερειακές Δράσεις για νέα ανάπτυξη του Τουρισμού), στοχεύει στην στήριξη του Tουρισμού μέσω της προώθησης και της καινοτομίας, και στην προσφορά εξατομικευμένων τουριστικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, και κατά την πρώτη φάση του έργου, οι εταίροι του Προγράμματος διοργανώνουν συναντήσεις ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών προκειμένου για την προώθησή τους στις άλλες Περιφέρειες και χώρες, και την αξιοποίησή τους για: την προσέλκυνση των τουριστών και την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την παροχή τουριστικών πακέτων-προϊόντων.

Παρουσιάστηκαν οι ευκαιρίες που δίδονται στον επισκέπτη που αναζητά εναλλακτικούς τρόπους τουρισμού, με έμφαση στην πολιτιστική κληρονομιά, την γνωριμία με τις τοπικές αγροκαλλιέργειες -κτηνοτροφία - μεταποίηση και τους ντόπιους επαγγελματίες, την απόλαυση του φυσικού περιβάλλοντος και του μοναδικού τοπίου της Κρήτης, καθώς και. οι ποικίλες δράσεις των τοπικών επιχειρήσεων διαμονής, εστίασης, άθλησης στην ενδοχώρα, ψυχαγωγίας και άλλων δραστηριοτήτων

Επίσης, παρουσιάστηκε η δράση της Ένωσης Αγροτουρισμού Κρήτης, καθώς και η προσπάθεια – πρωτοβουλία της για να:

  • ενισχύσει την δραστηριότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που ενεργοποιούνται στον αγροτουρισμό
  • να θέσει κριτήρια αριστείας και τοπικής ιδιαιτερότητας των συνεργαζόμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων
  • να αναπτύξει και να ενισχύσει συνεργατικούς μηχανισμούς μεταξύ διαφορετικών επιχειρήσεων. Στόχος, να συνεργαστούν οι ντόπιοι επιχειρηματίες και να συνυπάρξουν χωρίς ανταγωνισμό, αλλά στοχεύοντας σε μια υψηλή ποιότητα τουριστικών πακέτων και παροχών στον τομέα του αγροτουρισμού.

Στην Διαπεριφερειακή Συνάντηση του BRANDTOUR στην Λετονία συμμετείχαν εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης: η Ε. Χατζηγιάννη, Προϊσταμένη της Δ/νσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού και Συντονίστρια του BRANDTOUR στην Κρήτη, και η Ρ. Παπαδοπούλου Προϊσταμένη Τμ Εμπορίου της Δνσης Ανάπτυξης ΠΕ Λασιθίου μέλος της Ομάδας Εργασίας του έργου. Το BRANDTOUR αποτελεί έργο του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Interreg Europe, συντονίζεται από την Περιφέρεια της Τοσκάνης (Ιταλία), ενώ συμμετέχουν ακόμα: Το Υπουργείο Οικονομικών της Δημοκρατίας της Λετονίας, το Οικονομικό Συμβούλιο της Ανατολικής Φλάνδρας (Βέλγιο), το Συμβούλιο Τουρισμού Ν Λίνμπουργκ (Ολλανδία), το Γραφείο Τουρισμού των Βαλεαρίδων (Ισπανία), το Γραφείο Τουρισμού της Τοσκάνης (Ιταλία), και η Περιφέρεια Κρήτης.